Wat te doen met mijn twee lieve poezen?

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Plaats reactie
marleen denijs
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 mar 2019 16:49

Wat te doen met mijn twee lieve poezen?

Bericht door marleen denijs »

hallo,
ik wil even wat raad ivm met mijn twee poezen. ik heb foxy en caramel vijf jaar geleden geadopteerd bij "kat zoek thuis" . Het zijn twee poezen die heel erg aan elkaar gehecht zijn, maar hebben een traumatisch verleden achter zich en zijn dus angstig.
Na een aantal maanden bij ons, kwam foxy knuffelen en slaapt hij zelfs bij ons. Caramel blijft angstig, is al veel verbeterd, komt tot bij mij, maar aanraken lukt nog steeds niet. Hij voelt zich wel op zijn gemak, maar wil niet aangeraakt worden, is veel te bang. De poezen gaan niet niet naar buiten, maar lopen vrij rond overal in huis.
Mijn probleem is nu dat mijn huis verkocht wordt, en ik normaal een jaar ga rondreizen. Ik maak me heel erg zorgen , wat te doen met te poezen? Mijn vriend zegt, we nemen ze mee in de camper, omdat hij weet hoe graag ik de hen zie,maar ik vrees dat dat niet een goede oplossing is, misschien wel egoistisch van mij om ze bij mij te willen houden. Ik wil ze ook niet zomaar ergens dumpen, want hier bij mij zijn ze heel geliefd, mijn huis is hun territorium, hier kennen ze rust. Moeilijk, moeilijk, .... heeft er iemand raad? mvg Marleen
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Wat te doen met mijn twee lieve poezen?

Bericht door Rik »

Aan je verhaal te horen is Caramel absoluut geen kat die zich lekker gaat voelen in een camper. Dat wordt een ramp denk ik. Sowieso lijkt me een jaar in een camper niet echt een plaats voor katten.

Er zijn hier wel wat voorbeelden dat een kat mee kan op een zeilboot maar dan moeten ze dat echt vanaf het begin geleerd hebben. En dan is het nog niet voor elke kat weggelegd.

Ik denk dus dat je Foxy en Caramel ergens onder moet brengen waar ze gewoon rust hebben en zichzelf kunnen zijn.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Wat te doen met mijn twee lieve poezen?

Bericht door Dinky »

Lastige situatie. Wanneer ik het zo lees zou je de katten na het jaar reizen graag terug willen? Daarbij is het nog de vraag hoe snel na terugkomst jullie weer een huis zullen hebben (ik ken situatie van dichtbij waarbij het een jaar na terugkomst weer is gelukt en dus jaar bij familie in heeft moeten wonen).

Mee in de camper lijkt mij een ramp. Niet alleen qua ruimte maar ook qua ontsnappingsgevaar.
Heb je in je naaste omgeving gevraagd naar de mogelijkheid om ze een jaar in huis te nemen?
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
marleen denijs
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 mar 2019 16:49

Re: Wat te doen met mijn twee lieve poezen?

Bericht door marleen denijs »

Ik denk dat jullie gelijk hebben en dat het egoistisch van mij is om ze te willen houden bij mij. Maar waar vind ik iemand bij wie ze herl goed zouden zijn, waar ze in ale rust kunnen leven en vrij rondopen in huis.in mijn dichte ontgeving zie ik geen oplossing
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Wat te doen met mijn twee lieve poezen?

Bericht door Rik »

Ja, dat is natuurlijk altijd het probleem. Ik neem aan dat ouders, familie of vrienden/kennissen dus niet kunnen? Dan blijft eigenlijk alleen het afstaan van de katten over.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
marleen denijs
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 mar 2019 16:49

Re: Wat te doen met mijn twee lieve poezen?

Bericht door marleen denijs »

Moest ik een gepast rustig gezin vinden, dan zou ik het overwegen om ze af te,staan.kent er iemand kandidaten?
Embillie
Poema
Poema
Berichten: 234
Lid geworden op: 09 okt 2018 00:54

Re: Wat te doen met mijn twee lieve poezen?

Bericht door Embillie »

Ik weet niet waar je woont, maar doorgaans zijn er vele asielen te vinden die voor jou je katten kunnen adverteren. Net als kittens die doorgaans via asielen eerst in gastgezinnen komen om rustig op te groeien en vanuit daar geadopteerd worden.
Dus eigenlijk sta je ze dan af aan het asiel, maar hou je ze zelf thuis tot de overname. Scheelt hen weer flink wat stress en onrust en jou een hoop zorgen :)

Als je het asiel hun karakter en je wensen voor hen verteld kunnen zij daar rekening mee houden.
Succes en veel plezier met rondreizen
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Wat te doen met mijn twee lieve poezen?

Bericht door Dinky »

Mogelijk dat verhuisdieren je verder kan helpen met herplaatsen?
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Wat te doen met mijn twee lieve poezen?

Bericht door Zotvanpoezen »

Eerlijk gezegd zou ik dat nooit kunnen, mijn katten afstaan om op reis te kunnen. Mijn katten zijn mijn kindjes, en ze blijven levenslang bij mij. Hetzelfde met de stokoude pony van mijn dochter: hij is 27 en moest ook nooit weg omdat hij te klein geworden is voor de kinderen en nu veel centjes begint te kosten omdat hij oud en "onbruikbaar" geworden is. Dit is wel off topic, maar het komt op hetzelfde neer: als je voor een dier kiest, moet je op voorhand weten dat het voor altijd moet kunnen zijn.
Ik wou niet grof klinken, maar gewoon mijn mening kwijt. Sorry als ik op je tenen getrapt heb, dat was niet mijn bedoeling.
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Wat te doen met mijn twee lieve poezen?

Bericht door nellebel »

Tja zo voel ik het ook. Mijn katten zijn mijn kindjes. Die doe ik ook niet de deur uit. Door te kiezen voor dieren heb ik ook gekozen om andere dingen niet meer te kunnen doen. Geen dag spijt van

Verstuurd vanaf mijn GM 5 d met Tapatalk

groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Mleen
Poema
Poema
Berichten: 258
Lid geworden op: 26 jul 2018 11:49

Re: Wat te doen met mijn twee lieve poezen?

Bericht door Mleen »

Ik zie dat ook zo, maar ik zou ook best een keer een maand (niet een heel jaar) op reis willen! Dus ik snap het dilemma wel. Ja mijn poezen zijn mijn kindjes, maar ik wil niet al mijn plannen daarvoor opgeven... Gelukkig hebben wij een aantal goede oppasadressen voor onze poeskies, maar als je dat niet hebt wordt het inderdaad lastig, zeker als je er echt een jaar tussenuit gaat.
Spookje & Nina 17-06-2018
Sammy* 2000-2014
Mikky* 2000-2012
Plaats reactie