Kattenoppas gezocht

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jolahaaften
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jan 2019 13:34

Kattenoppas gezocht

Bericht door Jolahaaften »

Nu de vakantie eraan komt en de kinderen te ver weg wonen om onze kat dagelijks te verzorgen, ben ik aan het nadenken hoe ik Sam het beste kan laten verzorgen. Hij is inmiddels 14 jaar en nog nooit in een pension geweest. Het liefst zou ik hem thuis laten maar dan moet er wel iemand zijn, die dit liefdevol wilt doen IPV het als een verplichting ziet. Weet iemand een adres in de buurt van Haaften die in week 30/31/32 de verzorging kan overnemen of anders een goed katten pension?
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kattenoppas gezocht

Bericht door Rik »

Je kunt op kattenoppas op internet zoeken. Er zijn veel diensten die dat leveren. Hoewel wij hier op het forum één voorbeeld kennen waar dat bijzonder slecht is afgelopen. (Zoals je zelf al aangeeft, het moet liefdevol zijn ipv een verplichting en dat kan bij sommige wel eens ontbreken)

Hoe goed ken je de buren? Of vrienden in de buurt? Jullie hebben kinderen... Hebben jullie vroeger een oppas gehad? Iemand die als kinderoppas werkt kan natuurlijk ook voor de katten zorgen. Het is een kwestie van iemand vinden die je vertrouwt per dag één of twee keer per dag een uurtje aanwezig te zijn.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kattenoppas gezocht

Bericht door Dinky »

Hier is eerste optie altijd dat schoonmoeder tijdelijk in ons huis woont om dinky te verzorgen. Back-up is de buren die zelf ook een kat hebben.

Weet niet hoe bij jou de relatie met de buren is? Wanneer je die vertrouwd zou ik er eerder voor kiezen om die eten te laten geven en poes in eigen omgeving te laten dan de stress van een pension.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Kattenoppas gezocht

Bericht door Zotvanpoezen »

Bij mijn broer is het ook mijn moeder dat bij de poes komt inwonen. Het is een siamees die veel aandacht nodig heeft en mijn moeder kan haar dat geven. Buiten laten en binnenroepen zijn geen probleem. De poes kent haar intussen heel goed en is aan haar gehecht. Echt jammer dat jij zo ver woont, anders had ik het wel gedaan. Ik heb het vroeger ook gedaan en de katten die ik moest verzorgen werden ook dagelijks flink geknuffeld en op de schoot genomen als ze het wilden. Ik ben trouwens ook oppas geweest voor cavia's, konijnen, honden, kippen, schapen, paarden en zelf koeien! Ik hoop dat je een echte kattenvriend vind! Anders een keertje niet met vakantie gaan? Wij doen het ook nooit wegens de dieren.
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Gebruikersavatar
Yo16Ka16No11
Cheetah
Cheetah
Berichten: 831
Lid geworden op: 24 aug 2016 20:35

Re: Kattenoppas gezocht

Bericht door Yo16Ka16No11 »

Oh ja, ik zou het wel weten. Zo te zien woon je zo'n 1,5 uur van de Kattenkeet. Mensen komen van heinde en verre om hun kat(ten) daar onder te brengen. Over een paar maandjes gaan mijn 3 bengels voor een dag of 12 weer logeren bij Jasmien en krijgen ze een dubbele keet waar rondom een enorme kooi is in bosrijk gebied. Beter kan ik ze niet geven....behalve thuisblijven ;-)

https://kattenkeet.nl
Warme groet, Mariska

Nora, Teun & Tilly
Karel 2000-2017 & Yoki 2000-2018
Plaats reactie