Verhuizen met 15 jaar oude kat naar het buitenland

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Winnie2805
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 okt 2018 13:10

Verhuizen met 15 jaar oude kat naar het buitenland

Bericht door Winnie2805 »

Hey iedereen,

Begin volgende maand verhuis ik naar het buitenland. Mijn kater is echter 15 jaar oud, heeft reuma en een hyper active schildklier.
Ook is hij niet gewoon om vervoerd te worden. Nu sta ik voor het dilemma of we hem meenemen of niet.

Kunnen jullie mij een beetje helpen?

Bedankt
Gebruikersavatar
KleinDraakje
Poema
Poema
Berichten: 378
Lid geworden op: 02 jan 2018 08:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Verhuizen met 15 jaar oude kat naar het buitenland

Bericht door KleinDraakje »

Wat is de huidige en nieuwe situatie? Zou hij van een rustig huis + tuin naar een klein appartementje in de stad gaan? Verhuis je voor altijd of voor X jaar? Welke weg zou je bewandelen als hij hier blijft? Waar zou hij dan terecht komen? Is hij heel erg aan jou of aan zijn plekje gebonden?
- Viv
En de drie bengeltjes
Rocky, Marble & Pebbles 💖

Bekijk ons foto album
Winnie2805
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 okt 2018 13:10

Re: Verhuizen met 15 jaar oude kat naar het buitenland

Bericht door Winnie2805 »

Hij zou een grotere tuin hebben maar met wilde dieren in de buurt (everzwijnen, vossen ed)
Wij verhuizen voor altijd en ik heb niet de mogelijkheid om hem bij iemand onder te brengen. Hij is zowel aan ons dan aan zijn plekje gebonden. Dus echt wel een dilemma
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Verhuizen met 15 jaar oude kat naar het buitenland

Bericht door nellebel »

ik zou hem meenemen en lekker binnen bij je houden op je nieuwe plek. jullie zijn toch gehecht aan elkaar en of hij met zijn leeftijd en kwalen nog een plekje gaat vinden. straks verpieterd hij in het asiel. of je kunt hem daar aanbieden maar tot die tijd thuis houden. mocht er niemand voor hem komen dat je hem dan alsnog mee neemt.
hoe lang zou je moeten reizen? met de auto?
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
KleinDraakje
Poema
Poema
Berichten: 378
Lid geworden op: 02 jan 2018 08:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Verhuizen met 15 jaar oude kat naar het buitenland

Bericht door KleinDraakje »

Is het mogelijk om hem op de nieuwe plek binnen te houden? En wat van zijn vertrouwde spullen mee te verhuizen? Hoe lang zou het inderdaad reizen zijn? Je kan misschien een paar dagen van te voren Zylkene geven zodat hij wat rustiger is tijdens het verhuizen (duurt een paar dagen voordat het werkt)
- Viv
En de drie bengeltjes
Rocky, Marble & Pebbles 💖

Bekijk ons foto album
Winnie2805
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 okt 2018 13:10

Re: Verhuizen met 15 jaar oude kat naar het buitenland

Bericht door Winnie2805 »

De beslissing is genomen. Hij gaat gewoon mee en we zien wel. Hopen dat hij van zijn oude dag in Portugal met ons kan doorbrengen 😊
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Verhuizen met 15 jaar oude kat naar het buitenland

Bericht door nellebel »

wat fijn, en die ene dag stress voorde reis die komt hij ook wel te boven. je kunt altijd eens rondneuzen welke middeltjes er zijn om het prettig voor hem te laten verlopen.. zoals viv al schrijft, eventueel zylkene.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Conny_Michael
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jul 2022 01:22

Re: Verhuizen met 15 jaar oude kat naar het buitenland

Bericht door Conny_Michael »

Beste kattenliefhebbers,

Ik ben zelf ook een kattenliefhebber maar daar gaat het me het hier niet om. Ik heb samen met mijn vriendin serieuze plannen om te gaan verhuizen naar Spanje. Mijn vriendin heeft zelf 13 jaar in Spanje gewoond en heeft 6 katten (allen afkomstig uit Spanje). Ze heeft ze destijds mee genomen naar Nederland omdat haar toenmalige vriend heimwee kreeg en ze samen terug zijn gegaan (met de poezen) naar Nederland, dit is nu ruim 6 jaar geleden. Deze relatie is later stuk gelopen en haar grootste wens is terug te gaan naar Spanje (ze mist het heel erg). Echter de reis naar Nederland was een ware hel voor haar katten. Het enigste wat haar nu nog tegenhoudt is de angst dat haar katten het weer moeten meemaken. Ze zijn inmiddels al op leeftijd. Hoe kunnen we dit het beste aanpakken? We verhuizen per weg (niet per vliegtuig).

Elke bruikbare tip is welkom. Ik zou U zeer dankbaar zijn.
Cerna

Re: Verhuizen met 15 jaar oude kat naar het buitenland

Bericht door Cerna »

Tjaa.... wanneer het mijn katten zouden zijn dan wist ik het wel. Dan zou ik namelijk niet verhuizen zolang zij nog leven want waarom hen op oudere leeftijd opnieuw een "ware hel" aandoen? En het is geen ritje van 2 uurtjes.
Natuurlijk, je kunt je katten kalmeringsmiddelen geven, platspuiten zelfs, maar dat lijkt me voor de nieren en lever niet geweldig.
Ik zou me over mijn heimwee heen zetten en mijn katten op de eerste plaats laten komen want volgens mij is er geen oplossing om zoveel katten stressloos zo'n eind te laten verhuizen (en stress kan ook grote gevolgen hebben voor oude(re) katten!)

Maar misschien dat anderen daar anders over denken?
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Verhuizen met 15 jaar oude kat naar het buitenland

Bericht door nellebel »

uhhh annet, mijn man heeft net een allergie test gehad bij de KNO arts. ook op katten. stond erbij en zei, als hij positief test op katten gaat hij de deur uit en niet de katten hahahaha dus je weet mijn antwoord wel. (gelukkig zei manlief ook, dan maar een snotneus maar ze gaan voor geen goud de deur uit, hij testte negatief)
sorry, maar ik kies ook altijd voor het welzijn van mijn dieren. zij kunnen de keuze niet maken.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Verhuizen met 15 jaar oude kat naar het buitenland

Bericht door Rik »

Als de katten nou wel aan veel reizen gewend zouden zijn geweest (wat maar bij weinig katten het geval is) dan zou ik me er nog wat bij voor kunnen stellen. Maar je geeft zelf al aan dat het toen een ware hel voor ze was. Dan zou ik het ook zeker niet doen. En aangezien ze al 15 jaar zijn zou ik de tijd ook gewoon uitzingen (wat natuurlijk wel nog makkelijk 5 jaar kan zijn).
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5080
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Verhuizen met 15 jaar oude kat naar het buitenland

Bericht door Synemios »

Eens met mijn voorgangers, het is een hele lange reis en dan de stress van een ander huis er nog bij.
Met die leeftijd zou ik het niet eens aandurven want wat Annet al zegt stress doet veel met een kattenlijf zeker als ze al ouder zijn.

Wendy, Fijn dat de test negatief was :-)
ik ben wel positief getest op allergie voor katten en behoorlijk ook, met daarbij nog heel veel andere dingen.
Maar ik slik ( en snuif :lol: ) daar medicijnen voor en gebruik sowieso puffers voor mijn astma en sarcoidose.
Mijn katten gaan echt niet weg.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Verhuizen met 15 jaar oude kat naar het buitenland

Bericht door nellebel »

echte die hard denise. chapeau hihihi
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Cerna

Re: Verhuizen met 15 jaar oude kat naar het buitenland

Bericht door Cerna »

nellebel schreef: 06 jul 2022 08:04 uhhh annet, mijn man heeft net een allergie test gehad bij de KNO arts. ook op katten. stond erbij en zei, als hij positief test op katten gaat hij de deur uit en niet de katten hahahaha
Wel eens het onderschrift gelezen van Ronald (de moderator)?
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Verhuizen met 15 jaar oude kat naar het buitenland

Bericht door castratenkoor »

Ik zou ook pas naar Spanje gaan als de katten niet meer leven. Bij mij gaan de katten ook voor, geen vakanties. Momenteel zelfs niet voor 1 nacht weg, omdat ik de enige ben die Rik kan verzorgen.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie