Weekje vakantie

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Plaats reactie
LisaSP
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 aug 2018 14:20

Weekje vakantie

Bericht door LisaSP »

Hallo kattenliefhebbers,

Wij hebben een hele lieve poes, Minoes. Zij is het afgelopen jaar 3 keer verhuist. In Februari gingen mijn vriend en ik op ons zelf in een appartement. Wij namen onze 3 poezen mee. Nu waren deze gewend om lekker buiten te spelen, maar we wilden het toch graag proberen, omdat zij anders alleen achter zouden blijven op een boerderij in een deel, zonder aandacht. Dit hebben we 5 maanden geprobeerd, maar helaas wilden ze toch te graag naar buiten en hadden ze veelte veel energie. We hebben ze met pijn in ons hart terug gebracht. Gerrit en Poek waren dolgelukkig terug op de boerderij, weer heerlijk buiten, soms dagen op pad. Minoes daar in tegen zat alleen maar binnen voor het raam. Als ik daar kwam (dagelijks) omdat mijn paard daar staat, was ze zo blij, liep ze overal achter mij aan en wilde ze lekker knuffelen. Dit hebben we even aangekeken, maar veranderde niet. Minoes viel af en sliep alleen maar. Dit vond ik vreselijk en we hebben besloten om haar weer terug te nemen in huis. Dit bevalt haar volgens mij erg goed, ze krijgt nu alle aandacht en vind het wel prima hier op het appartement met katten balkon, waar zij altijd op kan. Eind September krijgt zij er een vriendje bij!
MAAR
Nu gaan wij zaterdag op vakantie, een weekje. We wilden haar misschien in een pension doen, maar haar vaccinatie moest 2 keer en daar moesten 3 weken tussen zitten.. dus dit lukte niet voor zaterdag 18 augustus. Nu hebben we een oppas, die elke dag komt om haar eten, water en kattenbak te doen. EN even met haar te spelen. Wij zijn 6 nachten weg.. ik voel me schuldig, omdat ik het naar vind om haar alleen te laten. Maar haar terug brengen naar de boerderij, lijkt mij ook erg stress vol voor haar en wij willen haar juist geen stress bezorgen..
Zijn hier mensen die ervaringen hebben met een oppas tijdens vakanties?? Voor een binnenkat?
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9310
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Weekje vakantie

Bericht door castratenkoor »

Lijkt mij prima geregeld zo met die oppas aan huis. Het is maar voor een week, die komt ze vast wel door.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Weekje vakantie

Bericht door pinguin »

Ik snap je gevoelens maar terug brengen zeker nket doen.
Een oppas die 2 keer per dag komt is super.



Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Weekje vakantie

Bericht door nellebel »

Lekker thuis laten. Niet terug naar de plek waar ze zich zo vreselijk heeft gevoeld. En in huis ruikt ze jullie geur tenminste ook nog

Verstuurd vanaf mijn GM 5 d met Tapatalk

groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Weekje vakantie

Bericht door ErikPhilippus »

Ja, dat is ook mijn gedachte: lekker thuis laten en door de oppas laten verzorgen. Hopelijk kan die 2x per dag, dan komt Minoes die 6 nachten wel door.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Weekje vakantie

Bericht door Rik »

Yep. We zijn het volgens mij allemaal eens. Gewoon thuislaten. Inderdaad liefst 2x per dag als het enigszins mogelijk is maar dan moet je wel een oppas hebben die je helemaal kunt vertrouwen. Want bepaalde diensten (of personeel van die diensten) zeggen wel eens dat ze 2x komen maar komen dan gewoon 1 keer.

Wat voor (wie) oppas had je voor ogen.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie