Kat lange auto rit 2400 km mensen met ervaringen.?

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Lopke

Re: Kat lange auto rit 2400 km mensen met ervaringen.?

Bericht door Lopke »

Verstandig, maar ga er maar van uit dat het gewoon gaat lukken....
Je doemscenario's die heb je al lang en breed bedacht, en hoogstwaarschijnlijk uitgewerkt....
Hoe ontspannender je er aan begint, hoe groter de kans van slagen ( die bach rescue druppels kun je ook voor jezelf gebruiken ;-) )
Mila16
Lynx
Lynx
Berichten: 155
Lid geworden op: 01 jun 2017 22:06

Re: Kat lange auto rit 2400 km mensen met ervaringen.?

Bericht door Mila16 »

Haha oja? Dat wist ik niet , maar ik zelf pak liever het vliegtuig , dat gaat een stuk sneller , maarja kat is al gewend aan autoritten , als ik uiteindelijk ga dan ben ik al een jaar met haar aan het trainen dus het moet goedkomen
Lopke

Re: Kat lange auto rit 2400 km mensen met ervaringen.?

Bericht door Lopke »

ja, het kan :lol:
Maar, wat let je om een keer vliegtuig uit te proberen?
Gebruikersavatar
Yo16Ka16No11
Cheetah
Cheetah
Berichten: 831
Lid geworden op: 24 aug 2016 20:35

Re: Kat lange auto rit 2400 km mensen met ervaringen.?

Bericht door Yo16Ka16No11 »

Ik denk dat het te makkelijk is voor mij of ieder ander om te beoordelen ' het kan wel of het kan niet' Alleen jij kan dat. De ene kat is de andere niet en zal je besluit naar mijn idee moeten afhangen van objectieve waarneming: karakter kat, stresslevel t.a.v. reizen, leeftijd en gezondheid.

Voordat je eventueel je besluit neemt is het misschien een idee je plan aan je dierenarts voor te leggen en na laten kijken of zijn/haar gezondheid dit zal toelaten.
Warme groet, Mariska

Nora, Teun & Tilly
Karel 2000-2017 & Yoki 2000-2018
Lopke

Re: Kat lange auto rit 2400 km mensen met ervaringen.?

Bericht door Lopke »

Jeetje joh, wat ben jij een moeilijkheden aan het zoeken....je vind het niks, das duidelijk....maar jij bent echt spijkers op laag water aan het zoeken.
Gebruikersavatar
Yo16Ka16No11
Cheetah
Cheetah
Berichten: 831
Lid geworden op: 24 aug 2016 20:35

Re: Kat lange auto rit 2400 km mensen met ervaringen.?

Bericht door Yo16Ka16No11 »

Lopke, vind je het goed dat ik mijn eigen ideeen hier schrijf? Ik geef mijn reactie op Mila's vraag en ben in mijn reactie niet met jou bezig.
Warme groet, Mariska

Nora, Teun & Tilly
Karel 2000-2017 & Yoki 2000-2018
Mila16
Lynx
Lynx
Berichten: 155
Lid geworden op: 01 jun 2017 22:06

Re: Kat lange auto rit 2400 km mensen met ervaringen.?

Bericht door Mila16 »

Mila is nu 10 maanden en ben 2 maanden geleden met haar naar de dierenarts geweest , toen vertelde ik of ze iets hadden om te ondersteunen voor het reizen gewoon als extraatje , ze vroegen of de kat plaste of braakte ik zei nee dit is niet het geval en dat ik al maanden aan het trainen was , ze wilde het toen niet meegeven
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7657
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kat lange auto rit 2400 km mensen met ervaringen.?

Bericht door Rik »

Ik heb hier het idee dat het grootste probleem alleen is tijdens het rijden (vooral bij Bono). Dan miauwt Bono ook (gelukkig niet echt klaaglijk) en hij gaat "graven". Het dekentje ligt dan na de reis ook helemaal opgepropt achterin de mand. Yuna (in dezelfde maand) houdt zich dan rustig. Maar als Yuna in haar eigen mand zit doet ze hetzelfde.

Misschien ligt het aan de brom/trilling van de motor want als ik stil sta is hij rustig. Ook wordt het na een half uurtje iets rustiger maar om de zoveel tijd begint hij weer.

Je moet inderdaad kijken naar hoe Mila het doet. Is ze in een hoekje weggekropen en merk je vreselijke angst bij haar, dan is het maar de vraag of je haar er een plezier mee doet. Maar als je met de oefeningen vooruitgang ziet kan het de moeite waard zijn door te zetten. Dat verschilt per kat.

Je hebt al Feliway, Teluzen geprobeerd en kijkt nu naar Zylkene. Heb je ook al eens destress van huidierendokter.nl geprobeerd? Geen ervaring mee hoor en ook geen idee of het hiervoor geschikt zou zijn (moet je even onderzoeken).

Weet wel dat je in ieder geval nooit naar de verdovende middelen meer grijpen. Die onderdrukken de mogelijkheid om angst uit te stralen maar ze hebben die angst nog wel (wat dus een veel groter probleem geeft). (Sommige middelen zeggen dan wel "goed tegen angst" maar zijn het dus niet)

(Je kunt maar weinig bagage meenemen op deze manier :) )
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Mila16
Lynx
Lynx
Berichten: 155
Lid geworden op: 01 jun 2017 22:06

Re: Kat lange auto rit 2400 km mensen met ervaringen.?

Bericht door Mila16 »

We hebben een grote auto dus komt goed ,nee nog niet geprobeerd
Ik merk zeker wel vooruit gang ,maar haf verwacht dat dit wel sneller zou gaan , toen ik telizen had gebruikt leek het wel of ik weer een paar stappen terug ging , en dan denk je Jezus ik ben al zolang bezig
Maar dit komt gewoon door dat middel , want normaal heeft ze het nooit , miauwen doet ze niet , heel knuffelig in de auto en als de motor uit is dan is ze helemaal oo haar gemak , maar zodra we gaan rijden zit ze het liefst op schoot
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7657
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kat lange auto rit 2400 km mensen met ervaringen.?

Bericht door Rik »

Met een tuigje aan (dat ze niet naar voren kan) en op de achterbank lekker op schoot kom je dus een heel eind (maar minder gezellig voor de bestuurder :) ). Misschien gaat het al gelijk heel goed na een paar uur maar het zou ook zomaar kunnen zijn dat je de ritjes in moet korten en er een dagje langer over moet doen. Ook kan het zijn dat ze na een paar keer die afstand er alsnog aan gaat wennen. Ik had ook het idee dat het Bono te doen was om uit die mand te komen (maar ja, ik zat alleen in de auto). Op schoot (maar wel met tuigje) zou misschien veel beter gaan.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Mila16
Lynx
Lynx
Berichten: 155
Lid geworden op: 01 jun 2017 22:06

Re: Kat lange auto rit 2400 km mensen met ervaringen.?

Bericht door Mila16 »

Alles voor de kat , dus jammer voor bestuurder:)
Heb het ookal een keer voorin geprobeerd maar dan krijgt ze teveel indrukken , voorruit zijruit
,we gaan nu gewoon voortaan alleen maar ritten doen van een uur inplaats van 15-20 min
Mila16
Lynx
Lynx
Berichten: 155
Lid geworden op: 01 jun 2017 22:06

Re: Kat lange auto rit 2400 km mensen met ervaringen.?

Bericht door Mila16 »

Oja ik wil als het vliegen word want dat zal ik ook een keer gaan proberen
Zo een tas kopen https://static.webshopapp.com/shops/037 ... voyage.jpg

Nu was mijn vraag vinden katten dit wel prettig als het zo open is? En krabben ze dat gaas niet stuk?
Nu schijnt het zo te zijn dat katten tassen fijner vinden dan van die transsportboxen , maat 47 cm in lengte is ook niet te krijgen alleen de tassen
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7657
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kat lange auto rit 2400 km mensen met ervaringen.?

Bericht door Rik »

Als het licht is, kun je ook kijken of het helpt de achterramen wat af te schermen (minder indrukken) met van die zon-schermpjes die je op het raam kunt plakken met zuignappen (of iets anders dat afschermt).
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Mila16
Lynx
Lynx
Berichten: 155
Lid geworden op: 01 jun 2017 22:06

Re: Kat lange auto rit 2400 km mensen met ervaringen.?

Bericht door Mila16 »

Goede tip rik, ik heb nu raampjes achter die donkerder zijn dan de voorramen
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7657
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kat lange auto rit 2400 km mensen met ervaringen.?

Bericht door Rik »

Voor grote transportmand kun je ook naar de honden exemplaren kijken. Die zijn dan iets groter. Let wel, niet alle boxen mogen in een vliegtuig. Volgens mij moeten de boven en onderkant vast aan elkaar zitten of aan elkaar geschroefd kunnen worden. Dat is in ieder geval zo in de bagage-ruimte. Bij meenemen in de cabine kunnen andere regels gelden. Let dus op de eisen.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie