Kat lange auto rit 2400 km mensen met ervaringen.?

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Cerna

Re: Kat lange auto rit 2400 km mensen met ervaringen.?

Bericht door Cerna »

Mila16 schreef:Cerna na hoeveel uur ging de kat uiteindelijk slapen ? Weet je dat nog? Mijn kat ging na 2 uurtjes nog niet slapen , en als het vliegtuig word dan moet ik dit alleen doen met kat samen
Oh dat duurde uuuuren want hij vond het veel te interessant op de hoedenplank, alleen tunnels vond hij niets dan begon hij luidkeels te miauwen (en in Zwitserland heb je heel veel tunnels :smile: )
We vertrokken om 4 uur, om 6 uur waren we bij de Zwitserse grens (en toen hield Cochi zich doodstil in de mand alsof hij aanvoelde dat hij zonder paspoort de grens overging) en daarna mocht hij eruit. Toen duurde het geloof ik 4 uur voordat we in Basel waren en al die tijd zat hij geïnteresseerd rond te kijken. Vervolgens weer in de mand voor de volgende illegale grenspassage en dat verliep ook weer vlekkeloos, maar we waren de grens nog niet over of daar begon hij weer.
Daarna ging hij al vrij snel in de kattenbak slapen. Al met al duurde het toch zeker wel tot de middag voordat hij ging slapen.

Hij heeft de hele reis niet gegeten en niet geplast, maar had gelukkig net voordat we weggingen een grote hoop gedaan. Was dus toch wel stressvol.
Ach ja, ons illegaaltje Cochi, ook alweer vier jaar dood :cry:
Mila16
Lynx
Lynx
Berichten: 155
Lid geworden op: 01 jun 2017 22:06

Re: Kat lange auto rit 2400 km mensen met ervaringen.?

Bericht door Mila16 »

nog best oud geworden dan
oke bedankt dat je dit even wilde delen :-)
Mila16
Lynx
Lynx
Berichten: 155
Lid geworden op: 01 jun 2017 22:06

Re: Kat lange auto rit 2400 km mensen met ervaringen.?

Bericht door Mila16 »

mensen met ervaring met vliegen met kat mogen dit ook delen

ik heb op youtube meer katten gezien die vliegen dan dat ze meegaan in de auto , en ik vind ze dan best rustig
Mila16
Lynx
Lynx
Berichten: 155
Lid geworden op: 01 jun 2017 22:06

Re: Kat lange auto rit 2400 km mensen met ervaringen.?

Bericht door Mila16 »

Ja ik wil de kat dan in cabine , en dan moet die 28 lang zijn , maar die zijn er niet in die maat of ze zijn qua lengte wel 28 maar dan zijn ze weer te breed of te hoog , ik heb alleen tassen gezien die precies de goede afmetingen hebben
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kat lange auto rit 2400 km mensen met ervaringen.?

Bericht door Rik »

Met welke maatschappij?

Transavia: Max. lengte 47 cm x breedte 30 cm x hoogte 27 cm.

KLM: reistas (max. afmetingen: lengte 46 cm x breedte 28 cm x hoogte 24 cm), of een kunststof kennel (max. afmetingen: lengte 46 cm x breedte 28 cm x hoogte 20 cm)

Die hoogte is ook nog een probleem. De meeste zijn wel hoger dan 20/24 cm.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Mila16
Lynx
Lynx
Berichten: 155
Lid geworden op: 01 jun 2017 22:06

Re: Kat lange auto rit 2400 km mensen met ervaringen.?

Bericht door Mila16 »

Ja precies die transavia had ik gezien ja , hoe kom ik nou weer bij 28 lang haha , nouja
Mila16
Lynx
Lynx
Berichten: 155
Lid geworden op: 01 jun 2017 22:06

Re: Kat lange auto rit 2400 km mensen met ervaringen.?

Bericht door Mila16 »

Lopke , ik heb even op google gezocht naar die zandvliegjes , muggen, je kunt kat /hond behandelem met pipetten of een halsband omdoen daartegen , pipetten werken 3 weken en die band 6-7 maanden
Mila16
Lynx
Lynx
Berichten: 155
Lid geworden op: 01 jun 2017 22:06

Re: Kat lange auto rit 2400 km mensen met ervaringen.?

Bericht door Mila16 »

Nog een vraagje als een kat een beetje stress heeft of dit nou 24 uur autorijden is
Of 3 uur vliegen , kan de kat dan ziek worden van deze stress? Of is dat echt bij langdurige stress
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kat lange auto rit 2400 km mensen met ervaringen.?

Bericht door castratenkoor »

Ja een kat kan zeker ziek worden van stress. Dat kan variëren van blaasproblemen tot het ontwikkelen van FIP.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Mila16
Lynx
Lynx
Berichten: 155
Lid geworden op: 01 jun 2017 22:06

Re: Kat lange auto rit 2400 km mensen met ervaringen.?

Bericht door Mila16 »

Dus ook bij korte stress van 3 uurtjes ? Of alleen als dit dagen lang is of weken
Lopke

Re: Kat lange auto rit 2400 km mensen met ervaringen.?

Bericht door Lopke »

Als je wilt gaan vliegen met je kat, zou ik eens contact zoeken met fokkers die naar internationale of intercontinentale shows gaan.
Dat zijn experts op het gebied van stress bij vliegen.
Voordeel is wel, bij het vliegen kun je je kat bij je houden, het gaat niet in het ruim.
Dus je eigen rust en voorbereiding is al heel wat.

Maar persoonlijk heb ik geen ervaring met vliegen met katten.

http://werkenvanuithetbuitenland.nl/vli ... ges/163154
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=73&t=1858241
Mila16
Lynx
Lynx
Berichten: 155
Lid geworden op: 01 jun 2017 22:06

Re: Kat lange auto rit 2400 km mensen met ervaringen.?

Bericht door Mila16 »

Dankje , ik ga even lezen
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kat lange auto rit 2400 km mensen met ervaringen.?

Bericht door Rik »

Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Mila16
Lynx
Lynx
Berichten: 155
Lid geworden op: 01 jun 2017 22:06

Re: Kat lange auto rit 2400 km mensen met ervaringen.?

Bericht door Mila16 »

Bedankt rik
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kat lange auto rit 2400 km mensen met ervaringen.?

Bericht door nellebel »

als guusje en gijs in de auto moeten schreeuwen ze alles bij elkaar (moest helaas soms als de makelaar kwam met bezichtigingen). als ze dan los in de auto konden was er niets aan de hand. zou toch proberen om te voorzijde af te sluiten van de achterkant en los laten. voor de reis lekker eten geven zodat buikje vol zit. ik denk bij vliegen is het misschien wel korter maar dan heb je haar niet bij je, meer indrukken want hoe wordt er met haar "gegooid" en wat ziet ze allemaal, hoe is het met verschil van luchtdruk, hoe ervaart ze dat. maar dat is ook misschien meer mijn eigen angst. veilig bij mezelf houden zou ik voor gaan.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie