Kat lange auto rit 2400 km mensen met ervaringen.?

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Mila16
Lynx
Lynx
Berichten: 155
Lid geworden op: 01 jun 2017 22:06

Re: Kat lange auto rit 2400 km mensen met ervaringen.?

Bericht door Mila16 »

Nellebel , het liefst heb ik ook in de auto hoor , lekker samen met mij met deken en al op de achterbank

Ik zal even kijken of ik zo een rek kan kopen wat je ook vaak voor honden hebt ,

Schreeuwen of miauwen doet ze niet , alleen als ze even een knuffel wil een miauw
En zit ze uiteindelijk op schoot , met knijpende oogjes ,
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kat lange auto rit 2400 km mensen met ervaringen.?

Bericht door Rik »

Je bent volgens mij dan al heel ver hoor, als ze niet miauwend op schoot zit op de achterbank. Maar realiseer je wel dat het voor 2 of 3 dagen is, en dat is heel lang.

Hoe doen jullie dat dan eigenlijk 's-nachts? Hotel/Motel die huisdieren toestaat? Of slapen in de auto?

Heb je met het testen/proberen ook al eens een kattenbak meegenomen? (Gewoon om eens te kijken of ze daar al toevallig wat op doet.)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Mila16
Lynx
Lynx
Berichten: 155
Lid geworden op: 01 jun 2017 22:06

Re: Kat lange auto rit 2400 km mensen met ervaringen.?

Bericht door Mila16 »

Langste rit wat we tot nu toe eens een keer hebben gedaan was 2 uurtjes ,en we gaan inderdaad overnachten in frankrijk, ik zal eens een kattebakje meenemen , maar de meeste zeggen dat ze een kattebak nooit zullen gebruiken onderweg, dus voor 2 uurtjes of een uurtjes heb ik eigelijk nooit een kattenbak meegenomen, ik ga morgen ook proberen wat brokken mee te nemen en haar afentoe perstuk een brokje te voeren , ik geef haar altijd pasta als beloning dat ze in de auto zit , en na de rit een lekker blikje almo nature waar ze zo gek op is , we gaan ritten doen dan 10 uur perdag , maar ik zat te denken misschien is het beter om 5 uurtjes te pakken perdag en extra overnachting
Of is dat niet beter...? Of kan je beter doorrijden zodat alles sneller achter de rug is


Ik heb zelfs eens zitten denken aan een camper voor de kat
Zodat het wat huiselijker is , maar die dingen zijn echt duur

We hebben ook zitten denken of het misschien beter is om te gaan rijden als het donker word , of het dan rustiger is voor de kat


Ik heb zylkene besteld ter ondersteuning
Kijken of dit wel werkt
Laatst gewijzigd door Mila16 op 06 jun 2017 16:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kat lange auto rit 2400 km mensen met ervaringen.?

Bericht door Rik »

Ik weet niet of je de overnachting al van tevoren moet regelen. Anders zou je gewoon twee scenarios kunnen maken. Eentje waarbij ze die 10 uur per dag goed doorkomt en eentje waarbij ze toch aangeeft dat het genoeg is. Want dat kom je natuurlijk pas onderweg te weten (na 4-5 uurtjes).

Verder zou je ook kunnen kijken of een tussenstop van een half uurtje zou helpen. Dan draait de motor niet en kan ze misschien weer even relaxen. Maar goed... tussentijds stoppen moet toch.

(Volgens Google maps moet je ongeveer met 100 km/uur rekening houden dus 2400 zit je aan 24 uur. Dat lijkt mij wel 3 dagen of je moet een 2 lange rukken maken.)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Mila16
Lynx
Lynx
Berichten: 155
Lid geworden op: 01 jun 2017 22:06

Re: Kat lange auto rit 2400 km mensen met ervaringen.?

Bericht door Mila16 »

20 uur intotaal , ik rij 6-8 uurtjes en partner 12-13
Plus 1 overnachting ,tussenstop is ook een goeie ja en dan gewoon van 30-60 min

En ja dat moet allemaal van te voren , ik denk als wij gaan in de winter dat het dan wel mogelijk is om het niet van te voren te doen , want dan is het veel minder druk ,

Ik denk ook dat ik over een maand of 2 met haar een keer een rit doe van 3-4 uurtjes
En daarna als dit goed gaat een rit van 6 uurtjes , in eigen land

Ik wil goed voorbereid zijn en niet voor verassingen komen te staan
Mila16
Lynx
Lynx
Berichten: 155
Lid geworden op: 01 jun 2017 22:06

Re: Kat lange auto rit 2400 km mensen met ervaringen.?

Bericht door Mila16 »

We doen gewoon om de 3-4 uurtjes een stop , even de motor uit wat drinken , spelen , en dan na 30 min weer door
Plaats reactie