Pension of thuis

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Plaats reactie
mijnnaam
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mar 2017 14:53

Pension of thuis

Bericht door mijnnaam »

Goedemiddag,

ik ben van plan om volgend jaar 3 weken met de motor naar de Noordkaap te gaan. Nu heb ik een poes waar ik gek mee ben en je raadt het al, ik zit te twijfelen tussen thuis laten of pension.

Het pension is Stichting Kat in Nood, een stichting waar ik ook al jaren donateur van ben. Het pensiongedeelte is prima, binnen en buiten verblijf. Ik huur het helemaal af zodat ze daar alleen zit. Ze is er al eens eerder geweest, maar toen met 2-3 andere katten. Ging op zich goed, maar ze is geen poes die erg gecharmeerd is van andere katten. Geen ruziezoekster maar ze trekt zich terug.
Ik weet dat ze optimale verzorging krijgt daar, Dierenarts is aanwezig 1 keer per week en veel bedrijvigheid zodat er voldoende afleiding is.

Het alternatief is thuis laten en iemand vragen. Een paar dagen vind ik wel ok, maar 3 weken is erg lang. Familie woont niet in de buurt dus die kan ik niet vragen. Een kattenoppas kan ook, maar die doet het hoogst noodzakelijke. En ik ben als de dood voor ontsnappen via de voordeur. Niets zo erg om te horen dat de kat is ontsnapt en ik ben 3000 km ver weg zodat ik niks kan doen. Ze gaat wel naar buiten, ook uit de voordeur maar omdat ze mij kent komt ze terug. Ze heeft het ook niet zo op andere mensen, ze moet je eerst kennen voor ze uberhaupt naar je toekomt. Dat duur meestal een uurtje.

Hoe denken jullie hierover ? Hebben jullie advies ?
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1050
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Pension of thuis

Bericht door Sifra »

Als ik je topic zo lees, dan denk ik dat je zelf het meeste voelt voor het pension. Gewoon doen dus.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Pension of thuis

Bericht door castratenkoor »

Ik denk ook dat jij je er geruster op voelt als ze in dat pension zit. Als je twijfelt maak anders twee lijstjes met voor- en nadelen van beide opties.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie