Buitenkat verhuizen naar een flat.

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Plaats reactie
Tomcat
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 nov 2016 20:17

Buitenkat verhuizen naar een flat.

Bericht door Tomcat »

Hi allen,

Ik ben van plan om zeer binnenkort te gaan verhuizen. Dit is echter een bovenwoning, waar mijn kat beperkt naar buiten kan. Met beperkt bedoel ik enkel het balkon, en wellicht bij de voordeur kan hij een stukje lopen.
Ik woon op het moment op een locatie waar de kat al 3,5 jaar gewend is om naar buiten te wandelen en om te gaan en staan waar hij wilt, hij heeft zelfs geen kattenbak meer.
Dat betekend dat hij straks weer moet leren om opnieuw op een kattenbak zijn behoeftes te doen, en dat ik hem sowieso een aantal weken binnen moet houden.
Heeft iemand hier ervaring mee? Of wellicht tips/ op - of aanmerkingen? Hoe kan ik er voor zorgen dat mijn kat zich thuis gaat voelen? Is het een idee om hem een keer mee te nemen naar de woning om te kijken hoe hij er op reageert, of is dit uit den boze voor een kater?
(Hij is 4 jaar oud en is niet erg aanhankelijk, ook niet heel speels...)

Ik hoor jullie graag! :smile:
Dorien66

Re: Buitenkat verhuizen naar een flat.

Bericht door Dorien66 »

Hallo, welkom op het forum.
Ik zou me geen zorgen maken over het 'opnieuw wennen' aan de kattenbak, de meeste katten maken er gewoon weer gebruik van als ze niet meer naar buiten kunnen.
Verder zou ik het balkon afzetten, mits dat toegestaan is door de vve/verhuurder.
Tot slot zou ik de kat niet een keertje meenemen, maar pas als hij ook kan blijven, met jou erbij.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Buitenkat verhuizen naar een flat.

Bericht door castratenkoor »

Helemaal eens met Dorien. Die went wel weer aan een kattenbak en ik zou hem pas verhuizen als je er daadwerkelijk gaat wonen. Geef hem binnen gewoon zoveel mogelijk afleiding en klim- en ligmogelijkheden. Misschien kun je een speciale kamer voor hem inrichten met ook planken en loopplanken langs muur en plafond.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie