Twee binnenkatten van 2,5 jr

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Chrissynino
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 24 apr 2016 20:54

Twee binnenkatten van 2,5 jr

Bericht door Chrissynino »

Hallo,

Ik heb een kater en een poes het is broer en zus vanaf dat ze 6 7 wk waren zijn ze bij mij. Ik woon zelf op n app dus verder als t balkon komen ze niet. Al is hij een x eruit geglipt waardoor meneer 4 dg klem heeft gezeten in de spaumuur. . Ze zijn allebei geholpen ook vinden ze het erg fijn om op t balkon te zitten as de deur dicht is blijven ze ertegen aan springen en miauwen dus naar buiten willen ze gegarandeerd, alleen nu ga ik verhuizen en kunnen ze achter de woning een stenen schuurtje in met hun voer bakken mandjes dekens speelgoed en alles. Ook zit er een deur in waar ook een raam in zit nu zodat ze kunnen kijken. . Dan was t mijn bedoeling dat ik ze paar x per dag met tuigje en lijn naar buiten liet zodat ze die omgeving leren kennen. Dat minimaal een maand en dan de deur stukje open doen en vanuit daar als t goed gaat een kattenluik in die deur te maken...?? Maar ik vraag mezelf af doe ik het wel goed zo? En wat kan ik anders doen en hebben ze t niet koud ondanks ik veel dekens mandjes en een afgesloten deur heb? Ik weet totaal ni wat te verwachten en heb ook totaal geen ervaring ermee hoop dat iemand me hier kan helpen. ? Groetjes
Gebruikersavatar
Ennakee
Jaguar
Jaguar
Berichten: 727
Lid geworden op: 12 nov 2015 01:16

Re: Twee binnenkatten van 2,5 jr

Bericht door Ennakee »

Je vraag is niet duidelijk. Waarom moeten je katten in een schuur gaan leven? En niet gewoon in huis bij jouw?
Chrissynino
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 24 apr 2016 20:54

Re: Twee binnenkatten van 2,5 jr

Bericht door Chrissynino »

Omdat ze niet binnen in huis kunnen ze zitten n meter over drie achter de woning wat een stenen schuur is dus ni echt koud

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Twee binnenkatten van 2,5 jr

Bericht door Rik »

Mmm, dat maakt de vraag niet echt duidelijker. Is het de bedoeling dat de katten gewoon de hele dag in dat schuurtje zitten (op de "uitlaat" beurten na)?

En zo ja... wat is reden dat je ze niet IN huis wilt/kunnen?
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Chrissynino
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 24 apr 2016 20:54

Re: Twee binnenkatten van 2,5 jr

Bericht door Chrissynino »

Ja de eerste weken wel totdat het Luik erin komt een ze zelfstandig na buiten gaan ze kunnen niet binnen omdat t teveel haren afgeeft en allergie plus buiten hebben ze alles het ligt aan het bos en ook geen drukke wegen dus verder ideaal

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Twee binnenkatten van 2,5 jr

Bericht door Featherr »

Je kan ze nu toch niet meer naar buiten gaan doen? Ze wonen nu binnen, als je ze gewoon naar buiten wilt laten wanneer ze willen dan kan je ze toch ook gewoon in huis nemen. Dan kunnen ze zelf kiezen wat ze willen. Het kan ook zomaar zijn dat ze helemaal niet naar buiten willen, ze zijn het niet gewend, zijn al 2,5 jaar dus het wil helemaal niet zeggen dat ze fulltime buiten willen wonen.

Ik vind het erg zielig als je ze letterlijk buiten de deur laat wonen.
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Gebruikersavatar
Ennakee
Jaguar
Jaguar
Berichten: 727
Lid geworden op: 12 nov 2015 01:16

Re: Twee binnenkatten van 2,5 jr

Bericht door Ennakee »

Wanneer je last hebt van de haren en allergisch bent.

Kun je beter een nieuw thuis voor de katten zoeken of ze naar het asiel brengen. Waar ze de kans krijgen om liefdevol geadopteerd te worden.

Dat vind ik diervriendelijker dan het plan dat je nu hebt, waarbij ze niet meer in huis mogen en weinig menselijk contact krijgen, terwijl ze dat wel gewend waren.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Twee binnenkatten van 2,5 jr

Bericht door castratenkoor »

Ik sluit me aan bij Anneke. Als je allergisch bent en ze niet meer in huis wilt/kunt hebben zou ik een nieuw tehuis voor ze zoeken. Katten alleen in een schuur laten leven vind ik zeer dieronvriendelijk. Katten zijn sociale dieren en horen naar mijn inzicht IN het gezin thuis en niet als vee buitenshuis.

Maar wat ik niet snap, ze wonen al 2,5 jaar bij jou in de flat. Hoe kan het dan dat je na de verhuizing ze opeens niet meer verdraagt?

Voor boerderij katten gelden andere regels, die zijn niet anders gewend, zijn daar meestal ook geboren, hebben de beschikking over hooizolders, koeienstallen etc.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Dorien66

Re: Twee binnenkatten van 2,5 jr

Bericht door Dorien66 »

Ik sluit me aan bij mijn voorgangers: ander huis zoeken...
En ik ben ook erg benieuwd naar hoe het dan die 2,5 jaar is gegaan, met allergie en twee katten binnenshuis.
Chrissynino
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 24 apr 2016 20:54

Re: Twee binnenkatten van 2,5 jr

Bericht door Chrissynino »

Mijn katte zijn buiten geboren en mijn kat is đolgraag buite ik doe ze niet weg en menselijk aandacht krijgt ze genoeg als ze gewoon achter de wagen zit in een stal waar k vloerbedekking hèb gelegd als t vriest zitten ze t liefst buiten ze zitten constant voor de raam of deur te miauwen en ik ben ni allergisch mij partner wel


Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
Chrissynino
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 24 apr 2016 20:54

Re: Twee binnenkatten van 2,5 jr

Bericht door Chrissynino »

Het is een woonwagen kamp geen boerderik daar leeft alles buiten honden komen ook niet binnen in de wagens leven nog meer dieren daar. Dus mijn katten leven gewoon met mijn alleen mogen ze in hun eigen verblijf slapen of de hort op ik wil t eerst geprobeerd hebben voor ik ander huis moet zoeken ik heb meer als 600 uit
Uitgegeven nu voor de verhuizing aan hun 2 dus laat me t proberen haha ni zo negatief mensen

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Ennakee
Jaguar
Jaguar
Berichten: 727
Lid geworden op: 12 nov 2015 01:16

Re: Twee binnenkatten van 2,5 jr

Bericht door Ennakee »

Wanneer je dit allemaal al besloten hebt, waarom stel je dan hier, op dit forum jouw vraag?

Dan heeft meedenken van onze kant, ook weinig zin..
Chrissynino
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 24 apr 2016 20:54

Re: Twee binnenkatten van 2,5 jr

Bericht door Chrissynino »

Het was ook n vraag o. Advies terwijl alles wat jullie zeggen niet van belang is want ik loop geregeld na hun plus ze hebben net zoveel as in huis heb net me dierenarts gebeld en alles uitgelegd en het is perfect zo dus inderdaad u hebt gelijk maar als je ni me weet wat te doen ga je ma na zo'n forum he

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
Cerna

Re: Twee binnenkatten van 2,5 jr

Bericht door Cerna »

Tjaa, mensen daar kunnen we het mee doen: alles wat er gezegd is, is niet van belang.

Maar wanneer er afgegaan wordt op jouw verhaal (in zoverre dat te begrijpen is want je schrijft vrijwel onleesbaar) dan zijn de adviezen die gegeven zijn, goede adviezen en ik sluit me er helemaal bij aan: katten die 2,5 jaar binnenshuis hebben gewoond schop je niet naar buiten alleen omdat je bang bent dat er misschien een haartje of twee in je huis terechtkomt.
Wanneer je werkelijk om je katten geeft dan vind je hun welzijn belangrijker dan een paar haren. En hun welzijn is binnenshuis met misschien een kattenluik zodat ze kunnen kiezen wat ze willen, maar niet permanent in een hok met zo nu en dan wat menselijke aandacht.
Chrissynino
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 24 apr 2016 20:54

Re: Twee binnenkatten van 2,5 jr

Bericht door Chrissynino »

Ik schrijf onleesbaar.? Ik ben uitgereageerd wij schrijven hoe wij schrijven en vooral s nog kan iedereen t lezen me katten gaan lekker mee lekker mee na buiten dit is jullie mening mijn dierenarts zal er meer verstand van hebben als jullie

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
Plaats reactie