van solobinnenkat naar boerderijkat met meer katten

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Carrie

Re: van solobinnenkat naar boerderijkat met meer katten

Bericht door Carrie »

Ten eerste: fijn dat jullie met me meedenken, ik loop echt de hele dag te malen en wil gewoon het beste voor Sylvester laat dat duidelijk zijn..
Terwijl ik zat te typen zie ik 2 nieuwe berichten, ik hoop dat ik met onderstaande mail alle vragen beantwoord :)
Ik werd opeens uitgelogd voor ik kon plaatsen, storing? zodoende...
@Castratenkoor: zie hieronder...
@Ennakkee: ik hoop zó dat het zo gaat lopen eerlijk gezegd, dat zou voor SYLVESTER het beste zijn en ik kan zien dat hij gelukkig is. Dat is eigenlijk precies wat ik hoop, dat hij een heerlijk kattenleven heeft en het hem eigenlijk niet zoveel kan schelen uiteindelijk wie hem eten geeft of een aai over zijn bol als hij daar eens zin in heeft.. NIETS zou me meer geruststellen: die redt zich wel, ik zou lekker kijken hoe hij geniet van nieuwe leventje. 1000% zeker weten!!

Uurtje geleden kreeg ik een mailtje n.a.v. ons gesprek vanochtend: dat ik er wel rekening mee moet houden dat hij de eerste 2 maanden sowieso binnen moet blijven (in mijn kamer, alleen dáár kan hij niet zo makkelijk wegglippen als er iemand binnenkomt) want stel dat hij er in paniek echt vandoor gaat......
Dat ze hem dan wel binnen houden -of ik het leuk vind of niet- ook al zou ik de pech hebben dat ik binnen die 2 maanden weer in het ziekenhuis zou belanden.
En dat een kat niet aan een tuigje of in een hok hoort; dat vinden ze (net als ik) een vorm van dierenmishandeling.
MOOI ZO! :)
Eigenlijk zeiden ze dat ik dan niet moet zeuren over privacy enzo als ze in mijn kamer gaan zitten want je kan hem moeilijk opeens alleen laten zitten de hele dag.
Weer iets waarvan ik denk: ja, zo denk ik er dus ook over! Fijn dat ze dat zo vanzelfsprekend vinden en denken: ze moet niet zeuren van 'dit is mijn kamer, privacy nee Sylvester gaat voor' dan: 'mss wil ze niet dat we in haar ruimte komen, is privé blabla'.
En een teken dat ze er echt voor waken dat er iets misgaat, zoals weglopen en de weg niet meer kunnen vinden. Daar was ik ook heel bang voor, maar daar houden ze dus echt wel rekening mee.

Dachten dat ik wel wist dat je een kat nooit zomaar los kan laten maar eerst een tijdje echt binnen moet houden zodat hij weet: dit is mijn nieuwe huis haha ja dat wist ik wel natuurlijk maar het leek me wat veel gevraagd, was allang blij dat ik daar mocht huren daarom durfde ik er amper over te beginnen.
Voelde me een lastpak en veeleisend, hun dachten stiekem 'ze denkt er wel erg makkelijk over'. Hoezo misverstanden..

Ik heb meteen even gebeld, blij dat ze er ook zo over dachten en v.w.b. de kattenbak: ja de eerste weken moet dat dan op een open bak zonder deksel naast het kattenluikje, dan de bak naar buiten, na 2 maanden dus, de gebruikte inhoud bij de composthoop en onder wat struiken gooien; dan snapte hij vast wel wat de bedoeling is :) daarom vroegen ze ga alvast houtsnippers gebruiken.
Nu zei ze: dan doe je gewoon steeds wat grond van buiten erbij, zo is de overgang van bak naar buiten veel geleidelijker. Lijkt me een heel goed plan! :)
Het zijn echt dierenliefhebbers en ik weet zeker dat ze zelfs extra goed op zouden letten dat het hem goed gaat.

Ook dat een kattenluikje prima is, maar, schreven ze nog: alles goed en wel maar niet zeuren als er dan opeens 4 katten op je bed liggen 's nachts want halsbandjes met sensor erin: mag niet, veel te gevaarlijk met alle bomen en struiken, als hij ergens blijft hangen... Kattenluik prima, maar geen touwtjes, bandjes of sensors aan zijn lijf.
En dus de kans dat de anderen het ook wel gezellig vinden zo haha nou ik vind het prima!! :)
Stelt me wel gerust, ze denken dus ook aan zijn veiligheid en gezondheid.

En nee, er is niemand die hem van me kan overnemen dat is het probleem juist! Maar naar buiten zal geen probleem zijn: hij zit de halve dag op zolder en daar is het dezelfde temperatuur als buiten ongeveer hij heeft dan ook tweemaal zoveel vacht als in de zomer en zo koud is het nog niet eens buiten! Hij zit dagelijks urenlang buiten al is het op het balkon, de temperatuur is hetzelfde alleen als het waait is hij weg dan gaat hij heel slim aan de andere kant van het huis op het balkon uit de wind zitten.
Ook zit hij de eerste 2 maanden (6 weken vonden ze te kort, oke 2 maanden dan) binnen om te wennen en dan is het alweer mei. Ik ga eind v.d. maand verhuizen voor alle duidelijkheid.

Ook hebben ze me echt gezworen dat -mocht het echt niet gaan- ze desnoods zelf een goed adres zoeken bij kennissen, vrienden of familie voor Sylvester. Maar tegelijkertijd zeggen dat ik me niet zo druk moet maken en hij het vast leuker vind om vogels te kunnen besluipen buiten dan er vanachter een net op een balkon naar te kunnen kijken.

Inmiddels heb ik besloten het gewoon te gaan proberen, iets in me zegt dat hij i.i.g. in goede handen is: van een wildvreemd gezin weet je toch veel minder wat ze doen als ze Sylvester ook niet meer kunnen verzorgen of gaan verhuizen.

En noem me gerust hysterisch: ik denk dat het niet voor niets was dat ik een paar maanden geleden nog in de krant las dat zwarte katten het minst gewenst zijn en vaak het langste in het asiel zitten want zwarte katten brengen ongeluk denken veel mensen. Het idee maakt me echt serieus al bang want hij zou echt gek worden in een asiel, echt hij is heel gevoelig maar bedenk ik nu ook gevoelig voor wat goed en slecht voor hem is.
De 2 mensen van wie hij wel snoepjes aanpakt en die hem op de arm nemen om een potje te knuffelen zijn echt kattengek, knipperen ook met hun ogen naar hem (doe ik ook weleens, dat ziet hij als: alles is ok, rustig aan geen paniek: ik heb geen kwaad in de zin) daarom wil hij wel door hun opgetild worden, door anderen alleen geaaid maar: pootjes op de grond jeweetmaarnooit!

Nu ik het zo nog eens bekijk denk ik dat ik hem gewoon mee moet nemen, ik weet gewoon zeker dat ze hem nooit naar een opvang o.i.d. zouden brengen en van een vreemde weet je dat niet. Er zijn zoveel mensen die in een opwelling denken ja leuk voor de kinderen en als het behang er opeens aangaat is het niet zo leuk meer.. of als ze ziek worden, de kinderen een keer een flinke haal geven als ze te wild doen; allemaal redenen waarom kinderen plots allergisch worden voor katten (zie Marktplaats..) en de kat wegmoet, gratis af te halen en bekijk het maar.

Ik ga het dus gewoon doen zeker na dat mailtje over binnenblijven en geen hok of touw :D en Syl's welzijn gaat boven mijn privacy; ik zal zeker nog laten weten hoe het gaat allemaal.
O ja zijn krabpalen, plankjes e.d. moeten ook allemaal mee van ze: als je niet echt geinteresseerd bent vráág je daar nog niet eens naar lijkt me..

Ik heb gewoon het gevoel dat het wel goedkomt met geduld en rustig aan: de gebruikte fleece-kleedjes met geur er gratis bij zijn al onderweg, ik ben te laat en stuur er morgen een paar op voor in de bijkeuken, kamer en de schuur: baat het niet dan schaadt het niet denk ik dan maar voor wie denkt: ja dat is dus echt zinloos, alleen leuk voor kittens.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: van solobinnenkat naar boerderijkat met meer katten

Bericht door nellebel »

Je kunt ook een luikje kopen op chip. Want de vraag is of sylvester het leuk vind als andere katten in zijn veilige plek komen straks. Hij kan ook ander gedrag gaan vertonen als hij zich niet prettig voelt. Sproeien e.d
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Arjuna
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 10 sep 2014 15:57

Re: van solobinnenkat naar boerderijkat met meer katten

Bericht door Arjuna »

Dit klinkt al veel beter Carrie, en hij kan binnen, eerst vast en hierna door een luikje (met chip werkt perfect, heb ik ook) en de overgang is veel geleidelijker voor jou en hem......
Zo is de overgang minder heftig, ik wens je alle goeds met deze moeilijke tijd waar je inzit en wil je vanaf deze plek een welgemeende knuffel geven als je hem wilt ontvangen.
Carrie

Re: van solobinnenkat naar boerderijkat met meer katten

Bericht door Carrie »

@Nellebel: Dat is het helemaal, ik wist niet dat er luikjes bestonden die op chip werkten :)
Die gaat het worden dus, deze leek me prima: SureFlap Microchip Huisdierluik XXL. Ik las bij de recensies dat ze prima zijn maar niet zo lang meegaan. Nou hoeft ook niet, het gaat erom dat hij kan wennen, rustig en t.z.t. het luikje steeds minder gaat gebruiken. Ik denk overdag af en toe gewoon sluiten, bv 's ochtends na het eten zodat hij dan lekker uitgerust en met volle buik de boel voorzichtig kan gaan verkennen. Nou ja daar kan ik nog een paar weken over nadenken en ook gewoon ter plekke bekijken hoe het gaat, de andere drie die er nu zijn keken elkaar aan zo van: o, kom jij ook hier wonen? Nou oke dan.. en dat was het wel maar je weet het nooit natuurlijk: duimen dat het met Sylvester ook zo loopt.

Zoals Rick al schreef: als hij te veel blijft 'plakken' ga ik hem toch af en toe buiten zetten, zeker in de zomer en uiteraard erbij blijven, kijken wat ze doen.
Na 2 maanden wennen bedoel ik; gewoon maar hopen dat hij niet gaat sproeien.
Vanmiddag is mijn nieuwe huisbaas even langsgeweest, moest voor zijn werk in de buurt zijn en heeft alvast wat dozen met spullen van mij meegenomen en kennis gemaakt met Sylvester.

Ik zit weer te glunderen: Sylvester dook zoals gewoonlijk onder de bank en kwam er na 10 minuutjes onder vandaan en ging van een afstandje staren naar die 'nieuwe' die zomaar koffie zat te drinken op zijn plek.
Hij keek naar Syl, knipperde met z'n ogen en maakte een beweging met zijn hoofd alsof hij wilde zeggen: kom is hier en (tromgeroffel) Sylvester loopt nieuwsgierig naar hem toe, 2 pootjes op z'n knieën, snuffelen en (ik vind het nog steeds gek..) springt gewoon naast hem op de bank, pootjes op z'n bovenbeen, spinnen en ging echt tegen hem opstaan!!!!! HUH???

Dat heeft hij echt nog NOOIT gedaan bij bezoek. Ik beschouw het maar als een teken dat het echt een goed idee is. De kleedjes kwamen met de post (had hij inderdaad net zo goed mee kunnen brengen maar goed) Sylvester rook eraan en ging er languit op liggen met een snuit alsof hij wilde zeggen mwah, niet slecht die kleedjes. Zo grappig!! Ik heb er ook een paar meegegeven nu hij er toch was.

@Arjuna: dankjewel voor de knuffel, in dankbaarheid aanvaard lief van je!!
En ook fijn te lezen dat het kattenluikje op chip goed werkt want inderdaad, als de andere katers hem achtervolgen heeft hij nog geen rust, kunnen ze hem zelfs in de hoek drijven; dat kan een hoop stress opleveren lijkt me, vooral als de anderen geen kwaad in de zin hebben maar Syl heel bang voor ze is. Kennismaken liever buiten lijkt mij, of in een grote ruimte zoals een schuur.

We hebben wel overlegd om na zo'n 2 maanden (en als alles goed gaat uiteraard ik bedoel als hij goed eet, drinkt, normale ontlasting heeft en weer de 'ouwe' is) het luikje gewoon open te zetten en gewoon te kijken wat ze doen. Ik hoorde vanmiddag wel dat toen Driepoot erbij kwam hij binnen een dag door de andere 2 helemaal werd afgelikt en bijna verzorgd als een kitten. Ik heb er echt een goed gevoel over zeker nu hij zo enthousiast was naar een voor hem wildvreemde voor het eerst in zijn leven. Hij pakte ook kattensnoepjes van hem aan, heel bijzonder voor zijn doen, nou prima!!
Ze slapen daar soms met zijn drietjes op een kluitje, soms allemaal op hun eigen plekje, soms 2 in die bijkeuken en 1 in de schuur, ze gaan gewoon lekker hun gang zo te horen ik heb nog niks gehoord waarvan ik dacht o jee... dat vind ik niet zo leuk..

We hebben nog wel even zitten lachen om de misverstanden: dat ik dacht (gewoon niet goed geluisterd van de stress..) dat hij meteen maar naar buiten moest, geen dag een kattenbak zou mogen.....
Ik was er misselijk van maar ze bedoelden echt zo van: na het wennen zo snel mogelijk meedoen met de rest is het beste. Dat 'na het wennen' had ik gewoon niet gehoord, en toen ik zat te piepen ja maar als hij wegloopt... wat dan zal ik hem aan een tuigje zetten; hun weer denken dat ik dat ALTIJD wilde doen (en ook: wat zijn dat nou weer voor rare fratsen, een kat aan een touwtje vastmaken.... doe normaal zeg, hij zou zichzelf kunnen verstikken in de tijd dat je een glas drinken gaat halen binnen!)

Het kattenluik is besteld en wordt zodra hij binnen is -als het goed is deze week nog- meteen door ze in de deur gezet zodat alles gewoon klaar is als ik eraan kom. Ook zijn er al wat speeltjes van hem meegegaan, weer met het idee baat het niet dan schaadt het niet. Ligt er alvast wat bekends op de grond bij binnenkomst. Toevallig krijgen ze dezelfde brokken als Sylvester dus ook dat is geen probleem voorlopig zolang er niemand op dieet moet.

Mocht iemand nog een advies hebben: altijd welkom en duizendmaal dank namens Sylvester ook, ik was echt even helemaal in paniek. Gek eigenlijk want ik weet al een paar maanden dat ik niet meer beter wordt, moest gaan verhuizen naar de begane grond maar het leek wel alsof een stemmetje in mijn hoofd heel koppig zei: nee joh, niks aan de hand wat een aanstellerij allemaal ik voel me prima. Meestal..
Dus wat nou huur opzeggen, verhuizen en 'oplossing voor de dieren?' nou die gaan nergens heen, dahag....
Heb ook nog een aquarium maar die gaat naar mijn buurvrouw, vind ze hartstikke leuk en daar hecht je je niet zo aan, meer een kwestie van 'jammer..' maar Sylvester is een heel ander verhaal daar heb je echt een band mee.

Nu de verhuizing nog, al zie ik er echt minder tegenop allemaal ik heb er zo'n goed gevoel bij en in het allerergste geval zoeken we gewoon alsnog een ander adres maar dan wel bij een bekende. Of inderdaad bemiddelen vanuit huis zodat hij niet naar een asiel hoeft.
Sorry wil geen mens beledigen en weet heus wel dat er zo goed mogelijk voor ze gezorgd wordt in een asiel, altijd betrokken vrijwilligers die het werk doen: het is niet dat ik een gloeiende hekel aan asielen op zich hebt maar echt, als je zou zien hoe woedend/angstig hij is als ik per ongeluk de keukendeur naar de gang achter me dichtdoe en hij op het balkon bij de keuken zat zonder dat ik hem zie zou je ook denken: beter niet opsluiten, daar kan hij écht niet tegen.

Alle poezels, katten en hun baasjes heel veel liefs toegewenst en ik zal verslag uitbrengen van hoe het gaat. Misschien ook fijn voor andere mensen die ooit zoeken op het forum als ze van een flat naar een huis buiten gaan verhuizen, zal toch wel vaker voorkomen maar er is echt niet veel info over te vinden dus zijn al die lange verhalen van me mss toch nog eens nuttig ;)
Fijne avond, Carrie en Sylvester
Gebruikersavatar
Ennakee
Jaguar
Jaguar
Berichten: 727
Lid geworden op: 12 nov 2015 01:16

Re: van solobinnenkat naar boerderijkat met meer katten

Bericht door Ennakee »

Ik wens jullie twee het allerbeste toe.

Ik hoop dat de tijd die nodig is om te wennen kort zal duren.
Wanneer het lukt plaats je dan ook wat foto's?
Gebruikersavatar
Arjuna
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 10 sep 2014 15:57

van solobinnenkat naar boerderijkat met meer katten

Bericht door Arjuna »

Carrie schreef:

@Arjuna: dankjewel voor de knuffel, in dankbaarheid aanvaard lief van je!!
En ook fijn te lezen dat het kattenluikje op chip goed werkt
Graag gedaan....
Carrie

Re: van solobinnenkat naar boerderijkat met meer katten

Bericht door Carrie »

Waarschuwing: lang verhaal ;)

Even een update: Inmiddels zijn we verhuisd, op vr.26-2. De reis ging prima, geen miauw ik denk soms dat hij het me zo makkelijk mogelijk wil maken ik bedoel: even naar de DA is puur drama en nu zonder mopperen urenlang onderweg. Wéér superlief tegen A. (mijn nieuwe huisbaas) die ons kwam halen, ging zonder mopperen zijn reismandje in met kleedje van de boerderij.
Eenmaal aangekomen keek ik mijn ogen uit: ik dacht dat ze met de stallen echt lege varkensstallen bedoelde (is ooit een varkensboerderij geweest) maar de 'stallen' die aan het gedeelte waar ze meestal zitten grenzen zijn allang omgebouwd tot 3 slaapkamers met badkamertje; ooit waren er plannen voor een B&B dus dat is gewoon woonhuis in mijn ogen!
Ik slaap nu ook in 1 van die kamers want: we kwamen binnen, zetten Sylvester in de keuken (zo noem ik het maar even, ik bedoel die plek waar ze meestal zelf zitten) en al snel kwamen de anderen binnen.
Spannend! Maar ze roken aan elkaar via het nog dichte deurtje en geen geblaas, gesis of andere tekenen van stress: alsof ze zeiden o, er komt er 1 bij, nou best hoor..
En Sylvester snuffelde ook aan hun echt snuit aan snuit helemaal niet bang!?!
De kattenbak (niet echt goed schoongemaakt voor de geur,nog een handje gebruikt spul erin) neergezet en ja hoor, álle katten gingen er even op alsof ze dachten sjiek zeg, een wc binnen :lol:
Daarna de anderen even buitengesloten zodat hij rustig naar de bak kon en eten en drinken. Hij ging wel op de bak, dronk flink wat water en rende de trap op naar boven, waar behalve een paar slaapkamers nog wat leegstaande rommelkamers zijn en daar verstopte hij zich ergens.
Toen de andere katten weer naar binnen; Driepoot ging lekker in Syl's reismand liggen slapen, de anderen waren blij met de bak maar gingen niet op zoek naar Syl.
Ik mocht ook in een B&B kamer slapen voorlopig als ik wilde, wow ik blij! Meteen gedaan zodat hij bij mij was maar ook op hun terrein!
De eerste dag keek hij alleen maar van bovenaf de trap naar alles, zodra iemand hem zag (vooral Driepoot wilde steeds naar hem toe) rende hij weg, ook voor ons niet meer te vinden. Wel at hij 's nachts en dronk, een hele geruststelling.
Daarna ging het snel: hij was om 6 uur 's ochtends al gezien door A. die zag dat Driepoot hem a.h.w. een rondleiding gaf, zo leuk!!
's Avonds zaten ze met z'n allen in de keuken toen we gingen eten. Omdat er 1 zwart poesje (veel kortere staart, iets andere ogen dus je houdt ze wel uit elkaar) is dacht is soms: dat kan Syl niet zijn bijna.. die moet toch wennen???
Maar na 3 dagen zat Syl al de hele tijd tegen de deur aan te zeuren of hij naar buiten mocht. Nou nee dus... te gevaarlijk.
Even tussendoor: het is tevens bedrijf met lange oprijlaan, ik moest al lachen om de zelfgemaakte bordjes om de 10 meter: pas op de katten. pas op de kippen. enz en vlakbij het huis een bord met: wat zei ik nou? PAS OP ER LOPEN HIER DIEREN LOS! Er is dan ook nog nooit een ongeluk gebeurd haha.
Maar goed, Driepoot wierp zich op als Geruststeller en Gids, bleef bij hem als de anderen naar buiten gingen alsof hij wilde zeggen: ja jongen, ik ken het, eng he zo opeens alles anders maar komt goed hoor!
In huis kreeg ondertussen alles en iedereen letterlijk kopjes (geur afzetten?) van alle katten bij elkaar en ze aten na 3 dagen samen, gebruikten de bak met z'n allen als dat zo uitkwam.. prachtig!
Echt geen vuiltje aan de lucht. Paar dagen geleden gebeurde waar ik al bang voor was: Syl ontsnapte toen de deur niet goed dichtsloeg achter iemand die vertrok. Tegelijk met de anderen: paniek!!! Allemaal zoeken én lachen toen we een uurtje later de kippen en hanen die in de boom voor het huis slapen hoorden kakelen: ze konden hun slaapboom niet in want Syl zat erin, heel hoog.
Driepoot op hem in praten van kom nou naar beneden, hier slapen de kippen en je wilt geen ruzie met een haan :lol:
We besloten maar even weg te lopen, daarna waren ze beiden kwijt. 's Avonds laat zag A. ze samen in de schuur waar ze graag slapen. Dat is wel gewoon een schuur, staat een oude auto en slaapplekjes voor de katten dus, mandjes, kleedjes van alles. Maar wel heel hoog, in de nok van de schuur.
De volgende ochtend ging ik snel kijken of hij er nog wel was, rammelde met snoepjes tot A. droogjes zei: kippenvoer is lekkerder.. Syl heeft zeker veel kippen gezien in zijn jeugd?
Zat meneer: tussen de kippen -die negeerden hem volledig - kippenvoer te eten!!! Belachelijk!
Toen hij zijn eigen bakje zag hoefde hij geen voer, wel water en ging gewoon weer naar binnen.

Als afsluiter: hij slaapt dus niet meer bij me op bed, Driepoot is zijn steun en toeverlaat, hij is al een aantal keren buiten geweest en komt dan wel snel weer terug en vanochtend het mooiste: ze lagen met z'n allen (op 1 na, die blijft echt buiten) bovenop de oude auto in de schuur te slapen op een dekentje..
Hij is nog wat schrikkerig naar mensen, ook naar mij maar het is alsof hij iets 'herkent' zo van: ja hier ben ik geboren, was best leuk eigenlijk en Driepoot is echt mijn nieuwe beste vriend ook al zijn de anderen best lief. Weglopen geloof ik niet meer in al houden we hem toch zo goed mogelijk binnen maar hij heeft kennelijk ergens een gat gevonden waardoor hij toch naar buiten kan, soms is hij zoefff weg naar boven en komt dan een paar uur later opeens weer samen met Driepoot binnen, duidelijk buiten geweest om (kippenvoer) te eten. :)
Nu alleen nog de bak afwennen.

Het kattenluikje is er wel al ingezet maar nog niet uitgeprobeerd omdat ik er dus ook nog niet geslapen heb en ik denk dat het eigenlijk niet echt nodig gaat worden.

Het is dus echt heel goed gegaan tot nog toe, hij laat de kippen en hanen met rust (dat zal Driepoot hem wel uitgelegd hebben hihi) eet goed, drinkt goed en de reacties van de anderen zijn van neutraal tot ronduit vriendelijk (Driepoot dus).
Ook ben ik niet meer bang dat hij er vandoor zal gaan nu hij al buiten is geweest en weer gewoon terugkwam al houden we hem toch het liefst binnen.

Zelf vind ik het ook leuk, ik ga pas verhuizen naar mijn eigen kamer als alles echt op rolletjes loopt want hij komt toch nog vaak even bij mij vragen of alles goed is -lijkt wel- dus pas als hij echt nergens meer van schrikt doe ik letterlijk tig stappen terug en ga een eind verderop slapen.
Zoals het nu gaat denk ik niet dat hij het slapen bij mij op bed mist.... (ik wel eerlijk gezegd!) maar dat hoopte ik eigenlijk ook.

Kortom: het gaat tot nog toe echt boven verwachting goed, hij zit graag hoog als hij schrikt en rond de hele boerderij staan bomen waar hij in kan vluchten als hij iets eng vindt; ik heb er alle vertrouwen in dat hij eerder een boom invliegt als hij schrikt dan dat hij weg zal rennen. Altijd als hij schrikt vliegt hij óf de trap op naar boven, óf de schuur in, zo hoog mogelijk en buiten dus inderdaad de kippenboom in de eerste keer.

En niet te vergeten: A. de huisbaas, zijn vriendin en haar zoontje van 9 vinden hem echt leuk, ze hebben wel 30 foto's gemaakt toen hij doodleuk kippenvoer naar binnen zat te schrokken tussen 2 kippen in.. Ik krijg ze niet geplaatst, heb ook nog een filmpje van hoe hij zit te dreinen om naar buiten te mogen in het begin en nog veel meer.
Nu tijd om te gaan eten, ik zal proberen de foto's/filmpjes te plaatsen zodra ik tijd heb.
Ben best moe van alle verandering dus niet boos worden als ze er morgen nog niet opstaan ;)

Ondanks alles ben ik toch heel blij dat het ernaar uitziet dat het een prima zet is geweest om hem mee te verhuizen al hou ik er rekening mee dat we er nog maar nét zijn eigenlijk: ik denk toch dat hij omdat hij op een boerderij geboren is zich gewoon thuis voelt al.
Mocht er iets geks gebeuren zal ik zeker om raad vragen hier.

Iedereen heel erg bedankt voor het meedenken en ik hoop dat ik over 2 maanden kan vertellen dat Sylvester een echte boerderijkat is geworden die het prima naar zijn zin heeft.
O ja, ook wel apart: hij is hier helemaal niet bang voor visite... ik snap er niks van maar ben er wel blij om!!

Fijne dag nog eenieder en ik hoop dat als iemand ooit in dezelfde situatie zit ze iets hebben aan dit verhaal. Het kan dus beter gaan dan je verwacht had ook nog ennn: omdat iedereen de kattenbak graag gebruikte houden we die in ere: buiten wel te verstaan over een paar weken dan want: toch wel erg handig als er ooit een plasje/ontlasting opgevangen moet worden voor controle.
Had ik ook nog nooit aan gedacht maar kan nog best van pas komen!
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1050
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: van solobinnenkat naar boerderijkat met meer katten

Bericht door Sifra »

Dit klinkt als een succesverhaal! Ik denk dat Sylvester het hier heel erg naar z'n zin gaat krijgen. Hopelijk ga jij je er net zo thuis voelen.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Gebruikersavatar
Ennakee
Jaguar
Jaguar
Berichten: 727
Lid geworden op: 12 nov 2015 01:16

Re: van solobinnenkat naar boerderijkat met meer katten

Bericht door Ennakee »

Fijn om te lezen dat de eerste kennismaking zo positief voor jullie beide is uitgepakt. En dat Sylvester goed wordt geaccepteerd. Grappig dat hij met de kippen mee eet. Ik ben benieuwd hoe het zich verder gaat ontwikkelen.

Ik wens jullie veel plezier, en een fijn leven op de boerderij! :eclap:
Gebruikersavatar
Sjanke
Lynx
Lynx
Berichten: 113
Lid geworden op: 28 jun 2015 12:21

Re: van solobinnenkat naar boerderijkat met meer katten

Bericht door Sjanke »

Wat leuk om te lezen!
Carrie

Re: van solobinnenkat naar boerderijkat met meer katten

Bericht door Carrie »

Dank voor de reacties :) ik ben zo blij dat het echt zo makkelijk ging allemaal, ik had eigenlijk een véél langere periode van wennen aan al dat nieuws verwacht en heb me zo druk gemaakt dat hij ervandoor zou gaan, pfjieuw gelukkig valt het alleen maar mee tot nog toe.
Hij eet trouwens gewoon zijn eigen merk brokjes (die bestel ik in balen van 15 kilo voor alle katten, lijkt aardig van me maar ik wil gewoon dat hij zijn eigen -veel duurdere- brokken blijft eten en de anderen vinden het prima, zijn niet kieskeurig.
Toch nog rekening houden voor de zekerheid, een uitlaat bv kan een harde knal geven (jaja ik blijf bedenken wat er mis kan gaan pff..) en als hij daar dan in de buurt zit en NIET een boom inklimt..?

De rest denkt dat hij dan gewoon een paar honderd meter verderop zal blijven zitten tot hij de kust weer veilig is, desnoods pas uren later. Zelf ben ik ook de eerste jaren van mijn leven in een boerendorpje opgegroeid en ook ik voel me er al helemaal thuis. Nou ja bijna... ;)

Morgen verder met de foto's en het filmpje, ik zag al ergens aanwijzingen staan over hoe je dat het beste kan doen: echt leuk om te zien allemaal al zeg ik het zelf! Nogmaals dank, ik ben ook erg dankbaar dat ik me geen zorgen hoef te maken over oppas en ook wel belangrijk: het lijkt ECHT alsof dit is wat hij altijd al gewild heeft, lekker op een boerderij met andere katten, hij komt regelmatig helemaal onder de spinnewebben beneden, is duidelijk overal aan het uitzoeken waar het leuk is, of op muizenjacht wie zal het zeggen? Geen ongelukkige kat die gestresst mager zit te worden in een hoekje, geen gevechten: echt een hele zorg minder.

Nog een fijne avond allemaal, Carrie
Gebruikersavatar
Arjuna
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 10 sep 2014 15:57

Re: van solobinnenkat naar boerderijkat met meer katten

Bericht door Arjuna »

Wat fijn om te lezen...
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: van solobinnenkat naar boerderijkat met meer katten

Bericht door Rik »

Fijn te lezen dat Sylvester gelijk door de groep geaccepteerd wordt. Dat was eigenlijk wel het belangrijkste. Weglopen zie ik dan ook niet zo snel gebeuren. Nu hij wel zijn dingetjes daar gevonden heeft, is daar ook geen aanleiding meer voor. Hij heeft zijn vriendjes, dekentje op de oude auto, kippenvoer om van te knabbelen... :) Nee, zolang er geen stress is, of druk om ergens anders onderkomen te zoeken, zie ik hem niet weglopen. Er blijven natuurlijk altijd wel de gevaren van het "buiten-leven" maar die zijn nu niet meer dan dat ze in de toekomst zullen zijn. En wat betreft de zorgen vooraf... ach.. het had zo ook helemaal anders kunnen lopen. Fijner dat het meevalt dan dat je je geen zorgen had gemaakt en dat het allemaal tegen was gevallen.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Carrie

Re: van solobinnenkat naar boerderijkat met meer katten

Bericht door Carrie »

Nee weglopen zal hij niet meer doen, hij komt nu elke dag buiten (hoe is nog steeds een raadsel) en loopt nu rond alsof hij hier al máánden woont.
Met de kippen mee-eten doet hij niet meer, of nu even niet meer: al scharrelend kwam hij iets te dicht bij een grote haan in de buurt die het opeens zat was en hem met veel kabaal wegjoeg. Ik zag het gebeuren; echt geen gezicht Sylvester die er nietbegrijpend en excuses makend als een haas vandoor ging en die haan met een snavel van: ja dag, hij heeft zijn eigen voer en me dan nog bijna opzijduwen voor een handje granen? Nee, mijn geduld is op!
Wel heeft hij vannacht het huis verkend, toen A. wakker werd lag hij bij hem op bed :cry:
De overloper haha nou ja beter zo, hij komt wel iets vaker naar mij dan naar de anderen overdag maar laat zich ook door iedereen die binnenkomt over zijn bolletje aaien, eet en drinkt goed en heeft vanochtend voor het eerst buiten de bak zijn behoefte gedaan; hij vond het eerst maar niks een bak zonder deksel, zat dan heel sullig te kijken alsof hij een mens was die op een openbaar toilet moest waar geen deur inzit :lol:
Niet op zijn gemak maar nu hij het de anderen heeft zien doen heeft hij zich daaroverheen gezet blijkbaar.
Driepoot is echt zijn grote liefde, ze zijn echt de hele dag bij elkaar, de anderen zijn soms een tijd weg, het land op (muizen vangen?) tenslotte ben ik echt blij dat er nagenoeg geen wegen zijn op de oprijlaan na en de weg eindigt bij de oprijlaan dus er komen alleen auto's die hier moeten zijn (en die worden dus om de 10 meter herinnert aan de dieren met de bordjes) dus ik geloof dat niet alleen ik maar ook Sylvester een hele mooie veilige plek hebben nu wat toch wel een hele grote zorg minder is gezien het feit dat hij makkelijk 20 kan worden en het feit dat ik dat niet mee ga maken.
Ik vond het echt TOP dat het hem kennelijk niet zoveel uitmaakt bij wie hij op bed ligt bv. maar gewoon een lekker plekje zoekt.
Ook de boerderij zelf: ik dacht serieus dat hij alleen in de zit/hang/keuken mocht komen en het verder kale onverwarmde schuren waren maar hij heeft meer ruimte hier dan bij mij destijds met zolder en al!
Alleen de studio is verboden terrein, probeert hij nog niet eens naar binnen te gaan ik denk dat Driepoot hem uitgelegd heeft waarom haha.

Alleen had ik eigenlijk ingelogd om wat foto's te plaatsen maar wat ik fout doe geen idee: het wil niet erg lukken en het is te druk om te gaan vragen of iemand me even wil helpen maar de volgende keer als ik inlog vraag ik wel of A. of zijn vriendin me willen helpen (meestal snap ik niet dat ik nog op 'ok' moet drukken of zoiets simpels.. maar ze komen eraan; te leuk om NIET online te zetten!
Gebruikersavatar
Sjanke
Lynx
Lynx
Berichten: 113
Lid geworden op: 28 jun 2015 12:21

Re: van solobinnenkat naar boerderijkat met meer katten

Bericht door Sjanke »

Schitterend verhaal met die haan. Voor een kat klinkt het echt als een prima omgeving.
Wel fijn dat er een lange oprit is, dat geeft toch een gevoel van veiligheid.
Plaats reactie