Andere thuis voor poes.

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tsameni
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 okt 2014 11:26
Locatie: De Kempen
Contacteer:

Andere thuis voor poes.

Bericht door Tsameni »

Goedemiddag iedereen,

Ik heb een vraagje, en hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Vorig jaar in Mei hebben ze bij ons een kitten af gezet in de tuin, ze was uitgehongerd het arme beestje. Ik kon het niet over mijn hart krijgen, het beestje aan haar lot over te laten.
En heb haar eten en melk gegeven, met als gevolg dat het beestje bleef. Maar wij hebben drie geadopteerde honden, dus dieren met een rugzak, ik was steeds in het gedacht als die elkaar beter kennen komt dit allemaal in orde. Zoals in veel gezinnen, op dat moment wisten wij ook nog niet of het een kater of kattin was, en noemden we haar Karo, in het geval van een kater konden we naar Karel, en voor de poes bleef het een beetje hetzelfde klinken.

Toen kwam de winter aan, en konden we haar niet buiten laten slapen, en hebben haar binnen genomen, de honden werden bijna gek, maar we wilden het toch een kans geven.
We hebben toen de berging speciaal voor haar leeggemaakt een poortje geplaatst, zodat de honden niet bij haar konden, maar zij er wel uit kon en ook ons kon zien.
Ze is heel lief en aanhankelijk, we hebben toen met haar naar de dierenarts geweest, ze is gesteriliseerd en gechipt.
Toch lukte het ons niet kat en honden samen te brengen, en het lag niet aan de kat.

Wij zijn toen verhuisd, naar de overkant in een chalet in de bossen, ook daar had ze haar eigen plaatsje, maar kon ze niet vrij rondlopen met de honden.
Toen heb ik even op het punt gestaan om een nieuwe thuis voor haar te zoeken, maar kon het niet.

Wij hebben toen voor haar een nieuwe krabpaal gaan halen van 140 euro een hele grote, we moesten steeds zien dat deuren goed dicht waren, of ze was weg.
En ja de dag nadat ze haar nieuwe krabpaal had gekregen was ze weggelopen.
In de zin van dat ze naar de vroegere plaats was, niet zover van ons weg.
Wat heb ik nu gedaan, haar alle dagen haar eten en drinken zetten, en daar blijft ze nu mooi zitten.
Maar de oudste zoon zou ze heel graag in huis nemen, waar wij heel gelukkig mee zijn, en ze maar een paar huizen van ons af is.
We hebben haar eergisteren naar hem toe gebracht, hij is echt een kattenman hoor, ze zal het daar heel erg naar haar zin hebben, en wij kunnen gerust zijn, dat ze in goede handen is.
Maar nu vanmorgen moet mijn man de vroege op en wat ziet hij als hij de deur uitgaat ons Karo, ze is daar gaan lopen.
Nu is mijn vraag wat kunnen wij doen om haar aan haar nieuwe thuis te laten wennen, zodat ze niet meer wegloopt.
En het daar gewoon wordt.

Bedankt
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Andere thuis voor poes.

Bericht door Adriana »

welkom op het forum en als antwoord op je vraag: 6 weken binnenhouden is een probaat middel!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Andere thuis voor poes.

Bericht door nellebel »

een tijdje binnen houden inderdaad, al zal het wel lastig worden omdat ze wel in haar oude buurt blijft wonen begrijp ik?
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Tsameni
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 okt 2014 11:26
Locatie: De Kempen
Contacteer:

Re: Andere thuis voor poes.

Bericht door Tsameni »

Ja inderdaad ze blijft in haar vorige buurt wonen.
Maar bedankt voor de tip, we zullen er zeker alles aandoen, om haar daar te laten wennen.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Andere thuis voor poes.

Bericht door Adriana »

het is alleen maar veilig dat ze in haar oude buurt is blijven wonen, want ze kunnen hele afstanden afleggen in pogingen om hun vorige huis weer te vinden.
en als je haar niet consequent een tijdje binnenhoudt zal ze niet leren dat ze voortaan een andere voordeur heeft.. denk even op zijn kats.. is haar niet uit te leggen, dus moet ze wennen/leren door haar te beperken..

maar heel fijn dat ze een rustig onderdak heeft gekregen en dat jullie haar gered hebben..!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Tsameni
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 okt 2014 11:26
Locatie: De Kempen
Contacteer:

Re: Andere thuis voor poes.

Bericht door Tsameni »

We hebben haar gisterenavond als de zoon thuis kwam van het werk terug gebracht, hij was al op zoek naar onze deugniet.
Hij had de keukenvenster een beetje opengezet en daardoor was ze buiten geglipt.
Ik heb mij ook voorgenomen om ze hier bij mij geen eten of drinken meer te geven.
Zodat ze weet dat ze daar hoort.
Met geduld en veel liefde komt dat zeker goed.
Dank jullie wel voor de tips.
Plaats reactie