vertrouw mijn boven buurman niet.

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Plaats reactie
soesycat
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 12 feb 2013 23:11

vertrouw mijn boven buurman niet.

Bericht door soesycat »

ik ben eindelijk verhuist, het is super huisje met giga achter tuin die ik dicht wil maken voor mijn katjes.
nu is het probleem boven mij woont een hele rare man, praat amper Nederlands en ik vertrouw hem voor geen meter.
heb al meerder keren met hem gesproken maar is echt rare gast, kijkt raar uit ze ogen en houding is ook beangstigend en de manier van praten is ook heel vreemd.
hij staat al bekent om niet een dieren vriend.
hij heeft nog niks gedaan maar ben wel bang dat hij ook wat bij me katten gaat wat flikken.
dat hij troep na beneden gaat gooien en dat me katten straks er ziek van gaan worden.
zucht...ik maak me druk en misschien is dat wel helemaal niet nodig maar toch maak me druk er om.
ik dacht aan over dekte tuin, maar dat word hele duren grap en denk ook niet dat woningbouw daar mee instemt...
iemand tips of ideen of wat woorden waar wat aan heb.
weet niet zo goed wat ik hier mee moet...
al vast bedankt.

gr soesycat
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: vertrouw mijn boven buurman niet.

Bericht door Adriana »

hoe gek het misschien ook klinkt, probeer gewoon vriendelijk tegen hem te zijn.
niemand heeft zichzelf gemaakt en hij kan er waarschijnlijk ook niks aan doen dat hij afwijkt.
en dan zie je vaak gebeuren dat de omgeving daar negatief op reageert en dat kan ook invloed hebben op zijn gedrag.

tot dusver is er nog niks gebeurd, zorg dat je katzels geen overlast bezorgen en probeer dat zelf ook niet te doen. wie weet hoe moeilijk die man het heeft...

probeer te achterhalen waarom hij niet bekend staat als dierenvriend. niet iedereen leert met dieren bv honden om te gaan en als er ooit een hond te dichtbij gekomen is of tegen hem is opgesprongen, dan is dat niet zijn schuld. sommige mensen zijn heel bang van honden!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: vertrouw mijn boven buurman niet.

Bericht door Ilone »

Wat Adriana zegt inderdaad.
Heb je dan nog steeds het gevoel, dan tóch iets aan je tuin doen. Zolang je niets hoeft vast te boren en het iets is dat weg te halen is, doet de woningbouw daar vaak niet moeilijk over. Hun hebben tenslotte niks te maken met hoe jij je tuin indeelt ;)
Zal een paar euro's kosten inderdaad, maar je kan het zo duur maken als je zelf wilt. Daarnaast lijkt me de veiligheid van je kat toch wel zo belangrijk ;)
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
soesycat
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 12 feb 2013 23:11

Re: vertrouw mijn boven buurman niet.

Bericht door soesycat »

ik heb me netjes voor gesteld en ik ben netjes en beleeft maar ik vind dat heel moeilijk, want hij klaagt om dingen die ik niet doe of waar niks aan kan doen omdat oud huis is.
maar als dat probeer uit te leggen snapt hij niet, maar word boos als ik hem niet begrijp...
ik had zelfs spullen gehaald om deur aan te passen omdat hij vond dat die bonkt(wat niet zo was) maar ok ik dacht laat aardig buurvrouw zijn en proberen nog stiller te maken, toen ik dat vertelde kreeg *** opmerking na me hooft.
hij is niet te pijlen.
de buren en woning bouw en oude bewoner vertelde dat hij duiven ''had''(want ze vliegen er nog) deze bezorgen veel overlast en mijn tuin is ook een poep paradijs, ik ga vandaag mee beginnen om schoon te krijgen, waarschijnlijk ben ik over maand klaar.
maar hij had de duiven in een doos op ze balkon en was niet omdat hij ze leuk vind maar om ze op te eten...
daar naast als hij buiten is jacht hij elk dier wat om heen staat weg.
en is niet op de manier ik ben bang maar met pissige manier van rot op.
schijnt hele gedoe geweest zijn geweest over duiven en ze hebben zo ver gekregen dat hij ze duiven weg moest doen maar hij heeft allen de dosen weg gehaald en duiven los gelaten.
die vliegen hier rond en ze snappen er geen bal van(erg sneu).
en schijnen nog wat dingen zijn gebeurt maar die heb ik zelf niet gezien.

ik probeer echt aardig te doen(mensen om me heen verklaren mij nu voor gek dat ik dat nog steeds doe)
en hou rekening met alles, loop op eieren.

maar ik ga proberen en hoop dat hij ze niet meten vergiftig maar ben bang dat dan niet voor me zelf in sta als hij wel doet.
ik kijk het wel aan hoe afloopt, kan ze moeilijk binnen houden, en dak op een tuin van 4 bij 13 is ook niet echt optie.
was juist hier gaan wonen omdat dan voor katjes een grote tuin had en mooie grote afgeslote tuin kon maken.

bedankt voor jullie berichtjes.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9334
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: vertrouw mijn boven buurman niet.

Bericht door castratenkoor »

In plaats van de tuin afsluiten zou ik met zo'n bovenbuurman liever kiezen voor een kattenren. Die kun je van boven afsluiten zodat hij er niks fouts in kan gooien. En dan de ren aan een deur of raam bevestigen zodat ze er via een kattenluikje in kunnen. Als je die ren samenstelt uit losse kennelplaten, dan kun je hem eenvoudig ook weer afbreken. Vaak hebben gemeentes een grens van b.v. een meter hoogte. Dat is genoeg voor katten, je kunt er steigerhouten klimdingen en boomstammen in zetten. En dan de bovenkant geen gaas of raamwerk maar b.v. fijn golfplaat.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
soesycat
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 12 feb 2013 23:11

Re: vertrouw mijn boven buurman niet.

Bericht door soesycat »

dankje voor je bericht.
was plan een net over de tuin te spannen maar daar kun je troep door gooie.
ik denk dat bij huis kant dak ga maken.
bedankt voor de tips.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: vertrouw mijn boven buurman niet.

Bericht door Adriana »

om zelf wat rustiger te worden zou je kunnen denken aan een oriënterend gesprek met bijvoorbeeld je wijkagent (maar misschien heb je die niet..)
doel is niet klagen maar tips en advies vragen en de situatie uitleggen.
bovendien zijn zij er dan van op de hoogte voor als er echt iets gebeurt en jij hebt het gevoel dat je er niet alleen voor staat.
uit je verhaal maak ik op dat hij beetje onaangepast is... spreekt hij wel Nederlands?
altijd lastig, mensen met korte lontjes.. wens je veel wijsheid..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
soesycat
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 12 feb 2013 23:11

Re: vertrouw mijn boven buurman niet.

Bericht door soesycat »

ik ga even uit zoeken of er wijk agent is, bedankt voor tip.
ik heb het idee dat hij doet of hij slecht nederlands kan om meer ze zin te krijgen, want hij verstaat alleen wat hem uit komt en rest snapt hij zo genaamd niet, hij doet waar hij zin in heeft.
ik vind echt zo jammer, huisje is perfect, lokatie enz allen die bovenbuurman is niet leuk.
bedankt voor je berichtje.
Plaats reactie