Katten 3 nachten alleen laten?

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Plaats reactie
Kimbo
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 sep 2014 07:50

Katten 3 nachten alleen laten?

Bericht door Kimbo »

Graag willen wij volgende week 4 dagen/3 nachten even weg.
Nu hebben mijn man en ik nogal een discussie over verzorging van onze 2 katten (4 en 6 jaar).

Ik heb het liefst dat de katten deze periode naar pension gaan. Echter pension geeft aan dat voor zo'n korte periode alleen maar gestrest raken.
Mijn man, en pension, denkt dat we de katten beter thuis kunnen laten. Buren geven katten dan 2 keer per dag voer en water. Ook hebben wij een kattenluikje zodat katten naar buiten kunnen waarnemer ze willen (luikje met chip dus andere katten komen er niet in).

Wat is het beste voor de katten, graag advies/mening?
Dank je.
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: Katten 3 nachten alleen laten?

Bericht door BloemTetsu »

Thuislaten en verzorgen door de buren is in mijn optiek het beste. Katten zijn erg gehecht aan hun eigen plekje.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Katten 3 nachten alleen laten?

Bericht door Adriana »

welkom op het forum en gefeliciteerd met je buren!
heel fijn dat zij ze twee maal per dag eten en beetje aandacht geven en eens met Bianca, dat is de allerbeste oplossing.
de ervaring leert dat katten van dit soort vreemde omgevingen mega gestresst raken en dat voor zo kort is niet zo handig.
en ze zijn gelukkig met zijn tweetjes en dat scheelt aanzienlijk..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Katten 3 nachten alleen laten?

Bericht door pinguin »

ik zou ze ook thuis laten het is maar een korte periode en thuis is hun veilige plek.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Plaats reactie