Kat mee op kamers?

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Plaats reactie
Anne en Chica
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jun 2014 01:42

Kat mee op kamers?

Bericht door Anne en Chica »

Hallo allemaal!

Mijn naam is Anne en ik ben het baasje van mijn lieve kat Chica.
Ik en Chica wonen thuis bijn mijn ouders, jongere zusje en haar kat in een groot huis met een grote tuin. De 2 katten gaan met elkaar om als echte zusjes. Ze hebben wel eens ruzie maar houden ook van elkaar. Zo hebben ze tegelijk kittens gekregen en alle kittens samen opgevoed.
Chica is een actieve kat die soms niet weet waar ze met haar energie heen moet maar toch ook vaak aan het slapen is.
Nu ga ik deze zomer op kamers, heb een mooie kamer kunnen vinden van 19m2 en een klein balkonnetje. Het was altijd mijn idee om Chica bij mijn ouders te laten, omdat ze het hier zo mooi vindt, maar nu het verhuizen steeds dichter bij komt ben ik sterk aan het twijfelen.
Chica is namelijk erg aan mij gehecht en ik natuurlijk ook aan haar.
Laatst was ik een week op vakantie en mijn ouders vertelden mij bij terugkomst dat Chica mij duidelijk heeft gemist. De eerste 2 dagen wou ze ook niks met mij te maken hebben omdat ik haar in de steek had gelaten.
Nu weet ik dus niet wat mijn kat meer gaat missen en wat beter voor haar is. Mee op kamers zonder haar maatje, veel renruimte en een tuin, of thuisblijven maar zonder haar baasje.
Het liefst zou ik haar meenemen omdat ik haar anders ontzettend veel ga missen en niet weet of ik het aankan om elk weekend weer door haar genegeerd te worden. Maar ik wil natuurlijk wat het beste is voor haar.
Heeft iemand hier ervaring mee, of goede tips voor mij?
Alvast bedankt voor de reacties!

Anne en Chica
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9310
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kat mee op kamers?

Bericht door castratenkoor »

Persoonlijk zou ik haar bij je ouders laten. Meenemen op kamers zou betekenen veel ruimte missen, haar maatje de andere kat missen en veel alleen zijn. Teveel veranderingen die eigenlijk allemaal verslechteringen zijn voor haar.

Als je later een woning hebt zou ik twee katten nemen.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Kat mee op kamers?

Bericht door Chiquita98 »

Ik zou haar ook bij je ouders laten. Je zegt zelf dat ze een actieve kat is. In mijn ogen kan ze bij jou op de kamer niet haar energie kwijt qua ruimte en qua kattenmaatje. Je moet doen wat het beste is voor haar en niet voor jou. Heel goed dat je er zo goed over nadenkt trouwens.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Anne en Chica
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jun 2014 01:42

Re: Kat mee op kamers?

Bericht door Anne en Chica »

Dank jullie wel voor de reactie.
Ik denk persoonlijk zelf ook dat het beter is om Chica bij mijn ouders te laten, maar ik wou graag even een bevestiging horen van anderen
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kat mee op kamers?

Bericht door Dinky »

Zoals je zelf eigenlijk al zegt zou je haar alleen meenemen voor jezelf ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie