logeerkat bij mij eigen katten?

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Plaats reactie
Rennie90
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 11 sep 2013 14:15

logeerkat bij mij eigen katten?

Bericht door Rennie90 »

Hallo allemaal ik heb even het volgende.

De kat van mijn schoonfamilie is nu 2 jaar oud en nogal schuw, elke keer als ze op vakantie gingen verbleef hij ongeveer anderhalve maand bij ons (waar hij ook nogal van opknapte maar dit terzijde) Hoewel het natuurlijk nog steeds stress geeft kent hij ons wel n is meestal na 2 dagen helemaal bijgetrokken.
nu hebben wij sinds 8 maanden zelf katten (ze zijn nu 11 maanden oud) broer en zus.
Mijn schoonfamilie gaat eind juni weer op vakantie en de vraag is dus of hij nog steeds bij ons kan komen logeren.
Ze heeft zelf geen buren die er even op kunnen passen, e naar het asiel wil ze liever niet omdat ie daar dus niemand kent (en dus erg schuw is) hij is verder andere dieren om zich heen gewend (helaas geen andere katten) en mijn katten ook .
Nu is de vraag is dit slim? zo ja, in het asiel zit ie natuurlijk ook met andere katten, m,aar wat is de beste plan van aanpak? ik doe hem altijd als hij hier is eerst in 1 kamer om aan de verhuizing rustig te kunnen wennen omdat ie anders onder de kast vliegt en er niet meer onder vandaan komt.

alle tips zijn welkom! alvast bedankt :)
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3010
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: logeerkat bij mij eigen katten?

Bericht door Cari »

Ik zou 'm gewoon weer lekker bij jou laten logeren. Een asiel/pension is een ramp voor deze kat en de kans is heel groot dat hij daar, mede door de stress, ook niesziekte gaat oplopen. Laat 'm gewoon weer eerst even apart zitten en wie weet hoe hij zelfs gaat opknappen met die 2 jonge katten van je.
Zelf is hij ook nog jong - ik denk dat 't voor hem zelfs een leuke ervaring wordt.
Succes!
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: logeerkat bij mij eigen katten?

Bericht door Dinky »

Wanneer je een kamer kan reserveren voor alleen de kat van je schoonfamilie zou alleen die ruimte wat mij betreft al beter zijn dan in een asiel (wat altijd een risico heeft van niesziekte doordat zoveel katten op kleine ruimte zitten).
Uiteraard kan je kijken hoe hij reageert op jou katten en zou het helemaal fijn zijn wanneer hij lekker met ze door het hele huis kan spelen ;) Maar je moet altijd een back-up hebben wanneer dat niet goed verloopt en dan kan een aparte kamer voldoende zijn ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Rennie90
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 11 sep 2013 14:15

Re: logeerkat bij mij eigen katten?

Bericht door Rennie90 »

ik heb sowieso meerdere kamers over mocht dat gebeuren, en ik zou hem zelfs nog 's nachts door het hele huis kunnen laten lopen met de slaapkamerdeur dicht in het ergste geval (mijn katten liggen toch op bed te ronken ;))

ik hoop dat ze het met elkaar kunnen vinden, dat zou natuurlijk het leukste zijn, maar anders alsnog geen ramp.
Plaats reactie