verhuizen naar appartement

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Plaats reactie
NaomixChanel
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 mar 2014 14:36

verhuizen naar appartement

Bericht door NaomixChanel »

Hey kattenliefhebbers ! Zal me even voorstellen ;-) .
Ik ben Naomi, 20 jaar en trotse eigenaar van Chanel :grin: !
Chanel is ongeveer 3 jaar geleden bij ons komen wonen. Ze is ontzettend sociaal, lief en enorme aandachtsvrager en zéér aanhankelijk. Nu zit ik met een klein probleempje.. Ik woon samen met mijn grootmoeder is een groot huis met een enorme tuin aan. Maar omdat mijn grootmoeder aan het scheiden is, moet ik verhuizen.. Ik ben nog student dus kan me jammer genoeg géén appartementje met tuin aanschaffen.. Ik verhuis binnen enkele weken naar "het stad", op een klein appartement op de 4de verdieping. Nu ben ik een beetje bang hoe mijn kleine meid er op gaat reageren.. Ze is gewoon om veel buiten te spelen in de tuin en "plots" zal ze dat niet meer kunnen en constant op een appartement moeten wonen/leven/spelen.. Hebben jullie hier ervaring mee? of tips? Mvg, Naomi & Chanel
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6814
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: verhuizen naar appartement

Bericht door Dinky »

Tip is het afschermen met gaasnet van balkon zodat Chanel nog wel een frisse neus kan halen.
Hoe het zal verlopen zal per kat verschillen.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
NaomixChanel
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 mar 2014 14:36

Re: verhuizen naar appartement

Bericht door NaomixChanel »

Hey, dankje voor de tip :) !
Maar helaas, had ik beter vermeld, heb ik ook geen balkon :( !
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6814
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: verhuizen naar appartement

Bericht door Dinky »

Horren voor de aanwezige ramen dan voor frisse neus? ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
NaomixChanel
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 mar 2014 14:36

Re: verhuizen naar appartement

Bericht door NaomixChanel »

dat is ook een idee :) ! Maar weet niet goed of het bestaat voor velux ramen ..
Gebruikersavatar
Lis08
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 jan 2014 17:09
Contacteer:

Re: verhuizen naar appartement

Bericht door Lis08 »

Goedemiddag!

Dit zal een hele aanpassing worden voor het diertje. Je zult haar op verschillende manieren bezig kunnen houden. Denk dan aan dingen waar ze wat voor haar eten moet doen, zoals zo'n bal waar je brokken in kan doen.
Een goede hulp kan ook feliway zijn. Deze kun je in het stopcontact doen en geeft feromonen af. Dit kan er voor zorgen dat ze zicht prettig en thuis voelt.
En een mooie krabpaal waar ze zich op uit kan leven. (Ipv bijvoorbeeld je bankstel)
NaomixChanel
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 mar 2014 14:36

Re: verhuizen naar appartement

Bericht door NaomixChanel »

Bedankt voor het antwoord :) !
Heb inderdaad al eens iets gelezen over het product feliway. Kun je dit gewoon bij de dierenwinkel vinden? :)
Gebruikersavatar
Lis08
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 jan 2014 17:09
Contacteer:

Re: verhuizen naar appartement

Bericht door Lis08 »

De feliway is inderdaad in de beter dierenspeciaalzaak te vinden (vaak achter de kassa) en anders bij je dierenarts. Het is wel verstandig deze al in je nieuwe huisje in het stopcontact te doen voor je het poesje gaat verhuizen. Als dat mogelijk is natuurlijk.
Gebruikersavatar
Nikki2309
Poema
Poema
Berichten: 361
Lid geworden op: 11 feb 2014 19:12
Locatie: Geleen
Contacteer:

Re: verhuizen naar appartement

Bericht door Nikki2309 »

Geef haar zoveel mogelijk van buiten binnenshuis. Dus zorg dat ze lekker kan klimmen in een hoge krabpaal, zorg voor speeltjes. Speel bijvoorbeeld met een laserlampje zodat ze toch blijft jagen. Is het misschien een mogelijkheid om met haar naar buiten te gaan aan een tuigje zodat ze toch nog een beetje het buitenleven heeft.
Using Tapatalk
NaomixChanel
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 mar 2014 14:36

Re: verhuizen naar appartement

Bericht door NaomixChanel »

Ja ik ga dicht bij een park wonen :). Dus was inderdaad ook aan het overwegen om met een tuigje met haar naar buiten te gaan. :)
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: verhuizen naar appartement

Bericht door Kattebeest »

Is Chanel gewend om een tuigje om te hebben? Je zou daar nu al mee kunnen beginnen want het duurt soms (hangt van de kat af) even voordat ze het accepteren. Genoeg tips te vinden op het forum over hoe je dat het beste kan aanpakken.

Heb hier een kater die al 11 jaar gewend is om vrij buiten rond te lopen als het kattenluikje open is. Wegens zijn gezondheid heb ik hem de laatste 10 dagen vooral binnen gehouden, paar keer met tuigje de tuin in gelopen. Bij mijn kater lukt het alleen in een veilige omgeving, voor op straat zou ik het niet moeten proberen. Maar ook hierin is elke kat anders.

Eerste tuigronde in de tuin was er niets aan de hand en sprong hij overal op en deed pogingen om in bomen te klimmen :grin: . Eruit geplukt en vanaf gehaald want een kat aan een lijn die in een boom zit is geen goed idee ;-) .
Tweede keer liep hij tot halverwege de tuin en draaide om, wilde recht naar huis.
Derde keer twee stappen buiten en draaide om richting deur.

Het is toch anders voor een kat, met tuigje of alle vrijheid van de wereld hebben. Wees dus niet erg teleurgesteld als het niet zo loopt zoals je gedacht had. Mijn kater is nu bijna 15, op zijn 14e heeft hij geleerd om met een tuigje te lopen. Heeft een aantal weken geduurd en met veel geduld en gebruik van Telizen (middeltje op basis van groene thee extract, licht kalmerend en goed te gebruiken om nieuw gedrag aan te leren) is het gelukt. Zelfs zo goed dat na 8 maanden geen tuigje het geen enkel probleem was om weer eens met tuigje rond te lopen. Maar merk dat hij liever zijn vrijheid binnen heeft dan buiten met tuigje.

Is Chanel gewend om op de kattenbak te gaan of doet ze alles buiten? Ook iets om mee te beginnen, nu ze nog in haar vertrouwde omgeving zit.

Edit: je schrijft over veluxramen. Kan ze naar buiten kijken of kan je daar anders iets op bedenken? Als je op een bovenverdieping zit met veluxramen denk dan ook aan koeling in warme zomers. Ook daar tips over op het forum van iemand die vergelijkbaar woont.
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: verhuizen naar appartement

Bericht door Ms Maaike »

Er zijn al veel goede tips gegeven. :) Wilde alleen nog melden dat er veel soorten horren voor Veluxdakramen zijn. Heb zelf jarenlang een 'opvouwbare' hor gehad voor mijn dakraam; dat schoof je simpelweg naar beneden en dan ontstond er een redelijk strakke hor. :)
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Plaats reactie