Kan niet met Beer naar Duitsland verhuizen

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ankenellie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 56
Lid geworden op: 02 apr 2010 12:32
Locatie: Maastricht

Kan niet met Beer naar Duitsland verhuizen

Bericht door ankenellie »

Hoi allemaal,

Ik heb altijd geroepen dat ik voor Beer altijd plek in mijn leven kon maken maar ik ben nu op een punt gekomen dat ik echt niet meer weet hoe ik dat moet doen. Ik ben net afgestudeerd in Maastricht en ga nu een Master doen in Weimar, Duitsland. Deze master zal twee jaar duren en waarschijnlijk blijf ik daarna in Duitsland wonen. Mijn vriend, met wie ik het afgelopen jaar heb samengewoond, gaat ook verhuizen naar Duitsland, namelijk naar Essen. We zijn allebei al sinds eind juni op zoek naar een kamer in Weimar/Essen die geschikt zou zijn voor Beer zodat een van ons haar mee kan nemen. Omdat Beer een echte buitenkat is moest dit een kamer op de begane grond zijn en het liefst met een aparte slaapkamer. Tot nu toe hebben we nog niks gevonden en we moeten over 2 weken al die kant op. Gelukkig kan Beer logeren bij mijn ouders. Enige nadeel daarvan is dat ze alleen in de tuin en in de schuur mag. Prima voor in de zomer maar in de winter natuurlijk absoluut geen optie. En mijn ouders zijn helaas niet echt kattenmensen.

Met pijn in mijn hart heb ik Beer al op verhuisdieren.nl gezet en heb ik posters in de omgeving opgehangen. Maar ik ben erg bang dat ik voor Beer niet zelf een nieuw thuis kan vinden. Ik ben namelijk eerlijk geweest in de advertentie dat Beer geen makkelijke kat is. Ze heeft denk ik een moeilijke start gehad (uit het asiel gehaald toen ze ong. 3 was, nu bijna 4 jaar geleden) en dat is toch duidelijk terug te zien. Onrustig, niet overal te aaien, niet goed met andere katten/honden/kinderen, sproeit geregeld (niet met feliway trouwens) en soms out of the blue agressief. Ondanks haar eigenaardigheden ben ik erg gehecht geraakt aan Beer en ben ik er zeker van dat het een ontzettend lief beestje is die het niet verdient haar dagen in het asiel te slijten.

Heeft een van jullie dit eerder meegemaakt en weet iemand nog andere opties dan het asiel?

P.S. ik heb erg lang geaarzeld of ik dit wel hier op het forum moest plaatsen (bang voor reacties) want ik weet dat ik hier zelf schuldig aan ben. Ik had immers 4 jaar geleden vooruit moeten plannen en dan was ik waarschijnlijk tot de conclusie gekomen dat een poes uit het asiel halen geen goed idee was. Het zit me erg dwars, voornamelijk omdat ik me zo verantwoordelijk voel voor Beer. Ik hoop dat jullie nog ideeën hebben waar ik nog niet op ben gekomen zodat ik voor Beer een goed alternatief kan regelen.
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: Kan niet met Beer naar Duitsland verhuizen

Bericht door kansarmedieren »

Als beer uit het asiel komt dan mag je hem niet herplaatsen zonder toestemming van het asiel. De kat blijft eigendom van het asiel. Dus Beer kan terug naar het asiel of met toestemming herplaatsen. Ik hoop dat het lukt, veel succes.
Gebruikersavatar
ankenellie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 56
Lid geworden op: 02 apr 2010 12:32
Locatie: Maastricht

Re: Kan niet met Beer naar Duitsland verhuizen

Bericht door ankenellie »

Dankjewel voor je reactie, ik zal zsm contact opnemen met het asiel waar ik Beer vandaan heb.
Gebruikersavatar
Ikey
Jaguar
Jaguar
Berichten: 610
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:26
Locatie: Omgeving Amsterdam

Re: Kan niet met Beer naar Duitsland verhuizen

Bericht door Ikey »

Ik vind het juist heel knap dat je juist alles doet om haar mee te kunnen nemen en dat je ook eerlijk bent in je flyers :) Sommige dingen kun je niet voorzien, voor hetzelfde geld had je allang woonruimte gevonden waar Beer mee naar toe kon. Je hoeft je dus niet schuldig te voelen :)

Het enige wat ik nu kan bedenken is dat je ook kunt zoeken naar woonruimte op de eerste verdieping en dan een soort trappetje maken vanaf het balkon/ vanuit een raam. Dan vergroot je de kans dat Beer toch mee kan.
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
thian

Re: Kan niet met Beer naar Duitsland verhuizen

Bericht door thian »

he wat akelig voor beer
nog een keer verhuizen
ik hoop dat hij toch mee kan
of een hele goeie plek krijgt

goed om contact op te nemen met het asiel
Gebruikersavatar
ankenellie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 56
Lid geworden op: 02 apr 2010 12:32
Locatie: Maastricht

Re: Kan niet met Beer naar Duitsland verhuizen

Bericht door ankenellie »

bedankt voor de reacties :) Ik hoop echt dat ze mee kan naar Duitsland of dat ik anders een goed adres voor haar kan vinden. Ik heb hiervoor ook een trapje gehad voor Beer zodat ze vanaf het bovenraampje naar de grond kon lopen en dit ging heel goed. Jammer genoeg heb ik ook nog geen kamer gevonden waarbij dat lukt. Ik ga morgenochtend met het asiel bellen en hopelijk kunnen ze me verder helpen met hun advies.
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Kan niet met Beer naar Duitsland verhuizen

Bericht door jennli »

Via het asiel krijgt Beer hoop ik snel weer een fijn plekje. Wij hebben er vijf uit het asiel, waarvan drie het asiel in Maastricht.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
ankenellie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 56
Lid geworden op: 02 apr 2010 12:32
Locatie: Maastricht

Re: Kan niet met Beer naar Duitsland verhuizen

Bericht door ankenellie »

Hoi Jennli, ik hoop het ook! Toen ik op zoek was naar een kat ben ik ook bij het asiel in Maastricht langs geweest maar ben uiteindelijk in Geleen terechtgekomen. Beer sprong meteen op mijn schoot en had meteen mijn hart veroverd ;) Maar blijkbaar hadden ze Beer van het asiel in Maastricht overgenomen. En verder wisten ze vrij weinig van haar. Ik hoop dat ze toen niet te lang in het asiel heeft door moeten brengen..
Gebruikersavatar
ankenellie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 56
Lid geworden op: 02 apr 2010 12:32
Locatie: Maastricht

Re: Kan niet met Beer naar Duitsland verhuizen

Bericht door ankenellie »

Nou, net het asiel gebeld! Ze raadden me aan vlak voordat ik naar Duitsland vertrek nog eens te bellen omdat ze nu vol zitten. En verder vonden ze het geen probleem dat ik zelf op zoek was naar een nieuw adres voor Beer. Enige is dat als ik iemand vind we daar in het asiel de papieren moeten regelen dan. Hij raadde me ook aan sociale media zoals facebook te gebruiken om voor Beer te adverteren. Waar ik huiverig voor ben is dat ik veel negatieve reacties ga krijgen... (is wellicht ook voor te stellen). Maar denken jullie dat dat de kansen voor Beer zou vergroten? Want dan moet ik dat natuurlijk gewoon doen.
Ze vonden het bij het asiel natuurlijk ook beter als ik zelf een adres zou vinden dan wanneer ik Beer weer onder hun hoede moest plaatsen.
Gebruikersavatar
ankenellie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 56
Lid geworden op: 02 apr 2010 12:32
Locatie: Maastricht

Re: Kan niet met Beer naar Duitsland verhuizen

Bericht door ankenellie »

Goed adres voor Beer gevonden gelukkig!
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6817
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kan niet met Beer naar Duitsland verhuizen

Bericht door Dinky »

Fijn om te horen :)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie