Verhuizing met beide katten of met één...?

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Plaats reactie
Suus777
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 mei 2011 22:14

Verhuizing met beide katten of met één...?

Bericht door Suus777 »

Sinds 2,5 jaar heb ik de allerliefste poes in huis genomen: Bailey. Ze is wel wat schrikkerig en moet altijd even wennen aan nieuwe mensen, maar dat maakt haar ook haar :)
Toen ze een half jaar oud was heb ik er vriendje voor haar bijgenomen, dit klikte enorm en ze hebben een leuke tijd gehad samen. Helaas is haar maatje na 9 maanden plotseling overleden :( Na enkele maanden heb ik toch een nieuw vriendje voor haar gezocht, alleen hier was niet die klik die ze met haar eerdere maatje wel had. Ze slapen wel samen, maar daar is dan ook alles mee gezegd.
Zij is juist heel rustig (af en toe echt zo'n einzelganger) en hij (Diego: inmiddels 1,5 jaar) is erg druk, is dol op aandacht en duidelijk de baas.

Dat was de inleiding ;)

Binnenkort ga ik verhuizen, en ik heb de beslissing genomen om Diego weg te doen. Ik heb 't idee dat hij redelijk vaak voor stress zorgt bij Bailey, en dat lijkt me ook niet goed voor haar.

Nu is mijn vraag:

Breng ik Diego vóór de verhuizing naar zijn nieuwe baasje (zodat Bailey alleen mee verhuist en direct aan twee nieuwe situaties went 1. Nieuwe omgeving. 2. Geen Diego meer om haar heen).
Of verhuis ik eerst met beide katten zodat ze samen kunnen wennen aan de nieuwe omgeving, om vervolgens Diego naar zijn nieuwe baasje te brengen.

Graag vraag ik jullie om raad.
Anne87

Re: Verhuizing met beide katten of met één...?

Bericht door Anne87 »

Wat jammer dat je Diego weg moet doen... Het lijkt mij het verstandigst om dat voor de verhuizing te doen, zodat Diego niet twee keer aan een nieuwe woning moet wennen. Maar goed, ik heb er niet veel verstand van. Succes in ieder geval.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Verhuizing met beide katten of met één...?

Bericht door Adriana »

ja, eens met Anne en herplaatsen vóór de verhuizing. en vind het een verstandig besluit want dit wordt niks tussen beide katzels. en als ooit, dan kiezen voor een leeftijdgenoot als je met erg jonge katzels moet matchen.
er is een hardnekkig advies: zet er een kitten bij dat voegt het makkelijkst.
op het forum weten we dat dit vaak voor heel veel sores zorgt en dan met name bij het oudere dier.
die moeten doorgaans niet zo veel hebben van zo'n zich onbesuisd gedragend kitten en gaan in de aanval of trekken zich terug..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Suus777
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 mei 2011 22:14

Re: Verhuizing met beide katten of met één...?

Bericht door Suus777 »

Bedankt voor jullie snelle reacties.

Het is al erg moeilijk geweest om de beslissing te nemen om Diego weg te doen, en ben blij dat de reacties tot nu toe hetzelfde zijn. Volgens jullie is het 't beste om Diego voor de verhuizing naar zijn nieuwe baasje te brengen. Zorgt dit niet voor té veel veranderingen voor Bailey? 't Arme beest kan niet zo veel hebben ;)
Maar aan de andere kant is 't misschien wel fijn voor haar dat ze dan rustig kan wennen aan de nieuwe omgeving..
Gebruikersavatar
Ikey
Jaguar
Jaguar
Berichten: 610
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:26
Locatie: Omgeving Amsterdam

Re: Verhuizing met beide katten of met één...?

Bericht door Ikey »

Ik zou niet weten of haar stress verergerd doordat ze Diego niet meer om zich heen heeft. Maar ik kan me zo voorstellen dat ze veel rustiger kan wennen in het nieuwe huis zonder Diego om zich heen en als ze echt geruststelling nodig heeft zal ze waarschijnlijk toch eerder jou op zoeken dan Diego. Dat is mijn visie hierop :)
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
Gebruikersavatar
BellePippa
Lynx
Lynx
Berichten: 129
Lid geworden op: 19 jun 2013 17:14
Locatie: Amsterdam

Re: Verhuizing met beide katten of met één...?

Bericht door BellePippa »

Haha, nee wat Paula zegt. Als je aangeeft dat het niet erg botert tussen die 2, dan zal het gemis van Diego niet zó belastend zijn voor Bailey na de verhuizing lijkt me. Heeft ze rustig de tijd om het hele huis te verkennen, zonder dat Diego ineens van achter een hoek springt "Heeee nieuw huis!!!"

Moeilijk keuze om een katje weg te doen :( Ik zou er niet aan moeten denken. Dus echt chapeau, dat je die stap durft te zetten in Baileys belang. Succes met de verhuizing ook!
Omarm je, verwarm je, ik zie je en voel je, ik aai je, ik streel je, ik knuffel en kroel je

Xje Marthe, Louis & Pippa, bekijk onze serie hier
Gebruikersavatar
BellePippa
Lynx
Lynx
Berichten: 129
Lid geworden op: 19 jun 2013 17:14
Locatie: Amsterdam

Re: Verhuizing met beide katten of met één...?

Bericht door BellePippa »

Note to self: naar data gaan kijken voortaan..
Omarm je, verwarm je, ik zie je en voel je, ik aai je, ik streel je, ik knuffel en kroel je

Xje Marthe, Louis & Pippa, bekijk onze serie hier
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Verhuizing met beide katten of met één...?

Bericht door nellebel »

haha marthe, ik dacht vanmorgen eerst ook he nieuw onderwerp. duurde even voordat ik de datum zag. maar ik kon me wel inhouden hahahaha
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie