Opvang gezocht voor 2 lieverd, 9 dagen eind deze maand!

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Plaats reactie
ilvy
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jan 2012 17:00

Opvang gezocht voor 2 lieverd, 9 dagen eind deze maand!

Bericht door ilvy »

allo allemaal,

Wij zijn op zoek naar iemand die onze 2 lieve schatjes in huis wil nemen, eind deze maand. Ons vaste adres heeft helaas geen mogelijkheden en met pensions hebben wij geen goede ervaringen. Het gaat hier dus niet om verzorging bij ons aan huis

Wij zoeken iemand die:

* Het liefst zelf geen katten heeft
* Uiteraard heel veel liefde voor katten heeft
* Tijd en aandacht aan onze lieverds kan geven
* Maximaal 45 km van Helmond vandaan woont

Het gaat om een Brits Korthaar poes van 2 jaar, Skye. Ze is een lieverdje, wat terughoudend en meer relaxed. Mochten er andere katten aanwezig zijn, dan zou het kunnen dat Skye dit wat lastiger vindt. Hiermee bedoel ik absoluut geen agressief gedrag (dit heeft zij in nog geen enkele situatie laten zien), maar meer wat stress en afzijdig houden van de gehele situatie.

Milan is een Heilige Birmaan ex-kater van 1 jaar oud. Hij is zo'n ongelooflijke lieverd en zal waarschijnlijk elke andere aanwezige kat geweldig vinden. Ook honden vindt hij allemaal even leuk, zolang dit wederzijds is Het is een echt boefje, houdt van spelen en is nog een kitten in zijn gedrag. Hij geniet van eten, maar vooral van aandacht.


Verder details kunnen uiteraard besproken worden. Hopelijk kan iemand ons hier helpen!

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Opvang gezocht voor 2 lieverd, 9 dagen eind deze maand!

Bericht door Chiquita98 »

Hier zitten allemaal mensen met katten. Hoezo ben je zo laat dan nog op zoek naar iemand? Of heeft je vaste adres zo kort van tevoren afgezegd?
Verzorging in jullie eigen huis is vaak het beste voor de katten!
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
ilvy
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jan 2012 17:00

Re: Opvang gezocht voor 2 lieverds, 9 dagen eind deze maand!

Bericht door ilvy »

Wij zijn inderdaad net geinformeerd dat de opvang niet door kan gaan, wat maakt dat wij zo kortdag nog op zoek zijn.

Verzorging vanuit huis is voor ons enkel een optie wanneer iemand in huis zal blijven, niet enkel voor het langskomen. Een kat als Milan heeft niet voldoende aan een aai over de bol, poep scheppen en voer. Ik ben bang dat we dan thuiskomen naar in ieder geval 1 diep ongelukkige kat, vandaar.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9333
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Opvang gezocht voor 2 lieverd, 9 dagen eind deze maand!

Bericht door castratenkoor »

Als ze logeren in een huis waar geen katten wonen normaal, loop je net zo goed risico dat ze ongelukkig worden.
Scheelt misschien wel als je zoveel mogelijk vertrouwde spullen meegeeft.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Miricat
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jul 2012 08:13

Re: Opvang gezocht voor 2 lieverd, 9 dagen eind deze maand!

Bericht door Miricat »

Eerlijk gezegd denk ik ook dat de katten het gewoon heel goed naar hun zin gaan hebben op een vakantieadresje. Eigen speeltjes of een eigen dekentje kan inderdaad wel ervoor zorgen dat ze sneller wennen.

Ik had je graag uit de brand geholpen, kleine moeite om even op 2 lieverdjes te passen. Sterker nog, het lijkt me erg gezellig! Alleen woon ik in Friesland, wat helaas niet om de hoek is voor jou.

Ik hoop en denk dat er vast nog iemand anders is die op jouw katten wil passen!
Cerna

Re: Opvang gezocht voor 2 lieverd, 9 dagen eind deze maand!

Bericht door Cerna »

Ik ben ook bang dat je met je verzoek hier niet goed zit want iedereen heeft katten. Ik ben trouwens ook geen voorstander van uit huis plaatsen van katten. Laat ze in hun eigen, vertrouwde omgeving, dat geeft het minste stress. Maar goed, dat is niet de vraag.

Misschien kun je het hier proberen?
http://www.huisoppas.nl/nl/huisoppas-aa ... antieoppas
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Opvang gezocht voor 2 lieverd, 9 dagen eind deze maand!

Bericht door Chiquita98 »

Echt ik zou tien keer liever kiezen dat een bekend iemand 2x daags langs komt dan mijn katten zomaar bij een vreemde afgeven en daar de stress hebben van een nieuwe omgeving. Geloof me je katten komen die 9 dagen thuis echt wel goed door hoor.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
falkosan
Huiskat
Huiskat
Berichten: 77
Lid geworden op: 20 apr 2012 19:05

Re: Opvang gezocht voor 2 lieverd, 9 dagen eind deze maand!

Bericht door falkosan »

ik zou ook kiezen voor thuis. er zijn tegenwoordig van die oppas diensten waarvoor je moet betalen. mijn zus woont in rotterdam en die doet dit al jaren. ze betaalt daar een bepaald bedrag voor per dag. die komen dan 2x per dag een uurtje. mijn zus is daar heel erg tevreden over en de poes wordt prima verzorgd, en mijn zus gaat zelfs 18 dagen weg. meestal ga ik dan in die 18 dagen 1 x naar rotterdam om te kijken maar dat is niet nodig want de poes wordt prima verzorgd. ook kan je nog afspraken maken over andere dingen zoals stofzuigen, plantjes ed.

dus beter thuis laten
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6814
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Opvang gezocht voor 2 lieverd, 9 dagen eind deze maand!

Bericht door Dinky »

Heb zelf het geluk dat mijn schoonmoeder in ons huis trekt de twee weken dat wij op vakantie gaan. Hierdoor blijft de poes in de eigen omgeving en krijgt het de aandacht van iemand die regelmatig in het huis is. Maar weet niet of er iemand in jou omgeving is die 9 dagen op die manier op zou kunnen passen?

Woon zelf in groningen op een appartement dus kan je verder niet helpen.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Opvang gezocht voor 2 lieverd, 9 dagen eind deze maand!

Bericht door pearlsofpassion »

Kijk, dat zijn zo'n zaken waar ik normaal dolgraag ja op zou zeggen.

Ware het niet dat ik:

a) natuurlijk wel eigen katten heb en dat er daar eentje tussen zit die op zijn zachtst gezegd niet zo blij is met nieuwe katten. Aangezien jij ook zo'n kat hebt, zou dat nog niet zo'n probleem zijn, ik heb ruimte genoeg om ze gescheiden te houden. Maar 's avonds voor tv op de bank liggen zou er dan dus niet bij zijn.

b) Zo'n 150 km van je af woon....

Ik ben wel nog steeds fulltime thuis ivm werk zoeken, dus er kan wel voldoende aandacht gegeven worden, ook als ze niet in de eigenlijke woonruimte zouden verblijven.
Ik hoop natuurlijk wel vrij snel werk te vinden maar het ziet er niet naar uit dat dat voor aug in orde zal zijn.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Miricat
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jul 2012 08:13

Re: Opvang gezocht voor 2 lieverd, 9 dagen eind deze maand!

Bericht door Miricat »

Hoi ilvy,

Heb je nog iemand kunnen vinden om op je katten te passen?
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5453
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Opvang gezocht voor 2 lieverd, 9 dagen eind deze maand!

Bericht door nellebel »

ik woon wel in de buurt van helmond maar heb zelf 2 katten en werk overdag, dus als ik thuis ben slokken mijn 2 dreumessen alle aandacht op. lastige vind ik hierin wat als het niet klikt, dan zijn jullie op vakantie en zit ik met een stel gestresste katten.
iemand in huis zou ik helemaal niet van zijn (tenminste iemand die ik niet ken). ben nogal op mijn privacy gesteld en vind het zwaar onprettig om vreemden alleen in mijn huis te laten. maar dat heb ik zelfs al met familie dat ik dat onprettig vind. alleen mijn schoonmoeder en mijn broer mogen dit. je weet toch nooit waar ze allemaal in gaan neuzen, en al gebeurt dat niet, ze zijn toch in mijn huisje. maar goed, licht ws meer aan mij.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Opvang gezocht voor 2 lieverd, 9 dagen eind deze maand!

Bericht door Ilone »

Mijn moeder woont in Helmond, maar die zal geen 2 katten in huis nemen, dat weet ik nu al. Dat gaat niet met de andere katten.
Heb je niemand in de vriendengroep/familie die even anderhalve week in huis kan?
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Plaats reactie