Verhuizen

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Gebruikersavatar
Nightfly
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 04 nov 2010 19:53
Locatie: Beuningen (gld)

Verhuizen

Bericht door Nightfly »

Hallo allemaal,

Eindelijk is het zover en ga ik verhuizen van mijn 1 kamer app naar een app met slaapkamer en tuin. Voor mij natuurlijk erg leuk. Voor mijn katten waarschijnlijk wat minder.

Nu maak ik me om Mauku een gecastreerde kater van 9 niet zo druk.
Maar wel op Tarzan mijn gesteriliseerde poes van 11.

Toen ik hun 2 en half jaar geleden kreeg heeft zei de eerste drie maanden onder het bed geleefd.
Uiteindelijk is alles nu helemaal goed en is ze helemaal op haar gemak, ook als er visite is etc.

Maar nu ga ik verhuizen. Ik ben inmiddels al begonnen met het inpakken van de spullen wat voor haar al stress mee brengt, heb namelijk zojuist haar eerste plasje buiten de bak gevonden, arm ding.
Nu las ik dat het het beste is de katten tijdelijk ergens anders onder te brengen maar dat is met Tarzan gewoon niet mogelijk. Nu wil ik het dus zo goed mogelijk aanpakken en is het volgende mijn plan.

Ik krijg 15 maart de sleutel als het goed is. Aangezien ik een aparte slaapkamer heb, kan ik de katten dus afsluiten van drukte etc. Mijn idee is dus om eerst mijn bed te verhuizen, dan alle benodigdheden van de katten, (krabpaal, kattenbak, voer, speeltjes), en dan de katten. Zo kan ik ze op de slaapkamer zetten en deze deur afsluiten.
Zo lopen zei nergens in de weg en hebben ze denk ik ook de minste stress.

Is dit zo het beste plan? Of heeft iemand misschien nog een tip of een beter idee.

Ook over hoe ik haar op dit moment het beste op haar gemak kan stellen nu ik druk bezig ben met inpakken enz.

Ik hoor graag van jullie,

Liefs,
Angelique
Katten:Tarzan(11) moeder van Mauku(9).....
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9340
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Verhuizen

Bericht door castratenkoor »

Dat lijkt me een uitstekend plan, de slaapkamer voor ze inrichten met al hun vertrouwde spullen.
Doe die deur dan ook op slot en/of hang er een vel papier op met dikke letters "niet openen ivm katten".
Zodat iedereen weet van die deur af te blijven.
Anders loop je het risico dat ze in paniek de flat uitvluchten in de chaos.

Wat ook wel wil helpen ze wat rustiger te houden is wat valeriaan druppelen in de nieuwe kamer, waar ze die eerste dag zitten.

Succes met de verhuizing! Goed van je dat je rekening houdt met de gevoelen van de katten!
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Nightfly
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 04 nov 2010 19:53
Locatie: Beuningen (gld)

Re: Verhuizen

Bericht door Nightfly »

Oke, fijn dan ga ik het gewoon op deze manier doen.
Ja aan dat papiertje heb ik net nog zitten denken. Bedankt voor de tip. Ga ik zeker doen. Want je zult altijd zien dat er inderdaad iemand die deur opentrekt...

Oke, en weet je toevallig ook waar ik die druppels kan halen?

Bedankt voor je compliment. Ja mijn katten zijn belangrijk en hebben ook gevoel. Als het kan hou ik daar rekening mee, en volgens mij kan dat altijd...:)
Katten:Tarzan(11) moeder van Mauku(9).....
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Verhuizen

Bericht door Anne »

Wat goed dat je zo bezorgtd bent en hier om advies komt vragen. Ikvind jouw plan ook goed.
Valeriaan druppels kun je bij de kruidvat kopen en ook bij de apotheek.
Veel katten worden daar ontspannen van
Alvast succes met de hele verhuizing
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Nightfly
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 04 nov 2010 19:53
Locatie: Beuningen (gld)

Re: Verhuizen

Bericht door Nightfly »

Ook jij bedankt voor het compliment...:)

Oke dan ga ik daar even kijken van de week, misschien dat ik ze ook hier al even kan gebruiken voor Tarzan. Al is ze wel weer iets relaxter, zo lijkt het in ieder geval.

En de bedoeling is dan, dat gewoon op de grond etc te druppelen? En evt op de krabpaal misschien want daar zit ze best veel op.
Katten:Tarzan(11) moeder van Mauku(9).....
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9340
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Verhuizen

Bericht door castratenkoor »

Op kussentjes of pluchen beesten. Krabpaal kan ook. Niet op stoffen meubels, want het geeft vlekken.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
lidewij020
Panter
Panter
Berichten: 453
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:03
Locatie: Amsterdam

Re: Verhuizen

Bericht door lidewij020 »

Misschien heb je wat aan dit artikel: http://www.kattengedragcentrum.nl/116-V ... e-kat.html

Het scheelt als er veel spullen (en dus geuren) vanuit je oude huis meegaan naar je nieuwe huis.
Doe mee aan het onderzoek naar links en rechtspotigheid bij katten. Het kost slechts 5 minuutjes ...afhankelijk van je kat...
Gebruikersavatar
Nightfly
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 04 nov 2010 19:53
Locatie: Beuningen (gld)

Re: Verhuizen

Bericht door Nightfly »

Oke castratenkoor, bedankt voor de tip, dan zal ik in ieder geval de krabpaal behandelen en het dekentje waar ze op liggen dat is niet zo erg als daar vlekken op komen.

Bedankt lidewij020 ik ga zeker even op de site kijken. Alle spullen gaan gewoon mee dus dat komt goed...:)
Katten:Tarzan(11) moeder van Mauku(9).....
Gebruikersavatar
Nightfly
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 04 nov 2010 19:53
Locatie: Beuningen (gld)

Re: Verhuizen

Bericht door Nightfly »

Heb de site zojuist bekeken, en dat klinkt wel een beetje als mijn plan, gelukkig.
Maak inderdaad van de slaap kamer de zogenoemde relax kamer waar alleen ik af en toe even naar binnen zal gaan om te kijken hoe het met mijn vriendjes is.

Tarzan is nu al echt heel erg zielig. Was haar net kwijt en ze bleek onder het bed te zitten wat ik nagenoeg onmogelijk heb gemaakt omdat het bed is afgeplakt. (dit omdat ze het daar ook als kattenbak gebruikte) ze had een nieuwe plekje achter de bank en de kast wat als haar laat-me-met-rust plekje diende. Maar die is inmiddels niet meer zo veilig omdat de kast is uitgeruimd en die is open aan beide kanten.
Het arme ding is nu dus op zoek naar een nieuw verstop plekje.

Ga zo eerst maar eens die valeriaan halen, hoop dat ze er nu ook al baat bij heeft. Misschien dat ik even een donker plekje kan maken naast mijn bed...met een doos ofzo...want dit is ook wel erg sneu...:(
Katten:Tarzan(11) moeder van Mauku(9).....
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Verhuizen

Bericht door Anne »

Hoe zielig je dit ook vindt, probeer het te negeren en haar niet te betuttelen,ze zal het als een bevestiging van haar angst zien. Ik hoop dat de valeriaan haar iets minder gestresst maakt, sterkte met haar
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Nightfly
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 04 nov 2010 19:53
Locatie: Beuningen (gld)

Re: Verhuizen

Bericht door Nightfly »

De valeriaan helpt geen zier helaas. Heb ook al eerder (hele tijd geleden toen ik haar nog niet zo lang had) de feliway geprobeerd, een duur grapje en helaas heeft dat ook nooit geholpen.

Maar ben gister even langs de dierenwinkel gelopen en heb nu relax pilletjes. Ben gister begonnen met halve te geven en vandaag heeft ze 2 halve gehad ( om even te kijken hoe ze erop reageert ik bedoel het moet geen zombie worden) en vanavond begin ik met 1 hele en dan morgenvroeg ook 1 hele voor het hele gebeuren. Hoop dat dat haar wat rustiger houd, zodat ze het allemaal wat minder goed mee krijgt.

Ben benieuwd morgen.
Katten:Tarzan(11) moeder van Mauku(9).....
Gebruikersavatar
Nightfly
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 04 nov 2010 19:53
Locatie: Beuningen (gld)

Re: Verhuizen

Bericht door Nightfly »

Oke Anne, probeer dat ook niet te doen. Maar vind het wel sneu.
Maar vanaf morgen kan ze weer lekker onder het bed zitten en hebben ze samen even een hele kamer voor hun alleen. Ga er gewoon af en toe even bij kijken om te spelen enz. En de stress en spanning een beetje te breken. En dan komt het vast allemaal goed...:)
Katten:Tarzan(11) moeder van Mauku(9).....
Gebruikersavatar
Nightfly
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 04 nov 2010 19:53
Locatie: Beuningen (gld)

Re: Verhuizen

Bericht door Nightfly »

Nou we zijn inmiddels een paar dagen verder.
De katten zijn donderdag over verhuist. En beide hadden echt zoiets van wat gebeurt hier nu weer.
Tarzan is veilig in haar hokje blijven zitten, totdat ik naar bed toe ging. Toen ging ze eens even kijken waar ze was.
Sinds gister zet ik af en toe even de deur open naar de woonkamer als ik alleen ben. Zodat ze daar de boel vast kunnen verkennen. Mauku loopt rond alsof die nooit anders gewend is. Maar Tarzan is voorzichtig en houd bezorgt haar staart naar beneden. Overdag kruipt ze lekker weg onder het bed, maar als ik der roep dan komt ze wel even kijken.

Ze zijn gelukkig niet super gestresst en beginnen al aardig te wennen...:)

Of de pilletjes echt hebben geholpen weet ik niet. Ze was er misschien wel wat kalmer onder, maar het blijft een stresskipje.
Katten:Tarzan(11) moeder van Mauku(9).....
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Verhuizen

Bericht door pinguin »

fijn dat alles goed is verlopen. Tarzan zal wat meer tijd nodig hebben om te wennen.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Verhuizen

Bericht door Catfish »

Wat goed dat het al zo gaat!
Ze heeft gewoon wat meer tijd nodig, maar klinkt hoopgevend, toch?
Het verschil met de vorige keer is dat ze jou nu al goed kent, dat zal ook helpen.
Je pakt het goed aan, mijn complimenten!
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Plaats reactie