Laat ik iemand bij mijn katten slapen of niet?

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Laat ik iemand bij mijn katten slapen of niet?

Bericht door pinguin »

Ik loop hier al een tijdje mee rond maar weet eigenlijk niet waar ik verstandig aan doe.
In april ga ik een weekend weg. 2 dagen. Maar heb nu het aanbod gehad van mijn moeder dat zij die nacht hier dan blijft slapen. Maar ik vraag me af of ik sproet daar een plezier mee doe.
Wat zou de minste stress voor hun opleveren? Ze kennen mijn moeder wel en snabbel vind alles prima. Maar sproet is erg op mij gericht.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Laat ik iemand bij mijn katten slapen of niet?

Bericht door Chiquita98 »

Lastig. Blijft ze die 2 dagen overdag ook gewoon? Mijn moeder is vorige week 4 dagen overdag aanwezig geweest en in de nacht sliep ze dan in haar eigen huis. Ik dacht, Gizmo die loopt haar ook achterna als een hondje, maar hij heeft haar genegeerd en ging ook niet op schoot zitten. Met andere woorden: je katten kunnen zich soms heel anders gedragen als jij er niet bent.
Woont je moeder dichtbij? Anders kan ze alsnog in de nacht beslissen om weg te gaan als het voor sproet teveel stress is. Eigenlijk moet je gewoon doen waar jij je het beste bij voelt
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Laat ik iemand bij mijn katten slapen of niet?

Bericht door Adriana »

wat is het alternatief? nachtje zonder pinguin?
je bent overdag ook tig uur afwezig en ik weet niet of er voor katzels veel verschil is tussen nacht-pinguinloos of overdag-pinguinloos.
slaapt Sproet op je bed? die kan zich dan ook nog te pletter schrikken als daar ineens niet meer zijn vertrouwde vrouwtje vertoeft....
terwijl hij gewend is aan gezelschap van vriendje Snabbel.
en Snabbel is wel zo laconiek dat ie niet een potje gaat zitten janken omdat je er niet bent. zolang natje en droogje maar verzorgd zijn.. en Sproet ziet/merkt dat Snabbel hoogstwaarschijnlijk ook wel verder leeft zonder vrouwtje-in-bed, dus zal Sproet dat voorbeeld wel over nemen.
ik denk dat voorzover ik meegeleefd heb met Sproet, het beter voor Sproet is geen vreemde s nachts in je huis te hebben.. denk dat Sproet beter af is zonder en mèt vriendje Snabbel..
en wel iets lekkers, want ik neem aan dat je moeder za en zo wel ff langsgaat om katzenbakken te fatsoeneren..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Laat ik iemand bij mijn katten slapen of niet?

Bericht door pearlsofpassion »

Maar Sproet liet zich de laatste keer toch door je moeder kroelen?
Als hij haar ok vind, zou ik haar bij je laten slapen. Tenzij ze om de hoek woont, is het ook niet erg netjes om haar daarvoor nog naar huis te sturen.
Je katten gaan natuurlijk voor, maar als Sproet geen probleem met haar heeft, denk ik dat het leuker voor hen is als er iemand blijft. En als dat goed gaat is het ook wel heel leuk voor als je in de toekomst nog eens weg zou willen.
Je kan je moeder wel waarschuwen voor Snabbel en zijn nachtelijke speeluurtjes, zodat zij ook kan beslissen of ze wel wil blijven. ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9340
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Laat ik iemand bij mijn katten slapen of niet?

Bericht door castratenkoor »

Als je moeder het zelf aanbiedt zou ik het aanbod aannemen.
Als ze niet blijft slapen zou ik haar vragen 3 x daags te komen, of minstens 2 x.

Ikzelf ga in juli 1 nacht van huis. Dan komt mijn dochter 3 x daags, maar 's nachts is hier niemand.
Mocht mijn dochter om wat voor reden dan ook uitvallen, dan heb ik nog mijn zus en Jojo achter de hand.
Het is hier heel belangrijk dat het voerritueel gelijk blijft, inclusief medicatie en soeppies.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Laat ik iemand bij mijn katten slapen of niet?

Bericht door pinguin »

Dank voor alle reacties. Ik zal effen vraag voor vraag beantworden anders snapt niemand er meer wat van.
Blijft ze die 2 dagen overdag ook gewoon?
Nee ze zal niet de hele dag aanwezig zijn. Maar ze zal wel 2 keer per dag komen om eten te geven, kattenbakken schoon te maken en snabbel moe spelen/kroelen.
Woont je moeder dichtbij? Anders kan ze alsnog in de nacht beslissen om weg te gaan als het voor sproet teveel stress is.
Ja ze woont dicht bij. Maar ze zal of blijven of thuis gaan slapen. Ik vind het zelf niet prettig als het toch niet blijkt te gaan en ze naar huis zal gaan. Want dan is de stres al toegeslagen bij sproet en dat maakt je niet ongedaan met een paar uurtjes alleen laten.
slaapt Sproet op je bed?
Nee sproet slaapt s`nachts op de bank. Pas tegen de ochtend komt die op bed kijken of ik al wakker ben en hij wil dan ook zijn kroeltjes hebben. Het gebeurd maar zelden dat die s`nachts op mijn bed slaapt.
en Snabbel is wel zo laconiek dat ie niet een potje gaat zitten janken omdat je er niet bent. zolang natje en droogje maar verzorgd zijn.. en Sproet ziet/merkt dat Snabbel hoogstwaarschijnlijk ook wel verder leeft zonder vrouwtje-in-bed, dus zal Sproet dat voorbeeld wel over nemen.
Ik denk eerder dat het andersom is. Sproet zal er denk ik minder moeite mee hebben om alleen te zijn dan snabbel. Sproet vind het allemaal prima zoalang die maar zijn eten krijgt. Ik denk dat snabbel aandacht zal missen. Maar of die dan ook echt gaat lopen zoeken dat denk ik niet. Ik denk dat die zal kijken hoe sproet zal reageren.
Maar Sproet liet zich de laatste keer toch door je moeder kroelen?
Sproet heeft zich alleen laten zien omdat er eten in het spel was. Mijn moeder heeft hier pas de katten eten gegeven omdat ik later thuis zou zijn. Sproet reageerde redelijk rustig hij heeft gewoon gegeten op zijn vaste plaats. Snabbel daar in tegen vertikte het compleet. En at pas weer toen ik thuis was.
Je kan je moeder wel waarschuwen voor Snabbel en zijn nachtelijke speeluurtjes, zodat zij ook kan beslissen of ze wel wil blijven. ;-)

Die slaapt overal door heen dus snabbel zal er weinig lol aan beleven :grin:


Ik vind het een moeilijke keuze. En twijfel heel erg. Snabbel die zal het allemaal erg leuk vinden. Want reken er maar op dat ze verwent worden. Ze komen die twee dagen niks te kort. Maar sproet is toch een ander verhaal. Misschien valt het ook allemaal wel mee. En verbaasd sproet me weer eens.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: Laat ik iemand bij mijn katten slapen of niet?

Bericht door Robijn »

Ik zou het gewoon proberen (dus je moeder in jouw huis laten slapen); dan weet je waarschijnlijk of je het de volgende keer weer wel, of juist niet moet doen, en ben je van de twijfels af.
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Laat ik iemand bij mijn katten slapen of niet?

Bericht door Mirjam86 »

Ik zou het denk ik ook een keer proberen.. Stel je MOET een keer om een of andere reden 2 nachten weg blijven (ziekenhuis oid) dan weet je al of je Sproet er een plezier mee doet om iemand bij hem te laten slapen zodat ze niet alleen zijn. Dan moeten er snel beslissingen genomen worden en kan je niet zoals nu alles in overweging nemen..

Maar ga ook vooral op je eigen gevoel af!
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Laat ik iemand bij mijn katten slapen of niet?

Bericht door Chiquita98 »

Ik denk dat jij je er meer zorgen over maakt dan dat de katten het erg vinden om even alleen te zijn. Katten redden zich echt wel goed als ze wat meer alleen zijn dus Snabbel zal in de ochtend als hij niemand op bed ziet gewoon lekker verder slapen.
Ik maak me ook altijd enorm druk als ik weg ben en achteraf hebben de katten er echt weinig tot geen last van gehad.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Laat ik iemand bij mijn katten slapen of niet?

Bericht door pinguin »

Ik vrees dat je gelijk heb Chiquita98. Ik denk dat ik het moeilijker vind dan hun. Ze zijn met zijn tween en sproet is altijd wel in voor een spelletje met snabbel. En anders heeft snabbel altijd nog vogel t.v om zich mee te vermaken.

Ik ben er nog niet uit wat ik doe. Maar als ik dat wel ben laat ik het jullie weten. Bedankt voor het meedenken en delen van jullie mening.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Laat ik iemand bij mijn katten slapen of niet?

Bericht door Adriana »

hihi.. ben benieuwd en laat ons vooral de uitkomst weten!

wat gebeurt er als je bijv overdag 8 uur niet thuis bent geweest?
komen ze jou dan begroeten of begroet jij hen?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Laat ik iemand bij mijn katten slapen of niet?

Bericht door pinguin »

Ja ik beloof dat ik jullie de uitkomst laat weten. Vind het een lastige keus. Dus pinguin gaat er nog maar eens goed over na denken.

Als ik een langere tijd weg ben dan word ik wel opgewacht door mijn schatjes. Snabbel wil kroelen en mijn rugzak onderzoeken en sproet wil een kroeltje maar hoopt stieken ook op iets te eten.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Laat ik iemand bij mijn katten slapen of niet?

Bericht door pinguin »

Ik denk dat ik er inmiddels wel uit ben. Er word niet geslapen hier. Ze zullen samen de nacht door brengen en dan zie ik wel wat ze er van vinden. Ik vind het een lastige beslissing maar ik denk dat ik sproet er geen plezier mee doe om iemand anders hier te laten slapen. Snabbel die zal er meer moeite mee hebben dat er niemand zal zijn `s`nachts. Maar toen snabbel in het asiel zat was er s`nachts ook niemand aanwezig dus zo raar zal dat voor hem ook niet zijn. En ze hebben elkaar ook nog eens.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Laat ik iemand bij mijn katten slapen of niet?

Bericht door Adriana »

ze hebben elkaar en dat hebben ze overdag ook, als jij niet thuis bent. ze zullen wat langer/vaker slapen dat weekeinde en waarsch vrrrreselijk blij zijn als je weer terug bent..!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Laat ik iemand bij mijn katten slapen of niet?

Bericht door Chiquita98 »

Goeie beslissing hoor! Laat je het ons weten hoe het gegaan is? Ik ga er 100% van uit dat ze er weinig tot geen last van hebben hoor dat er een nachtje niemand is.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Plaats reactie