Ik ga op kot maar heb een aanhankelijke kat

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Plaats reactie
KittensLoveMe
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jul 2010 22:49

Ik ga op kot maar heb een aanhankelijke kat

Bericht door KittensLoveMe »

Hey iedereen,

Ik ga vanaf volgende jaar naar de hogeschool en moet daar voor op kot gaan.
Maar ik heb een kat van ongeveer 6 jaar oud die super aanhankelijk is ze volgt mij overal en gaat ook mee slapen als ik 2 dagjes weg was met school vorig jaar was ze al er droevig nu weet niet goed hoe ik er voor kan zorgen dat ze binne 2 maanden niet te verdrietig gaat zijn als ik weg ben.
Kunnen jullie we wat advies bieden?

Mvg Kimberly
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Ik ga op kot maar heb een aanhankelijke kat

Bericht door Uumie »

Dag Kimberly,

Ik zou me niet teveel zorgen maken over je kat. Ik had precies hetzelfde met mijn poes, die heb ik na 13 jaar ook achter moeten laten bij mijn ouders. Onthoud dat ze niet alleen thuis is en dat ze er echt wel aan zal wennen. Dit komt meestal vanzelf goed. Het is erg leuk om te zien hoe blij mijn poes is als ik weer een weekendje bij mijn ouders ben! ;)

Groetjes!
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9333
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Ik ga op kot maar heb een aanhankelijke kat

Bericht door castratenkoor »

Ook hier is dat steeds goed gegaan, alle drie mijn dochters hadden een kat die erg aan ze hing. Ze zoeken een poosje, wachten zonder succes voor de slaapkamerdeur, maar uiteindelijk zoeken ze vanzelf een ander mens uit, mijn partner of ik.
Er leeft er nog eentje en die zijn mens woont in Zweden. Tweemaal per jaar logeerd ze hier een week.
De eerste keer was Sjaak dan erg afstandelijk, maar tegenwoordig is hij super blij en aanhankelijk als ze er is.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Meowth
Poema
Poema
Berichten: 287
Lid geworden op: 24 apr 2010 14:13
Locatie: H'lo

Re: Ik ga op kot maar heb een aanhankelijke kat

Bericht door Meowth »

Bedenk ook dat katten zich meer aan hun huisje schijnen te hechten dan aan hun baasje, in tegenstelling tot honden. Scheelt ook weer ;-).

Maar waarom kan ze niet mee?
Plaats reactie