Kittens Noortje en Rebbel

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Plaats reactie
mcfleurry
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 mar 2010 13:31

Kittens Noortje en Rebbel

Bericht door mcfleurry »

Hoi!
Een tijdje geleden heb ik bij voor aanschaf van kittens een bericht geplaatst over de kittens die ik zou krijgen van 7 wken. Nu zijn ze met 8,5 week gekomen en het zijn echte schatjes!
Het ging meteen goed in het begin, ze waren heel speels en kwamen meteen bij ons zitten. Na een paar weken vierde ik mijn verjaardag, nou dat ging helemaal geweldig, meteen bij iedereen zitten en ze bleven ook bij de visite zitten(en dat waren er nogal veel). Ze doen het verder heel goed gaan op de kattenbak en spelen en eten goed.
Vorige week zijn wij op vakantie geweest en toen zijn ze bij mijn moeder een weekje geweest, ging ook erg goed, ze vonden het helemaal geweldig en gingen met een op ontdekkingstocht, ik vond ze nog een beetje jong om alleen te blijven, ik had de vakantie al geboekt dus het was even niet anders.

Nu willen we voor de zomervakantie ook een vakantie boeken, maar we weten niet zo goed wat we dan met ze moeten doen. Ze zijn nu 14 weken .
Mijn vraag dus, wat doen jullie met de katten op vakantie als ze nog jong zijn?

Groetjes, Fleur
Gebruikersavatar
Tember
Poema
Poema
Berichten: 340
Lid geworden op: 13 jul 2009 13:18
Locatie: Utrecht

Re: Kittens, Noortje en Rebbel.

Bericht door Tember »

Je zou ze evt. weer bij je moeder kunnen brengen. Als dat een optie is, zou dat geweldig zijn. Kittens hebben tenslotte veel aandacht nodig. Als dat niet zou kunnen, zou ik iemand ze eten en drinken laten geven en ook iemand anders nog een sleutel geven om met ze te spelen en ze aandacht te geven. Ik ga ook dikwijls op vakantie en zo doe ik het altijd. Diverse vriendinnen van mij zijn gek op mijn katten en komen met alle liefde een uurtje per dag even met ze spelen en knuffelen.
"Some people say that cats are sneaky, evil, and cruel. True, and they have many other fine qualities as well."
Gebruikersavatar
jobey
Poema
Poema
Berichten: 306
Lid geworden op: 01 mar 2008 12:36
Locatie: Assen

Re: Kittens Noortje en Rebbel

Bericht door jobey »

Als ze het niet erg vinden om verplaatst te worden, zou ik ze naar je moeder doen. Ook omdat ze jong zijn vragen ze veel aandacht en natuurlijk niet alleen van elkaar maar ook van de mens.
Saskia is trotse bazin van Stimpy en Sem!
† 30 maart 2010 Jobey
Gebruikersavatar
Rowena
Lynx
Lynx
Berichten: 137
Lid geworden op: 15 feb 2010 09:59
Locatie: Breda

Re: Kittens Noortje en Rebbel

Bericht door Rowena »

Ik kan me je topic nog herinneren! Zo te lezen verloopt alles heel soepel. Je katjes zijn in ieder geval erg flexibel haha!
Wat de vakantie betreft is nog al lastig. Als ze bij je moeder kunnen blijven zou dat inderdaad heel fijn zin. Wat heb je zelf in gedachten om te gaan doen?
"Geen huis is compleet zonder het getrippel van kleine katten pootjes"
Gebruikersavatar
Dido
Huiskat
Huiskat
Berichten: 30
Lid geworden op: 25 apr 2010 14:39

Re: Kittens Noortje en Rebbel

Bericht door Dido »

Wat een zaligheid van die flexibele katten :eclap: Hier is het paniek zodra het reismandje maar in de buurt komt......dat betekent...da :???: en dat vinden ze niet leuk, gek hé ;-)

Mijn nichtje komt hier 'wonen' als wij op vakantie gaan, we gaan eigenlijk nooit langer dan 1 week want ik kan die mormels niet missen :oops: (ben een watje)
Groetjes Cleo, Ice, Roos, Cato en Boris
Gebruikersavatar
Rowena
Lynx
Lynx
Berichten: 137
Lid geworden op: 15 feb 2010 09:59
Locatie: Breda

Re: Kittens Noortje en Rebbel

Bericht door Rowena »

Vorig jaar was eigenlijk besloten dat we 2 weken op vakantie zouden gaan. Sinds we de katjes hebben, hebben we besloten om maar 1 weekje te gaan. En inderdaad, mijn nichtje met haar vriend komen hier een weekje logeren. Ideaal!! Ik kan ze ook niet langer missen hoor Dido :eshifty:..
"Geen huis is compleet zonder het getrippel van kleine katten pootjes"
mcfleurry
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 mar 2010 13:31

Re: Kittens Noortje en Rebbel

Bericht door mcfleurry »

haha,
Mijn vriend zei ook al, we gaan maar een week hoor! zo lang kan ik ze niet missen! :P
Het is nog even afwachten of mijn moeder op vakantie gaat in die periode dus dat weet ik nog niet.
Ik heb ook wel eens van mensen over kattenpensions gehoord, dat lijkt me eerlijk gezegd niks, maar hebben jullie er ervaring mee?
M'n broertje wilde misschien oppassen maar ben bang dat ie de boel afbreekt hier haha

Denken jullie dat als ze weer wat ouder zijn nog steeds makkelijk weg kunnen? dat dat niet veranderd?

groetjes!
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9334
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kittens Noortje en Rebbel

Bericht door castratenkoor »

Ikzelf laat mijn katten thuis, maar ik heb er dan ook 7 en die kun je niet zo makkelijk uit logeren doen.
Meer dan 2 nachten van huis doen we nooit. Mijn zus of mijn dochter komen dan 2 - 3 x daags langs voor natje en droogje en aandacht. Mijn dochter neemt haar vriend mee en dan gaat zij kattenbakken doen en drinkbakjes en hij gaat ze knuffelen. Zelf de meest panische aso hier komt dan, dus dat gaat prima.

Als je kittens nioet naar je moeder kunnen zou ik ze thuis laten en iemand tweemaal daags langs laten gaan, buren, vrienden, familie. Waarvan je weet dat ze goed met dieren zijn.
Een pension heb ik het niet zo op. ken meerdere verhalen van katten die er ziek vandaan komen.

Dinie
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Rowena
Lynx
Lynx
Berichten: 137
Lid geworden op: 15 feb 2010 09:59
Locatie: Breda

Re: Kittens Noortje en Rebbel

Bericht door Rowena »

mcfleurry schreef:haha,
Mijn vriend zei ook al, we gaan maar een week hoor! zo lang kan ik ze niet missen! :P
Het is nog even afwachten of mijn moeder op vakantie gaat in die periode dus dat weet ik nog niet.
Ik heb ook wel eens van mensen over kattenpensions gehoord, dat lijkt me eerlijk gezegd niks, maar hebben jullie er ervaring mee?
M'n broertje wilde misschien oppassen maar ben bang dat ie de boel afbreekt hier haha

Denken jullie dat als ze weer wat ouder zijn nog steeds makkelijk weg kunnen? dat dat niet veranderd?

groetjes!
Wij hebben het er ook over gehad om ze naar een katten pension te brengen. Maar we hebben toch overwogen om het niet te doen. Het is gewoon iets persoonlijks hoor. Ik vind het gewoon geen rustgevend idee.. Ze zitten daar in een totaal andere omgeving..

En of ze altijd zo makkelijk blijven ligt denk ik ook wel aan jullie zelf. Als je het blijft doen, raken ze er wel aan gewend. Maar ik weet wel, dat ze steeds meer een eigen willetje krijgen! In het begin kon ik alles met mn katjes doen, maar dat begint toch ook wel te veranderen hoor..
"Geen huis is compleet zonder het getrippel van kleine katten pootjes"
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Kittens Noortje en Rebbel

Bericht door ayla »

die van mij mogen ook heerlijk thuis blijven en hebben hier al genoeg aanbidders die wel een middagje langs willen komen. Prima dus. Ga binnenkort voor het eerst een weekendje weg, en dat vind ik al lastig... en dan wil ik volgend jaar voor een een paar maanden weg... geloof dat ik daar nog even goed over na ga denken.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
Anne82
Lynx
Lynx
Berichten: 173
Lid geworden op: 12 okt 2009 18:58
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Kittens Noortje en Rebbel

Bericht door Anne82 »

Bij ons komt ook iemand in ons huis logeren als we op vakantie gaan voor de katten. Meestal mijn broer of zus, die vinden dat wel leuk, vooral omdat ze zelf helemaal niet in de buurt wonen. En we gaan meestal ook niet langer dan een week, dan krijg ik echt heel erg heimwee naar m'n katjes!! Klinkt stom...maar mis ze dan echt!!

Mijn zus heeft zelf ook 2 katten en die gaan meestal lang op vakantie zo'n 4 weken. Zij brengt haar katten dan altijd naar een speciaal kattenpension en dat schijnt bij haar katten heel goed te gaan.
Groetjes Anne en een pootje van Max, Tommie , Barney en Lizzie!!!
Plaats reactie