Kat meenemen in de auto

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tweetyfreak
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 sep 2007 15:08

Kat meenemen in de auto

Bericht door Tweetyfreak »

Mijn man en ik willen midden november een week op reis gaan naar center parcs.
Daarbij lijkt het ons heel leuk om onze kat Luna mee te nemen op deze reis. Het is dan ongeveer een uur en een kwartier rijden.

We hebben alvast met haar geeofend om in de auto te reizen. Maar na een half uur gaat ze alweer kotsen.

Mijn ouders en mijn broer nemen hun kat af en toe mee op reis en hebben daar nooit een probleem mee gehad.

Mijn eigen dierenarts heeft tegen mij gezegt dat zoiets levensgevaarlijk is en dat het beter is om haar niet mee te nemen.
De enige tip die ze mij gaf is om het hok hoger te zetten of een grotere hok te kopen zodat ze van zichzelf kon afkijken.

Nu zit ik toch heel erg te twijfelen om haar mee te nemen want het laatste wat ik wil is dat ze heel veel stress heeft.

Maar mischien heeft iemand hier ervaring mee en heeft voor mij een goede tip.

groetjes

Bea
Foul Smelling Pig
Lynx
Lynx
Berichten: 176
Lid geworden op: 03 dec 2003 10:08

Bericht door Foul Smelling Pig »

Jullie kat gaat daar geen plezier aan beleven. Je bezorgt je kat de stress van het er naar toe rijden, daar een week in een vreemde omgeving zitten (wat zou dat beest daar uberhaupt moeten doen behalve in de hotelkamer zitten, of is er iets van een dierenpension of iets dergelijks bij?) en weer terug rijden.

Mijn advies: vraag aan de buren / vrienden / kennissen of ze gedurende jullie afwezigheid voor de kat willen zorgen en laat 'm lekker thuis in z'n eigen vertrouwde omgeving.
QVOD PRO VIAE FIT PRO VIA
Gebruikersavatar
Tweetyfreak
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 sep 2007 15:08

Bericht door Tweetyfreak »

We zitten daar in een bungalow huisje. Maar als we besluiten haar niet mee te nemen dan hebben we gelukkig altijd iemand die voor haar wilt zorgen.
Gebruikersavatar
diana1982
Huiskat
Huiskat
Berichten: 88
Lid geworden op: 18 sep 2007 13:55
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door diana1982 »

ik zou haar zeker ook thuislaten

als ze zich zo beroerd voelt in de auto, zou ik haar die stress besparen en jezelf ook.

Probeer een leuke oppas/verzorger te regelen die je kat ook wat aandacht geeft ;)
True love is the love from an animal
Gebruikersavatar
wendy dirk
Huiskat
Huiskat
Berichten: 71
Lid geworden op: 04 sep 2007 16:40

Bericht door wendy dirk »

Ik zou haar ook echt niet meenemen.
Denk dat je haar er meer plezier mee doet als je haar lekker in haar eigen omgeving laat.
Zorg dat er iemand goed voor haar zorgt en het komt helemaal goed.

:-P
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Ik zou haar ook thuis laten. Ik weet niet hoe oud je kat is, maar de meeste katten houden absoluut niet van verandering van omgeving. Tel daarbij de wagenziekte op en dan wordt het helemaal een rampweek voor haar.
Gelukkig hebben jullie iemand achter de hand om voor haar te zorgen!

Veel plezier met jullie weekje weg!
Gebruikersavatar
Poezebal
Panter
Panter
Berichten: 456
Lid geworden op: 04 jan 2003 17:43
Locatie: ergens in drenthe
Contacteer:

Bericht door Poezebal »

Als je kat al ouder is en het niet gewend zou ik er uberhaupt niet aan beginnen.

Voor een hond is het vaak leuk mee te gaan, maar een kat is anders..

Mijn katten blijven altijd thuis, al zou ik mijn jongste rustig mee durven nemen want die vind samen met mij naar de DA gaan al leuk, want daar sjokt ze rustig tussen de mensen door en over de balie, maar de andere 2 zou ik er geen plezier mee doen.

Als je nou een kitten hebt die je er van jongs af aan aan went is het anders wat, maar zelfs dan vraag ik me af wat het dier er aan heeft. Je kunt het niet meenemen wandelen of wat ook, dus het dier zit onnodig in een nieuwe omgeving.

Ik zou haar gewoon lekker thuislaten :wink:
Ik ben in vorm :cool:. Rond is toch ook een vorm?
Achter elke traan van verdriet, zit een glimlach van herinnering..
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Ook ik zou kiezen voor thuis laten ;-) . Je doet je kat er absoluut geen plezier mee en ik denk dat je zelf ook niet lekker in de auto zit.

Het is al eerder gezegd, maar een kat voelt zich het best in zijn/haar eigen omgeving. Als het natje en droogje (en natuurlijk het knuffeltje :grin: ) op tijd komt, dan kunnen ze een (kleine) periode zonder baasjes best goed aan ;-) .
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
Noonoo
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 jan 2009 16:14
Locatie: Borne

Re: Kat meenemen in de auto

Bericht door Noonoo »

Hallo

Onze kat wil altijd heel graag mee in de auto
Ze heeft dan een tuigje om met een riem eraan
Iemand houd haar op schoot en zorgt dat ze de bestuurder niet lastig valt
Zo kan ze altijd uit het raam kijken waardoor ze niet misselijk word en je dus nergens last van hebt
Misschien is dat een poging waard
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Re: Kat meenemen in de auto

Bericht door tacuma »

Ik zou de kat in jouw geval ook thuislaten, en niet alleen om de wagenziekte: stel je voor dat
je kat daar per ongeluk ontsnapt, dat vergeef je jezelf nooit!

Groeten van Laura.
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
Plaats reactie