Kat vermist na aanval hond van de buren

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
Plaats reactie
dafkemat

Kat vermist na aanval hond van de buren

Bericht door dafkemat »

Hey allemaal,

Onze kat is nu net 9 maanden oud. We merkten dat ie graag naar buiten gaat en dat mag hij dan ook van ons. Onze buren hebben een mechelse herder waarmee ze max. 2x een kwartiertje per dag mee gaan wandelen.

Vanmorgen zat onze kat bij onze buren in de achtertuin, dit zagen en we wilden hem terug lokken. Tot de deur ineens open ging en de hond van de buren onze kat aanviel... Die rende het dak op uit angst en bleef daar verstijfd staan. Vervolgens zeiden de buren dat ze wel even de tuinslang zouden pakken vanuit beneden, waarbij wij dachten dat ze een grapje maakten (we zijn geen beste vrienden, maar een prima band). Maar nee... De sproeier ging aan en ze spoten op onze kat...

Ik gok dat het uit goede bedoeling was om hem weer naar ons te lokken, maar we zijn onze kat nu al een goede middag kwijt, terwijl hij normaliter bij het horen van voedsel en zijn naam vrolijk terug komt wandelen.

Wij zijn enorm geschrokken en we weten eerlijk gezegd echt niet wat we moeten doen. Gewoon wachten? Buiten staan blijven roepen (doen we al uren nu)? We zijn nieuw op dit forum, maar we hopen dat jullie met de gouden tip komen.

Alvast bedankt.

Groetjes,
Davy
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7662
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kat vermist na aanval hond van de buren

Bericht door Rik »

Welkom op het forum.

Ik denk dat je blij mag zijn dat de hond je kat niet te pakken heeft kunnen krijgen. Want dat blijft een risico (ook van het buitenlaten uiteraard).

Beste kun je inderdaad de deur voorlopig even open laten staan (brrr, koud) en af en toe een blokje rond je huis lopen met een iets waarin je met brokjes (of snoepjes) kunt rammelen. En goed luisteren of hij antwoord.

Hij komt wel terug... (zolang er natuurlijk niet nog iets anders gebeurd) maar hij is behoorlijk geschrokken.
En dan duurt het weer even voordat hij de boel in de achtertuin weer genoeg vertrouwd om straks een sprintje te trekken naar de open deur (naar binnen).

Bericht is wat later toegelaten op het forum als 1e bericht, was van 16:26.
Ik hoop dat ie inmiddels weer lekker warm binnen zit :)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5176
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Kat vermist na aanval hond van de buren

Bericht door Synemios »

Ik hoop ook dat hij al thuis is.
Zo niet soms helpt het de kattenbak buiten te zetten, maar dit blijft wel een risico voor in de toekomst.
Weet je zeker dat de buren het goed bedoelen?
Hond naar buiten en tuinslang op de kat?
Veel mensen houden niet van katten in hun tuin en je hoort de raarste verhalen.

Ik zou als ik jullie was de tuin afzetten zodat je kat wel naar buiten kan maar op eigen terrein blijft.
Want voor hetzelfde geld bijt die hond je kat dood.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1719
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Kat vermist na aanval hond van de buren

Bericht door Asse-Poes »

Wat apart...TS zijn account is ook weggelopen?
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5176
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Kat vermist na aanval hond van de buren

Bericht door Synemios »

nou ja misschien heeft een ander er ooit nog iets aan.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Plaats reactie