Aanhankelijke kat omgeving delft gevonden. Ras ?

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
Plaats reactie
Ctlober90
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 mar 2022 15:56

Aanhankelijke kat omgeving delft gevonden. Ras ?

Bericht door Ctlober90 »

Hey allemaal, onlangs hebben wij een prachtige kater gevonden ( lijkt nog een jonkie) die niet gechipt, gecastreerd is. Ook Lijkt de kater te mooi te zijn om een zwerfkat te zijn. We hebben in de buurt en bij de plaatselijke dierenasiels laten weten dat we deze later in huis hebben genomen en als de oorspronkelijke baasje deze kwijt is. Deze mag ophalen bij ons.

Lijkt me niet een gebruikelijke htk kat dus benieuwd en anders houden we deze lekker zelf :)



Afbeelding

Afbeelding



Afbeelding
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Aanhankelijke kat omgeving delft gevonden. Ras ?

Bericht door Anne »

Heb je hem ook al bij amivedi en de dierenbescherming aangemeld?
Je kunt ook nog op marktplaats kijken bij gevonden/vermist
Hier in Nederland is het zo dat je jezelf na een jaar en een dag je jezelf de rechtmatige eigenaar mag noemen als er niemand voor hem komt
Tot die tijd goed de bonnetjes bewaren (voeding, castratie en andere gemaakte kosten)
Ik zelf denk dat het ook een raskat is, maar ben daar niet zo in thuis
Lijkt mij daarom dat er zich wel een eigenaar komt melden
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Cerna

Re: Aanhankelijke kat omgeving delft gevonden. Ras ?

Bericht door Cerna »

Dit is een Brits Korthaar, Black-silver tabby blotched.
Inderdaad doorgeven aan Amivedi want iemand zal de kat zeker missen.

Ik heb zelf even op Amived gekeken en zag alleen deze tabby, maar volgens mij is deze kat mooier getekend: https://www.amivedi.nl/detail/?meldingid=1837016
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Aanhankelijke kat omgeving delft gevonden. Ras ?

Bericht door Rik »

Op Amivedi kun je ook zelf even zoeken in je eigen buurt op vermiste katten.

En inderdaad even aanmelden zodat je hem na een jaar zelf kunt claimen ;) Officieel is dat melden bij de burgemeester maar in de praktijk bij een asiel of dierenopvang die door de gemeente daarvoor is asngewezen. Vraag dus even na welk asiel of opvang dat is zodat je de melding even officieel kunt doen (even melden bij een willekeurig asiel kijkt me dus in dit geval niet voldoende).
https://www.licg.nl/vermiste-of-gevonden-dieren/

Zorg er dan ook voor dat ie gechipt wordt ;)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Ctlober90
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 mar 2022 15:56

Re: Aanhankelijke kat omgeving delft gevonden. Ras ?

Bericht door Ctlober90 »

Tnx voor de behulpzame reacties! Ga ik zeker doen! Ben bij de dierenarts geweest en de kater moet nog geen jaar oud zijn.. denk dat deze gewoon is ontsnapt. Wel een stevige ventje is het aha dus wel handig om alle bonnen inderdaad te bewaren. Eet als een paard
Plaats reactie