Wat is er gebeurd?

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
Plaats reactie
TessaB
Lynx
Lynx
Berichten: 120
Lid geworden op: 31 mei 2020 09:04

Wat is er gebeurd?

Bericht door TessaB »

Dag allemaal,

Eerst en vooral wil ik me excuseren voor alle vragen die ik de laatste tijd stel... Maar hier komt er nog eentje. Ik wil vooral mijn verhaal even kwijt.

Felix is mijn gecastreerde kater van 8, 5 jaar oud. Normaal komt hij elke avond stipt om 22u30 naar binnen om dan 's nachts binnen bij mij op bed te slapen. Af en toe is hij wat later, maar voor middernacht is hij ALTIJD binnen.

Vandaag waren we een hele dag van huis (11u tot 22u). Ik had Felix nog gezien om 10u, eten gegeven, gespeeld,... Hij was perfect in orde. Daarnet, toen ik hem binnen wou roepen, kwam hij maar niet. Ik maakte me zorgen, want ondertussen was het al 1u. Uiteindelijk kwam hij te voorschijn. Ik heb hem even geaaid, maar toen zag ik dat hij zich anders ging gedragen... Hij kroop onder de struiken van de buren en wou niet dat ik hem aanraakte. Als ik hem probeerde te pakken, vluchtte hij weg. Hij lag ook in een bolletje en wou niet komen eten van zijn natvoer, waar hij normaal zot op is.

Ik maak me ernstige zorgen. Het probleem is ook dat ik hem nu nergens meer vind. Hij is gevlucht en ik ben bang dat hij ergens aan het sterven is. Ik heb nog geen oog dicht gedaan. Om het uur ga ik eens kijken of hij nog niet terug is. Maar voorlopig nog geen teken van leven....

Ik weet dat het heel pessimistisch is, maar als hij dood zou gaan, zijn we op 4 maanden tijd al onze huisdieren kwijtgeraakt op een zeer jonge leeftijd...

Ik weet gewoon niet wat te doen met mezelf. Ik verwacht geen tips of iets dergelijks, maar ik moest het gewoon even kwijt. Mijn ouders denken namelijk dat er niets aan de hand is, maar ik voel gewoon dat er iets mis is...
Indemo
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 apr 2013 17:18
Locatie: Zoetermeer

Re: Wat is er gebeurd?

Bericht door Indemo »

Hoi,

Dat is inderdaad schrikken, als het straks licht is kun je hopelijk gaan zoeken...ben bang dat die uit zichzelf niet komt.
Geschrokken van een hond misschien?
Ik heb geen ervaring met buitenkatten, maar die van een vriendin blijft altijd wel in de buurt.
In 4 maanden al 3 van je kids dat is best heftig en snap dat je je nu heel veel zorgen maakt.
Heel veel sterkte en hoop dat die gewoon weer voor je staat of dat je hem in ieder geval gaat vinden...
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Wat is er gebeurd?

Bericht door Zotvanpoezen »

Een tip is: niet luid roepen als je hem straks gaat zoeken. Meestal zitten ze ergens kortbij en luid roepen maakt hem bang. Ook indien hij ver zou zitten hoort hij het wel als je hem niet luid roept.
Als ik 's avonds laat Froufrou met een normale stem roep om haar medicatie te geven, zie ik haar van ver afkomen. Dus .. Ze horen je wel zonder dat je luidkeels roept.
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
TessaB
Lynx
Lynx
Berichten: 120
Lid geworden op: 31 mei 2020 09:04

Re: Wat is er gebeurd?

Bericht door TessaB »

We hebben net al eens zijn naam geroepen, maar hij komt dus niet. Van zodra de buren wakker zijn, gaan we zoeken, maar we gaan ervan uit dat hij gestorven is. Hij komt anders echt altijd naar huis...
TessaB
Lynx
Lynx
Berichten: 120
Lid geworden op: 31 mei 2020 09:04

Re: Wat is er gebeurd?

Bericht door TessaB »

TessaB schreef: 12 okt 2020 07:35 We hebben net al eens zijn naam geroepen, maar hij komt dus niet. Van zodra de buren wakker zijn, gaan we zoeken, maar we gaan ervan uit dat hij gestorven is. Hij komt anders echt altijd naar huis...
Hij is terecht! Hij mankt wel, maar eet toch.
Indemo
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 apr 2013 17:18
Locatie: Zoetermeer

Re: Wat is er gebeurd?

Bericht door Indemo »

Fijn dat die in ieder geval weer terecht is.....
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Wat is er gebeurd?

Bericht door Synemios »

Ach jeetje.
Ik hoop dat het niets ernstigs is.
Wel fijn dat hij weer terecht is,
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Wat is er gebeurd?

Bericht door Anne »

Owat fijn!!! Wat zul je blij en opgelucht zijn!!
Ik weet niet of je in een druk auto verkeer stuk woont?
Onze Pito* kwam laatst ook nooit meer thuis, hij kwam onder een auto
Is het een mogelijkheid voor jou om je tuin af te zetten?

beterschap met het pootje, hopelijk niks ernstigs, anders toch even laten nakijken
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
TessaB
Lynx
Lynx
Berichten: 120
Lid geworden op: 31 mei 2020 09:04

Re: Wat is er gebeurd?

Bericht door TessaB »

Ja, ik was enorm opgelucht. We gaan even kijken hoe het met het pootje gaat, als hij morgen nog mankt, maak ik een afspraak bij de dierenarts.

Hij komt ook heel schuchter over, vind ik. Dus ik denk echt wel dat hij ergens van geschrokken moet zijn. Momenteel is hij wat uren slaap aan het inhalen.

We wonen op zich in een heel rustig gebied met veel velden. Op 200 meter van ons huis is wel een drukkere straat, maar ik zie hem nooit die richting uitgaan. Je weet natuurlijk nooit, ik sluit een "lichte" aanrijding niet uit. De tuin afsluiten is wat moeilijk, we hebben echt heel veel grond. En mijn ouders vinden dat ook niet mooi, evenals de buren...

Maar goed, sorry voor het hysterische gedoe 😅
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Wat is er gebeurd?

Bericht door Rik »

hysterische gedoe?

Ik denk dat menig forumganger hier hetzelfde zou reageren 😅

Fijn dat hij weer terecht is.
Ik ben Bowy* ook een keer een nacht kwijtgeweest. Ze was door het badkamerraampje ontsnapt aan de voorkant. En paar jaar geleden was ik Yuna een paar uur kwijt voor. Nee, we weten allemaal hoe dat voelt.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
TessaB
Lynx
Lynx
Berichten: 120
Lid geworden op: 31 mei 2020 09:04

Re: Wat is er gebeurd?

Bericht door TessaB »

Verschrikkelijk, echt waar. Ik zou niet weten wat ik zou doen als ik hem nergens gevonden zou hebben...
Maar goed, met Felix is het toch redelijk goed gekomen. Ik heb een wonde gevonden op zijn achterhoofdje (niet diep, maar wel een twee cm lang). Hij eet en drinkt heel goed. Het manken is ook gestopt. Hij blijft wel een beetje sloom, slaapt heel veel tussen de struiken van de buren (ik kan hem nog net zien uit het raam van mijn kamer). Gisteren was hij heel actief en precies weer de oude, vandaag is hij veel moe. We houden het in de gaten.
Hopelijk is een (zoveelste) rit naar de dierenarts niet nodig. Daar ben ik de laatste maanden echt al vaste klant geweest met Felix...
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Wat is er gebeurd?

Bericht door Dinky »

Hou de wond wel goed in de gaten want dat hij nu weer sloom wordt kan er ook op duiden dat er een abces aan het vormen is. Wel heel fijn dat hij in ieder geval weer terecht is!
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie