Kat is al een week weg

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
Plaats reactie
Mickydekat
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jun 2020 12:47

Kat is al een week weg

Bericht door Mickydekat »

Hallo ik heb me vandaag aangemeld op deze site en mijn kat is nu een week weg wat moet ik doen heb overal al gekeken en heb bij een paar huizen in de buurt gevraagd of ze iets hebben gezien maar dat hebben ze niet normaal is hij binnen 2a3 dagen weer terug maar nu niet En hij is niet geshipt of gecastreerd omdat het niet de bedoeling was dat hij naar buiten zou gaan en toen zijn we vergeten hst te doen
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kat is al een week weg

Bericht door Rik »

Castratie is sowieso ook verstandig voor binnenkatten. Het is voor de gezondheid van de kat het beste om hem altijd met 6 maanden te laten castreren.

En dan chippen weet je nu ook dat dat wel verstandig was.

Je zou systematisch langs alle huizen in je wijk kunnen gaan en aanbellen en vragen of de mensen ook in hun hok willen kijken en die eventueel een kwartiertje open willen laten staan. Heel vaak is het zo dat een kat per ongeluk opgesloten is in zo'n hok. Het even open laten staan is dan dat hij ook weer maar buiten durft te gaan want het kan best zijn dat hij zich verborgen houdt als mensen hem roepen.

Verder overal flyers op de bomen en lataarnpalen plakken.

En als laatste even langs de dierenartsen in de buurt van om te kijken of hij gevonden is.

(En natuurlijk aanmelden en inschrijven op amivedi)

Een ongecastreerde kater zal echter snel en ver op zoek gaan naar een ongecastreerde poes. Dus ik hoop dat je hem snel vind (en dan ook kat helpen).
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
kittentjes

Re: Kat is al een week weg

Bericht door kittentjes »

Het kan helpen de kattenbak buiten te zetten zodat hij zijn geur ruikt en terug komt.

Verder is het meeste genoemd denk ik door rik. Hopelijk vind je hem snel weer terug.



Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk

Gebruikersavatar
daxensep
Huiskat
Huiskat
Berichten: 40
Lid geworden op: 01 mei 2020 14:21

Re: Kat is al een week weg

Bericht door daxensep »

Naast alles wat al genoemd is als je Facebook hebt daar een bericht op zetten. Je hebt meestal verschillende groepen in je regio voor vermiste dieren. Ik heb zelf een van mijn eerste katten zo terug gevonden.

Deze facebook is landelijk en je kunt ook een bericht insturen: https://www.facebook.com/Waar-is-onze-A ... 362362937/

Iedere dag in de buurt gaan roepen.. Inderdaad kattenbak buiten zetten met gebruikt grit.
Groetjes Kiki, Dax (2) en Sep (3mnd)
Gebruikersavatar
Pikachu
Poema
Poema
Berichten: 368
Lid geworden op: 28 mar 2019 14:02

Re: Kat is al een week weg

Bericht door Pikachu »

http://www.katvermist.com is een site met veel goede tips.
Plaats reactie