Kittens aan komen lopen

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
LauraLibby
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 mei 2019 22:21

Kittens aan komen lopen

Bericht door LauraLibby »

Hallo allemaal,

Vorige week vrijdag zijn er 2 kittens aan komen lopen, van ongeveer 8 weken schat ik zo. Zagen er wat dunner uit maar verder wel gezond. Nu heb ik ze eerst gewoon een paar dagen genegeerd. Maar wij hebben 2 gecastreerde katers van 1 jaar oud, en deze spelen met deze kittens dus ik denk dat ze er misschien al vaker rondlopen, want mijn katten lijken ze te kennen. Onze katten komen naar binnen om te eten in hun eigen “kattenkamer” en ik zag dat de kittens dan bij het luikje stonden te wachten maar zag ze niet naar binnen gaan. Afgelopen maandag zat ik in de tuin en zaten mijn katten bij mij en kwamen de kittens uit de stal (deur staat overdag altijd open) en erbij zitten. Kon ze ook aaien. Ik zag dat ze waarschijnlijk al langer op het hooi liggen want daar was een nestje in gemaakt. Ik heb ze toen wat brokjes gegeven want ze waren nog dunner geworden. Uiteindelijk toch maar gevangen en eerst in de buurt rondgevraagd of iemand kittens mist. Wij hebben welgeteld 12 buren in de buurt (wonen erg achteraf) en ik weet dat deze eerst geen katten hebben, maar wie weet was dat veranderd. Niemand miste deze kittens maar een buurvrouw heeft de kittens ong 5 weken geleden gezien samen met hun moeder, welke de “zwerfkat” van de buurt was. Soms had niemand haar maanden niet gezien en soms elke dag. Deze poes lag 2 weken geleden dood langs de weg. Dus waarschijnlijk zijn de kittens wees.

Maargoed, ik heb de dierenambulance gebeld, maar werd doorverwezen naar asiel of amivedi. Daar heb ik contact mee gehad maar niemand mist ze via hun. Ook niet gechipt en alles wijst erop dat ze dus wees zijn. Nu heb ik de optie ze te houden of naar asiel brengen, waar ik niet achter sta want er zitten er al genoeg.

Nu vraag ik aan jullie: wat vinden jullie van het idee om ze te houden, mocht toch iemand zich melden als eigenaar dan gaan ze uiteraard terug. Maar dan was mijn plan om ze te enten, chippen en later ook te castreren/steriliseren. Wat vinden jullie?? We hebben de ruimte dus deze 2 erbij kan nog wel.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kittens aan komen lopen

Bericht door Rik »

Kan ik eigenlijk maar één ding op zeggen:

Lijkt me een prima plan 😸
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Kittens aan komen lopen

Bericht door Sansan »

Katten zoeken hun personeel uit, die twee willen niet meer weg! :lol:
Wat fijn dat ze bij jullie mogen wonen, met je huidige twee katers is het dus ook dikke vriendjes.. winwin!
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Kittens aan komen lopen

Bericht door Zotvanpoezen »

Laat deze kittens maar bij jullie! De andere twee katten zijn ze ook al gewend. Je hebt dus het voordeel dat je de kittens niet meer moet introduceren. En zoals Sansan al zei, die twee willen niet meer weg.
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Gebruikersavatar
Kikimax
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 23 okt 2018 22:08

Re: Kittens aan komen lopen

Bericht door Kikimax »

Ik kan ook niet anders zeggen dan gewoon doen. Zo te horen krijgen ze een heerlijk leven bij jou.
Groeten Liane, pootje van Puck, Max, Kiki, Kaatje en Pommetje. En Tom*, Fritsie* en Sam*
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Kittens aan komen lopen

Bericht door ErikPhilippus »

Strak plan. Veel plezier met de gezinsuitbreiding!
LauraLibby
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 mei 2019 22:21

Re: Kittens aan komen lopen

Bericht door LauraLibby »

Dan mogen ze lekker bij ons blijven. Ga ik volgende week direct ff naar de dierenarts.
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Kittens aan komen lopen

Bericht door pinguin »

Ik zou uit voor zorg wel bonnen bewaren van de dierenarts. Mocht er een eigenaar zich melden dan mag die ook de dierenarts rekeningen betalen.

Veel plezier met de 2 nieuwe aanwinsten

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kittens aan komen lopen

Bericht door Rik »

Uit het verhaal te horen denk ik niet dat een eigenaar zich nog zal melden.

Maar sowieso is het verstandig ALTIJD facturen en uitslagen te bewaren in je eigen archief. Zo kun je na jaren altijd nog terugkijken wat er gedaan is. En ook uitslagen is handig om rustig naderhand terug te kijken. Dus buiten het feit dat het handig is voor verrekening als een eigenaar zich nog komt melden... gewoon altijd alles bewaren (en natuurlijk vragen en meegeven bij de DA).
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
LauraLibby
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 mei 2019 22:21

Re: Kittens aan komen lopen

Bericht door LauraLibby »

Mijn dierenarts stuurt de factuur via de mail, dus die heb ik altijd bij de hand. Nog een ander vraagje? Ze hebben natuurlijk tot vorige week buiten gelopen en geleefd. Kan ik ze nadat ze de entingen hebben gehad weer buiten laten. De andere 2 hebben toen tot hun castratie binnen gezeten maar die waren daarvoor nog nooit buiten geweest.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kittens aan komen lopen

Bericht door Rik »

Ik zou ze de eerste paar weken wel zo veel mogelijk binnen laten. Een beetje wennen. Je moet het binnen dan wel een beetje aantrekkelijk maken. Lekker snoepjes geven, spelen e.d. Gewoon om tegen te gaan dat ze het zwerversbestaan aantrekkelijk blijven vinden. Je zei al dat je in het buitengebied woont dus uiteindelijk zul je ze wel naar buiten laten maar ik neem aan dat je wilt dat ze dan om en rond je huis blijven (net als je huidige katten).

Het compleet continue binnen houden zal waarschijnlijk toch niet lukken omdat je huidige katten ook naar buiten gaan maar probeer het binnenblijven zoveel mogelijk te stimuleren.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Emmajoja
Poema
Poema
Berichten: 264
Lid geworden op: 20 sep 2018 20:02

Re: Kittens aan komen lopen

Bericht door Emmajoja »

Misschien een idee lekker veilig binnen laten of misschien een afgesloten tuin?

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Gebruikersavatar
Dushizenn
Huiskat
Huiskat
Berichten: 72
Lid geworden op: 23 apr 2019 12:51
Locatie: Maastricht, Nederland en Veldwezelt, België.

Re: Kittens aan komen lopen

Bericht door Dushizenn »

Die hebben jullie uitgekozen! Wat leuk!

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kittens aan komen lopen

Bericht door Anne »

Super dat deze twee hummels bij jullie mogen blijven!!
Heel veel plezier met ze en misschien leuk om ze eens te showen in een fotoalbum die je hier kunt aanmaken?
viewtopic.php?f=5&t=3647
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kittens aan komen lopen

Bericht door Anne »

LauraLibby schreef: 27 mei 2019 08:13 Mijn dierenarts stuurt de factuur via de mail, dus die heb ik altijd bij de hand. Nog een ander vraagje? Ze hebben natuurlijk tot vorige week buiten gelopen en geleefd. Kan ik ze nadat ze de entingen hebben gehad weer buiten laten. De andere 2 hebben toen tot hun castratie binnen gezeten maar die waren daarvoor nog nooit buiten geweest.
Ik zou ze binnenhouden tot na de castratie. Zulke ukkies worden makkelijk over het hoofd gezien door automobilisten
En hiermee loop je ook de kans niet dat ze gaan rondtrekken en de weg naar huis kwijt raken
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie