Kat al 5 dagen niet thuisgekomen

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
Plaats reactie
Hilas
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 mar 2019 17:12

Kat al 5 dagen niet thuisgekomen

Bericht door Hilas »

In het kort: kat is overdag buiten in het veld, voor de donker binnen. Veld is omheind, komen geen honden of mensen. Favoriete plek was bovenop heuvel tegenover ons huis, zodat hij ons ook in de gaten kan houden. Is angstige kater, durft niet van het veld af, alleen om thuis te komen. Afgelopen zondag normaal weg, maar nu al 5 dagen niet thuis. Kunnen hem niet vinden. Was geen verkeer, geen mensen met honden. Vrees dat hij overleden is. Had de week voor deze zondag wel afwijkend gedrag. Zag er gezond uit, waste zich normaal, at goed, dronk iets meer dan normaal. Maar zat nu soms urenlang verstopt onder een struik (kon hem gelukkig wel vinden), reageerde amper op mijn aanwezigheid. Moesten wij hem normaal naar binnen roepen, nu kwam hij al veel eerder binnen en ging in zijn mandje slapen. Eind van de dag bracht ik het vuil weg en vond hij het heerlijk om met mij mee te drentelen. Laatste 2 dagen had hij er geen zin in. Wijst dit toch op een ziek zijn? Wij kunnen hem niet vinden in het veld. Hij is voor alles ingeënt. Heeft wel recent 3x een jong wild konijntje gevangen. Wij hopen dat iemand dit kan verklaren. We vermoeden dus dat hij is overleden en gaan morgen toch maar weer zoeken. Zijn zeer verdrietig omdat we nu niets weten. En zouden hem graag netjes willen begraven op zijn favoriete plekje.
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Kat al 5 dagen niet thuisgekomen

Bericht door Zotvanpoezen »

Sorry, maar ik zie nu pas je bericht. Is de kat intussen al teruggekomen? Katten die ziek zijn of pijn hebben gaan zich meestal verbergen.
Daarom is het altijd beter om hen niet meer naar buiten te laten als ze zich ergens gaan verbergen. Soms is het onschuldig en kan de da tijdig ingrijpen, maar als ze onvindbaar zijn loopt het meestal fataal af.
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
MijnpoesMijnalles
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 okt 2019 22:25

Re: Kat al 5 dagen niet thuisgekomen

Bericht door MijnpoesMijnalles »

@zotvanpoezen zie het bericht nu ook pas. inderdaad je hebt gelijk als een poes op leeftijd is of dusdanig ziek zoeken ze een rustig plekje op om rustig het licht tegemoet te gaan.op een groot terrein zou je er misschien niet achter komen. Al hoop ik inderdaad wel dat de kat zonder kleerscheuren weer terug is. En het is niet altijd het geval dat katten zich afzonderen. Mijn poes oma is 19jaar en 3 maanden geworden ben zelf 27 heeft vanaf kitten af bij me onder de dekens op me schoot geslapen. En dat was ook de plek waar ze besloot naar haar vriendjes en vriendinnetjes toe te gaan. Katten zijn rare eigenwijze en opstandige gekkies, en dat maakt dat ze zo een plek in je hart veroveren. Hoop dat de gene waarop je reageert dr lieverd terug heeft of afsluiting
Plaats reactie