Is dit wel mijn poes? Vermist en gevonden

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
Plaats reactie
Kroimel
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 jan 2019 21:04

Is dit wel mijn poes? Vermist en gevonden

Bericht door Kroimel »

Ik heb vandaag een kat gekatnapped. Bij de vermissing van mijn schildpad poes tien maanden terug was mijn poes nog maar 1 jaar. Kitten style dus. Deze is volwassen nu met een stevige wintervacht. Zag haar op een plek een straat verder waar mensen na het flyeren aangaven dat ze zat. Dus hoe groot is die kans? Ik zag het linker achterpoortje dat ook zwart was en globaal is het dezelfde vacht. Maar.... niet alles. Kan er in een jaar nog wat veranderen aan een vacht?

Ik heb wat foto’s vergeleken. Het kinnetje van onze schildpad was voor de helft witgeel, deze heeft het helemaal. Dierenarts constateerde geen chip. Had ze wel. Ik werk in het kattenasiel en chips kunnen eruit vallen. Makkelijkste was als deze een chip had met ons adres of van een ander. Dus moet ik wel blij zijn. Staartpunt is ook wit en dat had de onze niet. Verder het besje, pootjes, motief op hoofd is hetzelfde. Luistert niet naar haar oude naam Fredje. Is dat normaal dat ze dat na tien maanden vergeten? Ze ligt al de hele tijd te snoozelen. Ze dabte exact hetzelfde en hele harde kopjes geven ook. Trouwens hoe voeg ik foto’s toe vanaf mijn iPad?
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Is dit wel mijn poes? Vermist en gevonden

Bericht door Rik »

Kwam dat vaak voor dat de chips "eruit vallen". Want daar heb ik nog nooit van gehoord.

Ik denk ook eigenlijk niet dat het jouw poes is (gezien ook jouw eigen aarzeling). En Schildpadjes komen in heel veel verschillende 'tekeningen' maar ze zijn ook heel veel hetzelfde. Wat heb je verder gedaan om te kijken of deze poes nog een ander baasje zou hebben? Heb je de poes op Amivedi gezet? Of heb je überhaupt op Amivedi gekeken of deze poes misschien vermist is?

"Moet je blij zijn". Ach, het is misschien niet jouw eigen Fredje, maar je zou haar natuurlijk wel een liefdevol mandje kunnen geven. Je zou dan wel even zeker moeten weten dat ze gecastreerd is. Misschien dat de dierenarts het nog kan zien (litteken) of de buik scheren (maar weet niet of dat de moeite waard is).

Foto's kun je plaatsen op een foto-sharing site en dan kun je hier de link plaatsen tussen de IMG-tags. Bijvoorbeeld bij https://imgbb.com/
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Is dit wel mijn poes? Vermist en gevonden

Bericht door castratenkoor »

Vachtkleur kan inderdaad nog veranderen. Mijn Clarie was silvertabby met wit en kreeg na een jaar opeens rood rond haar neus en mond. Dat zat er voorheen echt niet.

Maar de verschillen die jij aangeeft - dat lijkt me stug. Dat een kat een witte staartpunt heeft en vroeger niet. Maar zeker bij zo'n meerkleurige kat kan er van alles veranderen......

Dat een kat niet naar de naam luistert, dat kan.

Ik zou wel Amivedi ed in de gaten houden of deze poes misschien door iemand als vermist opgegeven wordt.

Je kunt via b.v. MyAlbum je foto's tot een link maken en dan de link plaatsen. Lijkt me wel leuk te zien de poes voor vertrek en na terugkomst.

Edit - een dierenarts kan ook voelen of een poes gecastreerd is, zonder de buik te scheren.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Kroimel
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 jan 2019 21:04

Re: Is dit wel mijn poes? Vermist en gevonden

Bericht door Kroimel »

Ik heb direct een inschrijving gedaan bij amivedi. Dus als die van mensen is dan zullen die vast na het weekend een keer kijken. Schildpad poes is altijd een vrouw. Wellicht kan de dierenarts voelen of ze gesteriliseerd is. Dat was de onze sowieso. Heb ook op nextdoor in de omliggende buurten geadverteerd en ga straks bij wat huizen aanbellen. Als die een foto hebben van voor de vermissing is het duidelijk. En ik zie dat je een DNA testje kan doen voor €36. Dan weten we het zeker, maar eerst maar even afwachten. Gedrag komt overeen, maar is wel wat verwilderd en angstig, maar dat is normaal. Zat er nu maar een chip in. Het is bij het asiel 1x gebeurt wat ik weet. Ben er volgende week weer, zal eens vragen. Die dames werken al heel veel jaren als vrijwilliger.
Kroimel
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 jan 2019 21:04

Re: Is dit wel mijn poes? Vermist en gevonden

Bericht door Kroimel »

Dierenarts zei ook dat buik scheren kan. Wacht het even af en anders bestel ik een DNA setje. Foto’s via deze link. https://myalbum.com/album/hkQjWqp0BkSx
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Is dit wel mijn poes? Vermist en gevonden

Bericht door Rik »

Ook bij een poesje heet het 'officieel' castratie (omdat de eierstokken weggehaald worden). Vandaar dat we het hier eigenlijk nooit over sterilisatie hebben. In de 'volksmond' wordt het nog wel vaak sterilisatie genoemd.

Voor mij zouden het toch teveel verschillen zijn. Overal zie je wel verschillen. Bijvoorbeeld de kin niet volledig geel. Pootjes meer gemêleerd. Ze heeft ook niet echt iets wits. Het zijn alleen de kleuren zwart en geel. Met wat grotere witte vlakken zou het makkelijker zijn. Maar ik denk dat heel veel schildpadjes wel op elkaar lijken. Zeker als er geen tot weinig wit in zit.

Heb je overigens nog DNA van Fredje? Want je moet het toch kunnen vergelijken?

Zelf heb ik ook een schildpadje. Yuna. Maar die heeft wel wat grotere witte vlakken.
Afbeelding

Bij Yuna zou ik het wel direct weten want haar neusje is gedeeltelijk geel. En dat veranderd niet.
Afbeelding
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Kroimel
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 jan 2019 21:04

Re: Is dit wel mijn poes? Vermist en gevonden

Bericht door Kroimel »

Zoiets kenmerkends weten we niet echt meer. We kunnen DNA krijgen van de moeder en mijn schoonzus heeft het broertje. Ik heb een aanwijzing. 1 mevrouw deed zojuist open en wees het huis aan waar ik haar vond. Grote kans dat ze daar hoort. Die hebben vast wel kitten foto’s met witte punt voor de zekerheid.
kittentjes

Re: Is dit wel mijn poes? Vermist en gevonden

Bericht door kittentjes »

Ik denk ook helaas dat het niet jouw kat is. De pootjes zijn wel heel anders van tekening. Dat een chip eruit gaat heb ik nog nooit gehoord.
Grote kans dat het katje gewoon van iemand uit de buurt is.

Sterkte met de zoektocht lijkt me enorm frustrerend.

Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk

Plaats reactie