Kitten kwijt in huis

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
Plaats reactie
Nelliedekat
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 nov 2018 12:26

Kitten kwijt in huis

Bericht door Nelliedekat »

Sinds afgelopen zaterdag hebben mijn vriend en ik onze 5 maanden oude kitten in huis. Ze is qua karakter nogal schuw en voorzichtig.
We hebben haar sinds zaterdag dan ook een eigen kamertje gegeven waar het rustig is, ze lag de afgelopen dagen voornamelijk in haar reismandje of onder een van de kasten daar. Ze laat zich wel aanhalen door ons mits ze rustig benaderd wordt. Sinds vanmorgen ben ik haar echter kwijt. Mijn vriend zegt haar voor het laatst gezien te hebben rond 7 uur toen hij naar zijn werk ging. Ze zat toen in haar reismandje. Rond half 9 (inmiddels is het bijna 13.00 uur) ben ik bij haar gaan kijken maar ze was toen nergens te bekennen. Ik heb een aantal keren het huis doorzocht in alle hoeken en gaatjes gekeken maar geen teken van de kitten. Ik begin me inmiddels nogal zorgen te maken of ze wel oké is. Heeft er iemand tips hoe ik haar kan vinden?
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kitten kwijt in huis

Bericht door Rik »

Als je 100% zeker weet dat ze niet naar buiten geschoten is, hoef je je geen zorgen te maken. Die is ergens onder of achter gekropen. Misschien geschrokken van geluid of iets dergelijks. Als je gewoon je ding gaat doen dan komt ze vanzelf weer tevoorschijn.

Maar je moet wel 100% zeker weten dat ze binnen zit. Als de deur een tijdje onbeheerd open heeft gestaan zou ik me vreselijk veel zorgen maken. Zit ze binnen, zit ze buiten???? Ja, dan wil je zeker weten dat ze in dat kleine onmogelijke hoekje achter de kast of iets dergelijks zit.

Ze is er sinds zaterdag dus ze zal ook niet op jouw geroep afkomen. Ze komt ook niet als je met wat brokjes rammelt. Want ze is dusdanig bang dat ze gewoon blijft zitten waar ze zit. Afwachten (en geen aandacht aan besteden) is dan eigenlijk de enige optie. (deuren e.v. allemaal openzetten zodat ze ook nergens opgesloten zit)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Nelliedekat
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 nov 2018 12:26

Re: Kitten kwijt in huis

Bericht door Nelliedekat »

Dank voor je reactie Rik!
Zojuist mijn vriend telefonisch gesproken en die weet zeker dat ze vanmorgen niet met hem de deur uit is gegaan. Overigens is de achterdeur en onze woonkamer ook nog een ver van haar bed show omdat ze ‘haar kamertje’ de afgelopen dagen nog niet uitdurfde. (Verder zijn er geen ramen open) Ik heb inderdaad alle deuren binnenshuis open staan en wacht het af.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kitten kwijt in huis

Bericht door Rik »

Gelukkig. Ja, en met gaan zoeken maak je haar alleen maar banger want dan loopt er zo'n groot "roofdier" rond die onder alles aan het kijken is :lol:

Die is tussen 7 en half 9 op onderzoek uit gegaan en je hebt haar daar waarschijnlijk bij "gestoord". Ik hoop dat ze zich snel weer laat zien. Ik neem aan dat je meerdere (2+) kattenbakken hebt. Dus gewoon alles voor haar toegankelijk houden (bakken, eet- en drinkbakjes).
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Mleen
Poema
Poema
Berichten: 258
Lid geworden op: 26 jul 2018 11:49

Re: Kitten kwijt in huis

Bericht door Mleen »

Kittens hebben het vermogen om in/op/achter de gekste plekjes/hoekjes te kruipen!

Hier was ik in het begin Nina een keer kwijt... kon haar echt nergens vinden. Hoorde ik opeens ergens een mauwtje uit de keuken komen, maar zag haar niet. De onderkant van de keuken is dicht, dus daar kon ze niet zitten en onder de bank, kast in de woonkamer en het tv-meubel zat ze ook niet. Uiteindelijk kwam ik er achter dat ze door een kier in de hoekkast van de keuken in het kastje was gekropen. Dat is zo’n draaimechaniek in de hoek van de keukenkast, daar pastte ze blijkbaar tussen. xD

Zo zie je maar: ze zitten wel eens op plaatsen die je echt niet verwacht!

Maar ben het met Rik eens: als ze binnen is komt ze vanzelf weer tevoorschijn. ;) Hopelijk laat ze zich snel weer zien!
Spookje & Nina 17-06-2018
Sammy* 2000-2014
Mikky* 2000-2012
Nelliedekat
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 nov 2018 12:26

Re: Kitten kwijt in huis

Bericht door Nelliedekat »

Rik en Mleen, bedankt! Jullie reacties hebben mij erg gerustgesteld en wat denk je; de kleine is gelukkig weer terecht!
Ze zat onderin de hoek van de kledingkast in een oude sportschoen van mijn vriend! Ik moest eigenlijk wel een beetje lachen toen ik haar daar zag, wat had ik me toch (onnodig) ongerust gemaakt zeg!
De tip van even niet actief zoeken heeft goed gewerkt want ineens hoorde ik een beetje gepiep en een stommelend geluidje uit de kast, en daar zat de kleine dame!
Leuke bijkomstigheid; kort na haar ontdekking is ze zelf uit de kast gekropen en nieuwsgierig rond gaan dartelen, dit had ik haar sinds haar komst nog niet echt zien doen, dus leuk!
Gebruikersavatar
Mleen
Poema
Poema
Berichten: 258
Lid geworden op: 26 jul 2018 11:49

Re: Kitten kwijt in huis

Bericht door Mleen »

Wat fijn dat ze terecht is! 😊
Ze is gewoon lekker jullie (en nu ook haar) huis aan het verkennen!
Spookje & Nina 17-06-2018
Sammy* 2000-2014
Mikky* 2000-2012
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kitten kwijt in huis

Bericht door Rik »

Nelliedekat schreef: 27 nov 2018 16:35 ... wat had ik me toch (onnodig) ongerust gemaakt zeg!
We kennen dat gevoel hier allemaal wel :lol:

Fijn dat ze terecht is. Altijd toch wel weer een opluchting.
Maar zolang ze niet naar buiten kon weet je eigenlijk dat het wel goed zat.
(maar dan nog blijft er een gevoel knagen)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Kitten kwijt in huis

Bericht door pinguin »

Herkenbaar ook de zorgen . Hier Simba toen binnen 24 uur na aankomst kwijt geraakt. Kon aan Snabbel wel zien dat die in de keuken moest zitten maar waar geen idee.
Bleek die onder in een mandje te zijn gekropen naast mijn wasmachine

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kitten kwijt in huis

Bericht door nellebel »

Hier kroop Gijs onder het fornuis achter de keuken kastjes. Vond hem terug nadat ik de plint had verwijdert.

Verstuurd vanaf mijn GM 5 d met Tapatalk

groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Kitten kwijt in huis

Bericht door ErikPhilippus »

Ja, ik herken dat ook wel... Neemt niet weg dat ik denk dat katten het vermogen hebben om zich tijdelijk onzichtbaar te maken, ik neem aan door betovering.

Afgelopen zomer, toen we een weekend weg waren met de camper, werden we gebeld door een redelijk in paniek zijnde verzorger: Amber was weg! Normaal draaien de vier katten rond z'n benen in de keuken als hij het eten klaarmaakt, maar nu waren er maar 3 katten.... Dus hij zoeken, zoeken, zoeken - Amber nergens te bekennen in huis. Hoewel hij zeker wist dat Amber niet naar buiten was geglipt bij aankomst, is hij de tuin in gegaan met een zaklamp, en overal gezocht. Even dacht hij in de ogen van Amber te schijnen, maar dat was toch echt de kat van de buren... Weer het hele huis doorzocht: niets... Ons tenslotte gebeld, met de alarmerende mededeling: Amber is weg.....

Wij reageerden nogal laconiek: Amber durft niet eens het huis uit: bij per ongeluk openstaande deur blijft ze op de drempel staan. Maar ja, het is toch niet leuk dat te horen als je zelf een end van huis bent. Dus wij zaten in ambivalente stemming in de camper af te wachten....

Onze verzorger had ondertussen z'n vrouw gebeld, en die was met de auto naar de Liskehoeve gekomen. En.... die werd bij binnenkomst begroet door Amber! Waar die ondeugd zich toch heeft verstopt, is tot op de dag van vandaag onduidelijk. Maar dat katten goed zijn in verstoppertje spelen, dat is wel duidelijk!
Nelliedekat
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 nov 2018 12:26

Re: Kitten kwijt in huis

Bericht door Nelliedekat »

Haha @Erikphilippus ik hoorde mijzelf vanmiddag ook zeggen; kunnen katten zichzelf soms onzichtbaar toveren ofzo? Je zou het inderdaad bijna denken...
Grappig om te lezen dat veel mensen zich hierin herkennen met nieuwe kittens in huis! Het is eigenlijk gewoon een soort next level verstoppertje spelen :-)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kitten kwijt in huis

Bericht door nellebel »

zo was ik ooit onze guusje kwijt. en ik maar roepen en zoeken. ik vond haar niet. deur naar boven was dicht dus ze moest beneden zijn. ik voelde haar aanwezigheid dichtbij (stond in de keuken) maar waar was ze toch. ineens zie ik haar. zit ze muisstil bovenop het koffiezet apparaat mij recht aan te kijken. die zal wel gedacht hebben wat doet dat mens raar. en bedankt guusje, je had wel effe een piepje mogen geven. das het voordeel van 2 katten. meestal verraad de een de ander hahaha
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Cats of Rotterdam
Huiskat
Huiskat
Berichten: 34
Lid geworden op: 22 aug 2018 17:50

Re: Kitten kwijt in huis

Bericht door Cats of Rotterdam »

Hier hebben ze sinds kort ontdekt hoe ze door een kiertje van de kast moeten kruipen. Het is een hoekkast waar ze helemaal doorheen kunnen lopen achter de schuifdeuren langs dus ik was Loki ook een tijdje kwijt. Gelukkig komen ze hier snel genoeg wanneer je met de snoepjes rammelt .

Fijn dat de kleine weer terecht is!

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Plaats reactie