Poes nu 8 dagen vermist..

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
Plaats reactie
Nadine86
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 apr 2018 08:27

Poes nu 8 dagen vermist..

Bericht door Nadine86 »

Hallo allemaal. Onze poes is sinds 13 oktober ineens niet meer thuisgekomen. Normaal gesproken blijft ze een paar uurtjes weg en meldt zich dan altijd wel weer even. Ik ben erg ongerust. Natuurlijk wil ik graag weten wat er gebeurd is. We hebben buren gevraagd. Flyers opgehangen, haar opgegeven als vermist bij de dierenambu, een aantal dierenartsen in de buurt, op amivedi en mijndieriszoek.nl en het asiel. Smorgens gezocht, overdag en laat in de avond met een zaklamp. Maar tot op heden nog geen enkel spoor. Hoe groot is de kans dat we haar nog terugvinden of dat ze terug komt? Ervaringen en tips zijn welkom!!
Dit is de link naar Amivedi.
https://www.amivedi.nl/detail/?meldingid=1398242
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Poes nu 8 dagen vermist..

Bericht door Rik »

Ik zou er ook bij alle buren op aandringen om in de schuren te kijken. Daar kan ze ook in zitten.

Over de kans dat ze teruggevonden is niet zo veel te zeggen. Maar waarom is Tora niet gechipt???? Waarom is ze wel gecastreerd maar heeft ze voor die paar euro extra geen chip gekregen? Als er nu wat meer haar gebeurd zul je dat nooit te weten komen. De halsband die ze omheeft zou als het goed is in nood zo af moeten springen. En dan is ze daarna een zwarte poes die niet meer te herkennen is voor vreemden.

Ik hoop dat ze snel teruggevonden wordt.

Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Poes nu 8 dagen vermist..

Bericht door Dinky »

Tja, kans op terugvinden is moeilijk te zeggen. Wel was de kans op terugvinden groter geweest met een geregistreerde chip.
Mogelijk helpt het bij het zoeken om wat eten bij je te hebben zoals een bakje brokjes om mee te rammelen.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Fotokonijn
Panter
Panter
Berichten: 431
Lid geworden op: 27 apr 2018 22:31

Re: Poes nu 8 dagen vermist..

Bericht door Fotokonijn »

Inderdaad schuren en garages.
Ik zou haar ook op "Mijndieriszoek" zetten.
Alleen kattenliefhebbers kennen het genot van muzikale kruiken in bed die nooit afkoelen(Susan Millen)
Gebruikersavatar
Annefleur
Lynx
Lynx
Berichten: 110
Lid geworden op: 02 okt 2018 18:33

Re: Poes nu 8 dagen vermist..

Bericht door Annefleur »

Wat erg dat jullie poes vermist is! :cry:

Ik heb best vaak gehoord dat katten weer thuis komen als ze dagen, weken, maanden en soms zelfs jaren vermist zijn geweest. Ik hoop dat dat ook voor jullie poes geldt.

Wat je zelf nog kunt doen is de kattenbak buiten zetten, zodat Tora op de geur kan afkomen.
En verder in het donker gaan zoeken, haar naam roepen en met een zaklamp in de bosjes schijnen (dan lichten de oogjes op).

Ik zou ook aanbellen bij buren en vragen of je bij hen in de schuur, tuinhuis of garage mag kijken.

Het bericht hieronder wordt vaak gepost op een facebook-pagina voor vermiste huisdieren die ik volg. Hier staan nog meer tips:
Zo snel mogelijk doorgeven aan Amivedi dat de kat vermist is.
Maar ook aan dierenambulance en dierenartsen EN dierenasiel.

Is de kat gechipt? Controleer of deze goed is geregistreerd op www.chipnummer.nl en zet deze op vermist.

Een gebruikte kattenbak buiten zetten of eventueel gebruikte sportkleding ( iets met sterke lichaamsgeur) buiten leggen.

Eventueel in grote cirkel van de buurt beetje gebruikte kattenbakgrit strooien of met de sportkleding aan struiken wrijven. Zodat de kat via geurspoor weg naar huis kan vinden.

In de buurt flyers ophangen ( kan via amivedi site gemaakt worden https://www.amivedi.nl/poster ) maar ook bij supermarkten dierenwinkel en dierenarts.
In de buurt vragen of ze in hun schuurtjes willen kijken. Het liefst samen.
Vraag ze of de deur even mag blijven open staan van het schuurtje.

Zorg ervoor dat de kat bij u naar binnen kan. Deur op kier, raam open of zet uw schuurtje open met doos/mandje met sterk ruikend kleding van u erin.

Kijk ook onder terrasvlonders. Op autobanden onder elke struik en kijk ook in bomen op daken in steegjes hout stapels etc.

S avonds rondlopen en roepen met zaklantaarn, hun ogen lichten op als je er in schijnt, misschien durft de kat niet uit z'n schuilplaats te komen.
Rammel met zn voerbakje.

❗De eerste paar dagen zijn ze meestal binnen een straal van 200 a 300 meter van thuis.

❗❗Weet dat een kat bij angst of trauma in overlevingsmodus schiet. Hij zal nergens op reageren.
Ook niet als hij je hoort roepen en normaal wel altijd reageert.
Zelfs niet als je vlak naast hem staat.
➡Dit is zo belangrijk om je te realiseren!
❗Een bange kat verstopt zich en reageert nergens meer op. Het is dus vooral die eerste dagen enorm belangrijk om onder ieder struikje te kijken, in ieder verstopplekje te zoeken.
❗❗Heeft u een binnenkat? Weet dat zij de omgeving niet kennen en zeker gedesoriënteerd zullen zijn. Daarom zoeken zoeken zoeken.

Zet een oproep op vermiste/gevonden huisdier groepen.

Controleer ELKE dag de naburige asiels, huisdieren mogen namelijk na 2 weken herplaatst worden.
Nadine86
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 apr 2018 08:27

Re: Poes nu 8 dagen vermist..

Bericht door Nadine86 »

Bedankt voor de lieve reacties en tips. We houden hoop dat ze gezond terugkeert!
Gebruikersavatar
Annefleur
Lynx
Lynx
Berichten: 110
Lid geworden op: 02 okt 2018 18:33

Re: Poes nu 8 dagen vermist..

Bericht door Annefleur »

Ik duim voor jullie!
Nadine86
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 apr 2018 08:27

Re: Poes nu 8 dagen vermist..

Bericht door Nadine86 »

Dank je wel!
Plaats reactie