Kat met kittens aan komen lopen alweer zwanger?

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
Plaats reactie
Kattenvraag001
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 sep 2018 13:48

Kat met kittens aan komen lopen alweer zwanger?

Bericht door Kattenvraag001 »

Hoi, aller eerst ik ben hier nieuw waardoor ik niet weet of dit hier goed staat.

Ik zal mijn verhaal vertellen;
4 weken geleden is er een poes aankomen lopen, ontzettend tam gaat meteen op je schoot liggen etc. Meteen zag ik dat ze er mager was, alleen was dat niet het enige ze had opgezwollen tepels.

Nu weet ik niet veel van zwangere katten, dus heb even op internet gezocht en daar staat dat het kan betekenen dat ze krols is of kittens heeft. Wel bleef ze steeds maar rond de 3 uur bij mij en daarna vertrok ze weer. Dus dat kan kloppen als ze kittens heeft.

Ik heb gezocht naar kittens maar aangezien ik midden in weilanden woon is het een erg lastige taak.

Nu zijn we dus 4 weken later en nog steeds komt ze naar me toe alleen sinds de afgelopen dagen lijkt ze opeens een dikkere buik te hebben (dit komt zeker niet door eten aangezien ze ontzettend mager is.)

Hebben jullie misschien een idee of ze überhaupt kittens heeft of dat ze zwanger is of allebei? En is dit mogelijk om hoog zwanger te zijn en zogende kittens?

Als jullie vermoeden dat ze zwanger is en geen kittens heeft mag ze bij mij komen wonen en op haar gemak kittens grootbrengen.
Maar aangezien ik het niet zeker weet en bang ben dat ze al ergens kittens heeft durf ik haar niet naar binnen te laten (wat ze wel heel graag wilt)

Sorry voor het lange verhaal, hoop dat jullie me kunnen helpen.
Groet, anne lot
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kat met kittens aan komen lopen alweer zwanger?

Bericht door Dinky »

Ja, een poes kan weer zwanger worden terwijl ze al kittens heeft.

Of ze daadwerkelijk kittens heeft liggen is lastig vast te stellen natuurlijk. Is ze te volgen? In dat geval kan je wellicht achterhalen waar ze heen gaat?
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie