Nachtmerrie

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Nachtmerrie

Bericht door Rik »

Nee, een nieuwe kat neemt de pijn (en in dit geval ook nog de onzekerheid) niet weg. Voor ons zijn het gewoon onze kinderen. Wel zou je na verloop van tijd weer ruimte krijgen in je hart voor een nieuwe kat. Maar de ruimte voor je huidige katten blijft bestaan (je hart wordt gewoon wat groter). Maar dat is iets wat je alleen zelf zult besluiten en niet een ander die "nog wel een katje voor je heeft".

Ik begrijp inderdaad ook dat het op het platteland anders is dan in de stad. De meningen zijn daar ook vaker om de katten los te laten. Nu zijn de katten daar andere ook minder tot last en is er minder verkeer. Maar weglopen blijft helaas nog wel een risico. Soms wordt er dan ook door mensen gedacht "ach, het is een boerderij kat", maar voor mensen waarvoor de katten toch meer als kinderen zijn, voelt dat toch echt anders.

Meer dan zoeken en blijven hopen kun je niet doen. De dagen gaan dan voorbij als een blur (met verdriet) en er komt niets zinnigs uit je handen. Tot die blur (en hoop) wat minder wordt of hopelijk het verlossende moment toch nog komt.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
jessicatommy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 31 aug 2018 17:08

Re: Nachtmerrie

Bericht door jessicatommy »

Rik schreef: 24 sep 2018 22:12 Nee, een nieuwe kat neemt de pijn (en in dit geval ook nog de onzekerheid) niet weg. Voor ons zijn het gewoon onze kinderen. Wel zou je na verloop van tijd weer ruimte krijgen in je hart voor een nieuwe kat. Maar de ruimte voor je huidige katten blijft bestaan (je hart wordt gewoon wat groter). Maar dat is iets wat je alleen zelf zult besluiten en niet een ander die "nog wel een katje voor je heeft".

Ik begrijp inderdaad ook dat het op het platteland anders is dan in de stad. De meningen zijn daar ook vaker om de katten los te laten. Nu zijn de katten daar andere ook minder tot last en is er minder verkeer. Maar weglopen blijft helaas nog wel een risico. Soms wordt er dan ook door mensen gedacht "ach, het is een boerderij kat", maar voor mensen waarvoor de katten toch meer als kinderen zijn, voelt dat toch echt anders.

Meer dan zoeken en blijven hopen kun je niet doen. De dagen gaan dan voorbij als een blur (met verdriet) en er komt niets zinnigs uit je handen. Tot die blur (en hoop) wat minder wordt of hopelijk het verlossende moment toch nog komt.
ik ben zelf inderdaad heel bang dat mensen mijn kat zien en dat ze gewoon niet bellen omdat ik helemaal geen telefoontjes krijg. maar ik weet het gewoon niet. ik woon net buiten een dorp zegmaar maar wel met allemaal weiland om me heen. en zoeken doe ik niet veel meer ik ben wel 30 x op dezelfde plek geweest en oplaatst denk ik wat heeft dit nog voor nut? ik ga morgen of overmorgen nog wel even verderop zoeken op fiets.
Gebruikersavatar
Lieselotje
Panter
Panter
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 jan 2017 08:48

Re: Nachtmerrie

Bericht door Lieselotje »

Blijf hopen en zoek en kijk nog eens op dezelfde plekken.
Ik hoop zo op goed nieuws voor jullie allebei. Ik lees hier mee en kijk iedere dag even of er nieuws is.

Hou moed.

Verstuurd vanaf mijn LG-D855 met Tapatalk

Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Nachtmerrie

Bericht door Rik »

Bel ook nog eens bij de buren aan. Misschien spoort dat ze toch weer even aan om het beter in de gaten te houden. In de stad en dorp vraag je meestal ook om de schuur goed te controleren maar op het platteland (en buiten de dorpen) heeft dat wat minder zin omdat de schuren dan meestal wel uitgangetjes hebben. Maar met direct contact heb je dus wel een korter lijntje dan dat je zit te wachten totdat er gebeld wordt.

Op den duur wordt het ook zinnig (hoe spijtig ook) om de sloten en ander water opnieuw te controleren. Katten die verdronken zijn zakken naar de bodem en komen pas na een paar weken (of langer) weer boven drijven.

Ook bosjes vlak langs de wegen kun je goed doorzoeken. Het klinkt misschien luguber en hoop opgeven maar alleen maar rondrijden en roepen heeft niet altijd zin (hoewel je dat tijdens het zoeken wel kunt blijven doen).


Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
jessicatommy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 31 aug 2018 17:08

Re: Nachtmerrie

Bericht door jessicatommy »

bedankt voor de tips. ben al bij de buren en meerdere huizen langsgeweest. heb het idee dat die er wel wat mee bezig zijn maar dat er verder niet mensen mee bezig zijn. bedankt voor de tips!
Miepse
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 nov 2016 14:06

Re: Nachtmerrie

Bericht door Miepse »

Op het platteland lijkt t inderdaad nog veel lastiger. Bij de boerderijen verderop zijn eindeloos veel schuren en dus verstopplekjes.
Wat het mij extra lastig maakt is dat hier in de buurt flink wordt gejaagd. Officieel mag men niet op katten schieten, maar laat ik nou net de pech hebben dat we een zeer schiet-grage, gestoorde, stinkendrijke familie iets verderop hebben wonen die al generaties denken heer en meester te zijn hier. Vooral de kleinzoons gaan er graag op uit om op alles te schieten wat los en vast zit.
Hun getrainde jachthond is al 2 keer hier in de tuin geweest, over ons hek gesprongen, en in zijn moordtocht 7 kippen en het allerergst onze kater Poemie 2 jaar geleden heeft vermoord...
Op dezelfde dag als Mannes is iets verderop een evenoude en ongeveer gelijk uitziende kater verdwenen als Mannes, en ook daar in de buurt een zwarte poes. Dit maakt het idee van eeen of andere gestoorde gek ook weer aannemelijk.
Alleen al over al deze ellende na te denken zorgt iedere keer weer dat ik helemaal in paniek raak van de zorgen om mijn poezen...
We zijn hier naartoe verhuisd met het idee heerlijk de ruimte te kunnen geven aan onze diertjes en ik achtte de weg bij ons huis het enige potentiële gevaar, maar uiteindelijk blijkt het gevaar van een heel andere kant te komen.
Deze familie aangeven is al eerder zinloos gebleken, want ook al heeft de hond overal in de omgeving slachtoffers gemaakt (kippen, katten, duiven, en zelfs schapen) ze hebben overal connecties, zoals gezegd geld zat, dus ze betalen een lullige boete en verder wordt ze door alle instanties de hand boven het hoofd gehouden.
Jullie willen niet weten hoe frustrerend dit is, echt letterlijk gekmakend. Ze dreigen zelfs mij aan te geven omdat ik in enkele van hun vele weilanden naar mijn eigen katten loop te zoeken en ook bij de vossenvallen die ze hebben neergezet en blijkbaar met camera’s worden bewaakt omdat we zijn ‘gespot’ in onze zoektochten.
Echt, het feodale stelsel uit t jaar nul, maar wij staan dus compleet machteloos. De familie wordt uitgekotst in de omgeving maar iedereen schijt peultjes voor ze omdat ze vaak financieel afhankelijk van ze zijn door werk etc.
Ons paradijsje waar we zoveel tijd en liefde in hebben gestoken is een hele onveilige plek geworden...
jessicatommy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 31 aug 2018 17:08

Re: Nachtmerrie

Bericht door jessicatommy »

wat lijkt me dat vreselijk als je dat soort mensen in de buurt hebt wonen. soms is het nou eenmaal zo in het leven dat je mensen hebt die voorgetrokken worden omdat ze meer geld hebben. ik heb gelukkig niet zulke erge buren als dit. alleen wel buren die over alles naar de gemeente gaan van dit mag niet en dat mag niet, maar dat is niet zo erg als buren die hun zin krijgen omdat ze meer geld hebben. en wat lijkt me het vreselijk dat je op die manier je kat moet kwijtraken. mijn moeder denkt dus dat ie in het water is verdronken. daar ga ik al eerste niet van uit want het is niet een kat die gevaarlijk bezig is bij de kant van het water. maar het zou natuurlijk wel kunnen. ik denk zelf dat ie uiteindelijk wel gevonden word maar weet iemand dat? als een kat in het water terecht komt word ie dan snel gevonden?
Gebruikersavatar
evonne
Huiskat
Huiskat
Berichten: 27
Lid geworden op: 29 aug 2018 08:42

Re: Nachtmerrie

Bericht door evonne »

lieve miepse,

Als je je beter voelt door je emotie hier op de site te plaatsen gewoon doen,

En trek je alsjeblieft niks aan van de opmerkingen van mensen die zeggen eigen schuld had je ze maar binnen moeten houden, toen ik pas geleden een oproep deed betreft het afschieten van verwilderde katten kreeg ik ook dit soort opmerkingen en ik moet zeggen dat dat heel erg pijn deed.

een kat kiest er niet voor om in het wild te leven, sommige worden inderdaad geboren in het wild en andere worden gedumpt door mensen, en er zijn ook mensen zoals jij die gewoon ontzettend veel van hun dier houden en dan om de een of andere reden komt je lieverd niet meer thuis :-(

wat betreft jagers daar heb ik geen goed woord voor over, er zullen vast wel jagers zijn die alleen zieke dieren afmaken
maar er zijn er ook zat die het gewoon leuk vinden om iets af te schieten wat het ook mag zijn :twisted: :twisted: :twisted:

IK hoop dat je zo snel mogelijk bericht krijg van iemand die jouw lieverds gezien hebben, geef de moed niet op.
maar probeer ook aan je eigen gezondheid te denken.
Geniet elke dag al is het maar een klein beetje
Miepse
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 nov 2016 14:06

Re: Nachtmerrie

Bericht door Miepse »

Lieve Evonne,

Dat was precies wat ik even nodig had, dankjewel...
Ik moet inderdaad hard op mijn gezondheid letten want ik dreig(de) echt in een soort depressie te glijden, zo’n impact heeft hun verdwijning en het elke keer teleurgesteld naar huis rijden na een melding op me. Ik ga er echt aan kapot, niet te geloven.
Is moeilijk om de moed niet op te geven en elke minuut van de dag te worden geconfronteerd met het gemis omdat het huis zo vreselijk stil en leeg is...
Ben heel hard aan t werk met mezelf om hiermee te kunnen omgaan, voor dit moment maar ook voor in de toekomst, want ik wil van mijn dieren kunnen genieten i.p.v. alleen maar bang te zijn dat ze iets overkomt en dat uiteindelijk elke keer bewaarheid te zien worden😿😿😿
Doet me zo ontzettend goed dat hier zoveel lieve mensen wat terugschrijven, heel waardevol💕
Gebruikersavatar
evonne
Huiskat
Huiskat
Berichten: 27
Lid geworden op: 29 aug 2018 08:42

Re: Nachtmerrie

Bericht door evonne »

Hoi Miepse,

Ik hoop dat het ondertussen een stukje beter met je gaat.
En ben benieuwd of je nog iets gehoord hebt of misschien je katten al weer gezien hebt.
duim nog steeds voor je
Geniet elke dag al is het maar een klein beetje
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Nachtmerrie

Bericht door ErikPhilippus »

Ook vanuit het Kattenpaleis veel sterkte. Geef de moed niet op!
Miepse
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 nov 2016 14:06

Re: Nachtmerrie

Bericht door Miepse »

Lieve mensen, helaas nog steeds geen enkel teken van leven van geen van beiden...
Het gaat op en af, de afgelopen dagen weer helemaal niet goed, loop weer flink te huilen omdat ik ze zo mis. Het feit dat ik helemaal niets weet en dus ook niets kan afsluiten blijft verschrikkelijk. Als je weet dat ze dood zijn kun je rouwen en uiteindelijk verder, maar dit....
De ergste scenario’s schieten nog steeds door mijn hoofd.
Opgesloten en verhongerd, meegenomen en mishandeld, buiten in de kou, de winter die eraan komt.
Ik maal maar door op t moment.
Had een periode dat ik hoopvol en best vrolijk was maar op t moment is t weer waardeloos. :-(
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Nachtmerrie

Bericht door ErikPhilippus »

Ik kan begrijpen hoe het door je hoofd maalt, die onzekerheid is ondraaglijk. Ik wou dat ik iets kon doen om te helpen, maar iets anders dan hopen dat het toch nog goed komt kan ik niet.

Hug, Erik
jessicatommy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 31 aug 2018 17:08

Re: Nachtmerrie

Bericht door jessicatommy »

ik heb ook niks gehoord. wel 2 dode katten gevonden. de 1 was niet mijn kat en de andere kon ik helaas niet zien of het mijn kat was zo weinig was er van over :(. heb zelfs een paragnost ingeschakeld. ik doe dit liever niet want ik weet niet of ik er in geloof. maar dit is echt mijn laatste optie. ik denk steeds minder dat ie terug komt, hij is al zo lang weg. de kou is ook een ding waar ik me ook zorgen om maak. en wat het nog erger maakt is dat ik niemand ken die me begrijpt. heb ondertussen wel 6 keer gehoord: ''wil je echt niet een nieuw katje? ik heb er nog wel 1''. doordat mensen dat zeggen word het alleen maar moeilijker voor mij. want daardoor weet ik dat niemand begrijpt waar het om gaat.








;
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Nachtmerrie

Bericht door Rik »

jessicatommy schreef:ik heb ook niks gehoord. wel 2 dode katten gevonden. de 1 was niet mijn kat en de andere kon ik helaas niet zien of het mijn kat was zo weinig was er van over :(.
Hij was toch gechipt? Dan kun je er in principe wel achterkomen of dat jouw kat is of niet. Of iemand anders uit die onzekerheid helpen als de onherkenbare kat ook gechipt is.

Hoewel het de pijn niet zal verzachten is de kans met een chip groter dat je niet oneindig achterblijft in die onzekerheid.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie