Nachtmerrie

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
jessicatommy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 31 aug 2018 17:08

Re: Nachtmerrie

Bericht door jessicatommy »

Hallo, ik wil nog even updaten dat er hier een kat is gevonden in het water waarschijnlijk wel mijn kat. Ga vandaag nog laten controleren op chip en als ze geen chip vinden ga ik er vanuit dat het wel mijn kat is. Maar nou had ik nog 2 vraag: kan een kat zijn haar kleur veranderen? Ik kon er namelijk op internet niks over vinden maar er zijn wel mensen die in het echt zeggen dat de haarkleur niet verandert. Deze kat die gevonden is is namelijk meer grijs dan zwart. Hoop zo spoedig mogelijk antwoord!
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Nachtmerrie

Bericht door Zotvanpoezen »

Hoi, jessicatommy. Ik volg al lange tijd jouw verhaal maar heb er nog nooit op gereageerd. Ik denk niet dat een kat van kleur kan veranderen. Zelf als ze al een tijdje overleden zijn. Daarom ben ik er bijna zeker van dat het de jouwe niet is . Heel jonge kittens kunnen wel een beetje donkerder worden na de eerste rui. Dat heb ik wel al eerder gezien bij mijn eigen katten. Ik heb wel al kleurverandering van ogen gezien bij volwassen katten. Mijn rode kater zijn ogen zijn met de leeftijd dieper oranje geworden, en 1 van de katten die ik nu heb, heeft vanaf 5 jarige leeftijd 1 oog dat langzaam oranje aan het worden is terwijl het andere lichtgroen blijft. (Wel mooi!)
Strekte met je zoektocht. Als kind heb ik vroeger ook jaren gewacht op katten die nooit weergekomen zijn, en ik ben ze na 40 jaar nog niet vergeten.
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Nachtmerrie

Bericht door Rik »

Dat ze echt van kleur kunnen veranderen lijkt mij ook niet mogelijk. Wel is het zo dat als ze een tijdje in het wild leven en slechte voeding hebben dat de vacht wat valer kan worden. Maar of dat het verschil is tussen grijs en zwart wat jij ziet weet ik niet.

Ik hoop dat ze een werkende chip vinden.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
jessicatommy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 31 aug 2018 17:08

Re: Nachtmerrie

Bericht door jessicatommy »

bedankt voor jullie snelle reacties! ik ben naar de dierenarts geweest maar hij had geen chip. ik ga er wel vanuit dat het mijn kat is omdat ie in het water is gevonden vlak bij mijn huis. het kan ook een ander zijn kat zijn maar ik weet echt niet wat ik moet denken ;(. ik zou nog vragen of ze kunnen zien of het een mannetje of een vrouwtje is en of de haarkleur van een kat kan veranderen in het water, maar dat ben ik helemaal vergeten. ik kijk morgen zelf nog of ik kan zien of het een mannetje of een vrouwtje is, maar ik denk het niet... waarschijnlijk morgen begraven.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Nachtmerrie

Bericht door Rik »

Maar jouw kat was toch gechipt? Als de gevonden kat geen chip heeft kan hij het toch niet zijn.

Een dierenarts moet redelijk makkelijk kunnen zien of het een kater of poes is. Verder kun je natuurlijk ook zelf op amavedi kijken of er in jouw buurt een vergelijkbare kat vermist is.

In ieder geval geslacht vaststellen en een paar goede foto's maken voordat [h/z]ij begraven wordt kan wel handig zijn voor een eventueel ander baasje die een kat kwijt is (samen met het noteren van eventuele andere kenmerken zoals gecastreerd en staat van gebit e.d.).
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
KiwiNL
Poema
Poema
Berichten: 235
Lid geworden op: 04 dec 2017 11:38

Re: Nachtmerrie

Bericht door KiwiNL »

jessicatommy schreef: 05 dec 2018 17:44 ik ben naar de dierenarts geweest maar hij had geen chip.
Dan was het dus niet jouw kat, want die was wel gechipt.
Bowie & Floyd (oktober 2017)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Nachtmerrie

Bericht door Dinky »

Geen chip + andere kleur maakt de kans wel klein dat het inderdaad jouw kat is. Al kan een chip altijd gaan zwerven in het lichaam waardoor deze over het hoofd kan worden gezien.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
jessicatommy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 31 aug 2018 17:08

Re: Nachtmerrie

Bericht door jessicatommy »

Rik schreef: 05 dec 2018 18:05 Maar jouw kat was toch gechipt? Als de gevonden kat geen chip heeft kan hij het toch niet zijn.

Een dierenarts moet redelijk makkelijk kunnen zien of het een kater of poes is. Verder kun je natuurlijk ook zelf op amavedi kijken of er in jouw buurt een vergelijkbare kat vermist is.

In ieder geval geslacht vaststellen en een paar goede foto's maken voordat [h/z]ij begraven wordt kan wel handig zijn voor een eventueel ander baasje die een kat kwijt is (samen met het noteren van eventuele andere kenmerken zoals gecastreerd en staat van gebit e.d.).
mijn kat was inderdaad gechipt, maar de kans bestaat natuurlijk dat de chip niet meer werkt. en er valt sowiezo niet meer te zien van wie deze kat is. dus daarom ga ik ervan uit dat het mijn kat is.

en ik was inderdaad bij de dierenarts om te kijken voor de chip, maar ik was helemaal vergeten om te vragen of ze kunnen zien of het een mannetje of een vrouwtje is. en hier in de buurt is wel een grijze kat vermist, maar volgens mij is die kat grijzer dan de kat die ik heb gevonden. en foto's maken ga ik inderdaad morgen doen voor als (je weet maar nooit) het toch niet mijn kat is.

het is gewoon lastig wat ik moet denken erover of het mijn kat is of niet. vooral ook dat de 1 zegt dat het niet mijn kat is en de ander van wel. maar ik denk dat het beter is als ik een beslissing neem.
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Nachtmerrie

Bericht door Zotvanpoezen »

Probeer toch het geslacht van de kat goed na te kijken. Dan heb je toch al een beetje meer zekerheid. Veel moed!
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Nachtmerrie

Bericht door nellebel »

Ik snap dat je voor jezelf de keuze wilt maken om rust te krijgen. vrees alleen niet dat je die krijgt met zoveel onduidelijkheid. als je het gelschat al zou weten zou misschien helpen. denk eerlijk gezegd eerder dat het de vermiste grijze kat is. door het water kan de kleur wel iets donkerder of lichter gaan lijken maar echt totaal anders kleuren geloof ik ook niet
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
jessicatommy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 31 aug 2018 17:08

Re: Nachtmerrie

Bericht door jessicatommy »

heb even gekeken of ik kon zien wat voor geslacht kon zien maar ik kan er niks van zien. en heb foto's gemaakt. en het is de grijze kat niet want die had witte pootjes en dat heeft deze niet. en met grijs bedoel ik heel donker grijs. dus wat ik nog meer moet doen weet ik ook niet...
jessicatommy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 31 aug 2018 17:08

Re: Nachtmerrie

Bericht door jessicatommy »

heeft iemand nog tips voor wat ik moet doen? ik weet het echt niet meer. als ik zeg dat het mijn kat is dan ben ik bang dat het misschien niet mijn kat is. maar als ik zeg dat het niet mijn kat is dan kan ik het nooit een plekje geven en zit ik met nog meer vragen. er is helaas niet meer duidelijk te zien van wie de kat is.
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Nachtmerrie

Bericht door pinguin »

Zit er geen specifiek kenmerk aan u kat die evt duidelijkheid kan geven pf de gevonden kat wel of niet van u is.

B.v Snabbel heeft 1 wit teentje dat een vrij uniek kenmerk

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Lieselotje
Panter
Panter
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 jan 2017 08:48

Re: Nachtmerrie

Bericht door Lieselotje »

Och wat een dilemma voor je.
Is het misschien een idee om hem bij de dierenarts nog eens na te laten kijken? Zij kunnen het geslacht misschien vaststellen.
Als het dan niet hetzelfde geslacht heeft als jouw kat zou je hem daar achter kunnen laten.
Dan snap ik dat je nog steeds hopelois bent en je eigen diertje wil terugvinden. Wie weet lukt dat, want die is toch gechipt?
Haal er maar hilp bin want het is voor jou niet te doen. Je blijft anders duizend vragen houden.

Verstuurd vanaf mijn LG-D855 met Tapatalk

Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Nachtmerrie

Bericht door Sansan »

Wat ontzettend verdrietig :(
Ik heb geen tips voor deze onzekerheid maar wil je wel een hart onder je riem steken.
Plaats reactie