Nachtmerrie

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
Miepse
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 nov 2016 14:06

Nachtmerrie

Bericht door Miepse »

Lieve mensen, ik moet het van me afschrijven want ik heb het gevoel dat ik bijna doordraai van ongerustheid...
2,5 Maand geleden verdween middenin de nacht ons 2,5 jarig poesje Fluitje. We hebben dagen en nachten lopen roepen en zoeken maar geen enkel spoor gevonden. We wonen in een buitengebied met voornamelijk weilanden, eindeloze akkers en boerderijen, dus het is zoeken naar een speld in een hooiberg.
Ik heb flyers gemaakt en in de hele omgeving rondgebracht en na 3 weken kwamen de eerste telefoontjes. Bijna allemaal loos alarm, op eentje na. Deze kwam van de bewoner van een boerderij iets verderop. Zij hadden sins 3 weken een voor hun onbekende poes zien lopen die aan de beschrijving en de foto voldeed. Na daar eindeloos gepost te hebben en voer neer te hebben gezet maar niets te vinden werd het weer stil. Tot 3 weken geleden een nieuwe melding kwam vanuit een buurtschap zo’n 5 km verderop.
Daar heb ik heel gericht bij iedereen aangebeld met een nieuwe flyer.
Sindsdien word ik bijna dagelijks gebeld, maar elke keer zijn we te laat, is ze het niet of is het niet gelukt om een foto van deze poes te maken, waardoor we eigenlijk nog steeds niet weten of ze daar nou rondloopt of niet...
En om de nachtmerrie compleet te maken is nu sinds afgelopen woensdag (nu 4 dagen/ 5 nachten geleden) ook onze allerliefste 1,5 jarige ex-kater Mannes op klaarlichte dag verdwenen terwijl wij aan het werk waren...
We zitten dus nog middenin de zoektocht naar Fluitje en nu zijn we ineens verscheurd omdat 2 van onze grootste schatten weg zijn. Geen aanleiding, geen knooppunten, geen spoor.
En ik ben compleet radeloos!!!
Fluitje is een avonturierster en Mannes is weliswaar een jager maar beide altijd binnen ons zichtveld.
En nu weten we dus van allebei niet of ze leven, dood zijn, hulp nodig hebben, gewond zijn, opgesloten zitten, gewoon aan de wandel zijn, we weten helemaal niks...
En ik heb t gevoel dat ik met de minuut dieper in een zwart gat verdwijn. Mijn katten zijn mijn leven.
Ik ben al 6 kilo afgevallen, slaap nauwelijks en kan nergens anders mijn gedachten bijhouden.
Ik moet iets doen, maar wat?!
Van beide katten hangen flyers rond en zijn huis-aan-huis uitgedeeld en dus moeten we wachten, maar het is zo ontzettend slopend, ik kan maar niet bevatten hoe en waarom dit alweer is gebeurd.
Ik zoek wanhopig naar antwoorden en houvast...
Hoop dat mijn verhaal hier wordt opgepikt, de moed zakt me steeds verder in de schoenen..

Liefs Karin.
blixenblo
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 14 jul 2018 14:22

Re: Nachtmerrie

Bericht door blixenblo »

wat rot voor je!
heb je asiels benaderd of misschien een gevonden kat is geleverd?
zijn ze gechipt?
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Nachtmerrie

Bericht door Dinky »

Zijn de katten ook aangemeld bij amivedi als vermist? En flyers ook bij dierenartsen in de buurt op laten hangen?

Veel sterkte met deze slopende onzekerheid
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
11joep09willem
Huiskat
Huiskat
Berichten: 27
Lid geworden op: 16 aug 2018 10:10

Re: Nachtmerrie

Bericht door 11joep09willem »

Ik kan me je radeloosheid goed voorstellen want ik heb het zelf ook eens meegemaakt.
Positief is wel dat je zo nu en dan telefoontjes krijgt en daarom zou ik proberen om via het asiel of andere opvang bij jou in de buurt aan een vangkooi te komen. Zodra je dan een telefoontje krijgt, kun je de vangkooi daar neerzetten en dan maar hopen dat de kat er in gaat en dat het Fluitje is.

En ik duim dat er ook een levensteken komt van Mannes.
Veel sterkte!
Gebruikersavatar
Lieselotje
Panter
Panter
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 jan 2017 08:48

Re: Nachtmerrie

Bericht door Lieselotje »

He Bah wat rot voor je, ik zou er ook beroerd van zijn.
Ik zit te denken om het te delen via facebook, als je dat hebt.
Amivedi of bij asiels is al eerder gezegd en ik zou, hoewel het een speld in een hooiberg is, toch zelf ook gaan rondzoeken.

Zelf ook weleens onze poes een nachtje niet thuisgekomen en bij elkaar toch 2 dagen weg, opeens zat ze in de tuin met een vriendje (zwart-witte kater).
Wie weet is Mannes Fluitje gaan zoeken en zijn ze samen straks ineens weer thuis.
Hou moed!
jessicatommy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 31 aug 2018 17:08

Re: Nachtmerrie

Bericht door jessicatommy »

ik weet precies hoe je je voelt. mijn kat is nu ook meer dan 3 weken weg en hij lijkt wel van de aardbodem verdwenen. ik woon ook in een gebied met weilanden om me heen dus ook hetzelfde probleem. heb ook overal gezocht, flyers opgehangen, de buren gevraagt. en mischien de kattenbaken buitenzetten en iets waar jouw geur of zijn geur aan zit? heb ik wel gedaan maar het heeft nog niet geholpen. heb verder niet meer tips maar wou dit ook even kwijt. veel sterkte!
Miepse
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 nov 2016 14:06

Re: Nachtmerrie

Bericht door Miepse »

Dankjulliewel voor het meedenken.
Mannes is gechipt en aangemeld en aangezien ik net over de grens in Duitsland woon, aangemeld bij de Duitse variant van Amivedi: Tasso.
Fluitje is niet gechipt maar die zal zich denk ik ook noet laten pakken.
Juist omdat ik in Duitsland en zo afgelegen woon heeft Facebook geen zin, want ik ken hier niemand die Facebook heeft.
We gaan elke dag zoeken, op verschillende tijdstippen, maar worden nu verscheurd omdat we ons eerst volledig op Fluitje konden richten maar onze zoektochten nu moeten verdelen.
Op de locatie waar Fluitje rond zou lopen, lopen tientallen andere wilde en boerderijkatten rond dus dat is geen doen met een vangkooi helaas...
Fluitje en Mannes waren absoluut geen vriendjes dus de kans is klein dat Mannes Fluitje is gaan zoeken 😏
Aangezien de poezen hier al maanden buiten in de tuin slapen door het mooie weer zitten hun geurtjes overal aan dus in dat opzicht staat er continu iets buiten waar hun geur aan zit.
Lieve Jessicatommy, hoe kom jij je dagen door? Hoe zorg jij dat je niet helemaal doordraait van ongerustheid, verdriet en paniek?
Ik vrees dat ik de pech heb dat ik zo’n hopeloos geval ben die zich het lot van haar dieren erger aantrekt dan het lot van de mensen om haar heen, heel erg onhandig, maar zie het maar eens te stoppen...
Net weer anderhalf uur de longen uit mijn lijf lopen roepen, nu maar eens kijken of ik zo wat kan slapen.
Bah, waarom gaan die verrekte beesten zo ontzettend in je hart zitten...😔😔😔
jessicatommy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 31 aug 2018 17:08

Re: Nachtmerrie

Bericht door jessicatommy »

ik probeer de dagen door te komen maar hoopt dat het niet lang meer duurt en dat ie snel thuiskomt. weet eigenlijk niet of ik dit ooit een plekje kan geven ook al zal ik wel moeten. en ik weet ook niet hoe ik me moet voelen. het ene moment denk ik ik wil alles afzoeken, en het andere moment denk ik het heeft toch geen nut meer want ik ben al 20 x op dezelfde plek geweest. en heb ook dat ik soms meer aan dieren hecht dan aan mensen en vooral aan deze kat. hoop dat jij je katten vind.
Miepse
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 nov 2016 14:06

Re: Nachtmerrie

Bericht door Miepse »

Zo ontzettend herkaanbaar, en ik hoop voor jou ook zo ontzettend dat jouw zoektocht snel een mooi einde krijgt. Niet te doen dit...
11joep09willem
Huiskat
Huiskat
Berichten: 27
Lid geworden op: 16 aug 2018 10:10

Re: Nachtmerrie

Bericht door 11joep09willem »

Ik probeer met je mee te denken.

Je schrijft dat er in de buurt "tientallen zwerf- en boerderijkatten lopen".
Ik heb tot vorige week dinsdag 9 weken een schuwe zwerfkat eten gegeven. Na ongeveer een week dook er nog een kat op. Veel minder schuw en ook mooiere vacht. Zwierf duidelijk nog niet zo lang.
Ik kon een foto maken en heb deze op Amivedi gezet en de volgende dag werd ik al gebeld door mensen wiens kat sinds een week spoorloos was. Het duurde nog een week voordat ze de kat te pakken kregen (hij vond die vrijheid veel te leuk en om zijn eten hoefde hij zich ook niet te bekommeren :smile: ), maar ze waren zo blij. Dankzij het voeren was de kat in de buurt gebleven en hadden ze hem teruggekregen.
De zwerfkat heb ik vorige week met een vangkooi kunnen vangen en hij/zij woont nu in het asiel.

Ik heb geen idee of het uitvoerbaar is en je moet het ook willen en de buren moeten akkoord zijn, maar je zou een centrale voederplek kunnen creëeren (ook fijn voor de zwerfkatten nu het dadelijk kouder wordt) in de buurt waar de meeste zwerfkatten zitten. In het begin zullen ze schuw zijn en zich misschien niet laten zien, maar na een tijdje wordt dat wel anders want ook de liefde van de kat gaat door de maag :smile: En een centrale voederplek zal meer katten aantrekken en misschien Fluitje en/of Mannes.
Dit betekent echter wel dat mochten ze opduiken, je daarna niet kunt stoppen met voeren want dat zou zielig zijn voor de andere katten. En misschien een vangactie op touw zetten met een opvanginstantie zodat de andere katten gecastreerd kunnen worden?

Ik zou de katten ook op Amivedi zetten. Wanneer je zo dicht bij de grens woont kunnen de katten ook richting Nederland zijn gegaan.
Miepse
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 nov 2016 14:06

Re: Nachtmerrie

Bericht door Miepse »

Superfijn dat je meedenkt!!!
Ik heb net ook weer overal voer neergelegd daar waar de laatste melding vandaan komt.
De katten die er verder lopen zien er allemaal meer dan prima uit, blijkbaar valt er op en rond die boerderijen genoeg te eten voor katten, dus daar hoef ik me gelukkig geen zorgen over te maken. Bovendien zijn t allebei uitstekende jagers.
Probleem is dat Fluitje, als zij t überhaupt is, zich steeds verplaatst en dat gebied is zo groot dat ik niet zou weten waar ik allemaal moet voeren.
Het zijn ook teveel katten om met een vangkooi te vangen, ik vrees dat ik dan elk uur erheen zou moeten en dat t elke keer een boerderij of een avontuurlijke kat van een buur is.

Dicht bij de grens is ook betrekkelijk, want die is toch zo’n 20 km verderop en als ik er alleen maar aan denk dat ze die kant op zijn gegaan zakt me de moed helemaal in de schoenen. Vooralsnog zijn de meldingen binnen 5 km van ons huis.

Ik denk dat we inmiddels zo’n beetje alles hebben gedaan wat binnen onze mogelijkheden ligt: elke dag eindeloos rondrijden, lopen, roepen, rammelen, overal huis aan huis in de omgeving flyers verspreid, op openbare plekken opgehangen. Het is een volledige dagtaak doordat ze nu allebei weg zijn en allebei in een andere richting lijken te zijn gegaan. Niet te doen dit...
Lief dat jullie allemaal schrijven!!
jessicatommy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 31 aug 2018 17:08

Re: Nachtmerrie

Bericht door jessicatommy »

wees blij dat je tenminste berichten krijgt van mensen. ik heb nog maar 1 bericht gehad van iemand en ik weet nog niet zeker of het mijn kat was :(. niks is zo erg als je niet weet waar je kat is en ook nog eens helemaal geen telefoontjes krijgt.
Miepse
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 nov 2016 14:06

Re: Nachtmerrie

Bericht door Miepse »

Och lieve jessicatommy, wat spijt me dat...
Het klopt dat het heel erg fijn is dat mensen opletten en meehelpen, ik hoop voor jou ook zo dat er meer en vooral kloppende meldingen komen!!
Mijn hoop werd gisteravond echter ook weer de grond in geboord omdat iemand die 100% zeker was Fluitje al een week elke avond te hebben gezien, ik deze poes gisteravond zelf ook heb gezien en het Fluitje absoluut niet was, waardoor je meteen gaat twijfelen of de andere meldingen dan ook allemaal niet kloppen, we hebben nog geen enkel bewijs.
Het is zo lastig om van een foto te bepalen of het de juiste kat is.
Ik ken de mijne door en door en toch moet ik soms ook 3 keer heel goed kijken voor ik zie dat ze het niet zijn, heel bizar.
Net om half 5 ook weer een uur rondgelopen in een buurt waar “Mannes” zou zijn gezien. 2 Poezen tegelijkertijd kwijt zijn is echt slopend, als je van hot naar her raced op idiote tijdstippen en nul komma niks vindt...
Oh, wat hoop ik voor jou ook dat hij zich snel ergens meldt of laat zien.
Volgens mij worden ze steeds schuwer naarmate de tijd verstrijkt, en wij steeds moedelozer. :-(((
jessicatommy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 31 aug 2018 17:08

Re: Nachtmerrie

Bericht door jessicatommy »

ik snap het heb zelf dus ook geen bewijs of iemand hem gezien heeft, of die uberhaupt nog wel leeft. het lijkt me ook vreselijk als er 2 katten weg zijn 1 is al erg genoeg.
Miepse
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 nov 2016 14:06

Re: Nachtmerrie

Bericht door Miepse »

Weer wakker met een schok.
Waardeloos dit, mijn hemel wat mis ik ze....
Vooral Mannes. Fluitje voelt al zo ver weg...
Plaats reactie