Nachtmerrie

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
jessicatommy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 31 aug 2018 17:08

Re: Nachtmerrie

Bericht door jessicatommy »

ik mis gurbe ook (zo het mijn kat). heb verder nog niks gehoord nog geen telefoontjes helemaal niks. hoop elke nacht weer dat ie thuis komt maar de kans word steeds kleiner.
Gebruikersavatar
Yo16Ka16No11
Cheetah
Cheetah
Berichten: 831
Lid geworden op: 24 aug 2016 20:35

Re: Nachtmerrie

Bericht door Yo16Ka16No11 »

Ik hoop van harte dat jullie ze terugvinden. Als dat het geval is hoop ik ook dat jullie ze niet meer vrij naar buiten laten gaan, maar investeren in een kattenkooi.
Warme groet, Mariska

Nora, Teun & Tilly
Karel 2000-2017 & Yoki 2000-2018
Gebruikersavatar
evonne
Huiskat
Huiskat
Berichten: 27
Lid geworden op: 29 aug 2018 08:42

Re: Nachtmerrie

Bericht door evonne »

probeer de moed erin te houden, al weet ik uit ervaring dat het zeer moeilijk is.

Hopelijk zijn ze binnenkort allebei weer gezond en wel bij je thuis.
Geniet elke dag al is het maar een klein beetje
jessicatommy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 31 aug 2018 17:08

Re: Nachtmerrie

Bericht door jessicatommy »

Yo16Ka16No11 schreef: 21 sep 2018 15:47 Ik hoop van harte dat jullie ze terugvinden. Als dat het geval is hoop ik ook dat jullie ze niet meer vrij naar buiten laten gaan, maar investeren in een kattenkooi.
een kattenkooi ben ik niet zo van alleen als het moet natuurlijk en ik echt bij een hele drukke weg woon. maar ik vind toch dat een kat echt naar buiten moet kunnen gaan om zijn energy kwijt te raken en lekker te rennen enz. ik heb er verder bijna alles aan gedaan om er voor te zorgen dat ie niet weg zou lopen. heb m gechipt. ik hield hem zoveel mogelijk snachts binnen(omdat ik hoor dat ze snachts sneller weglopen).en nog is ie weg! en ik woon ook nog ergens waar ie heel moeilijk weg kan komen omdat er overal water om heen is. en hij zou misschien in het water gevallen zijn maar heb m nog nergens gevonden.
Gebruikersavatar
Yo16Ka16No11
Cheetah
Cheetah
Berichten: 831
Lid geworden op: 24 aug 2016 20:35

Re: Nachtmerrie

Bericht door Yo16Ka16No11 »

Oke, als je dat vindt....calculeer je in dat je de kans loopt dat ze op een dag niet meer terugkomen om welke reden dan ook. Dit vind je dan een acceptabel risico. Ps. chippen beschermt niet tegen weglopen, ongelukken en elders opgesloten zitten. Je mag blij zijn als een chip helpt bij het gevonden worden, maar meestal is helaas het leed dan al geleden.

Ik vind voor mijzelf dat geen acceptabel risico en vandaar dat ze een prachtige kooi hebben van 60 vierkante meter en altijd beschermd tegen dit soort risico's. Drie verdiepingen op en af kunnen rennen en naar buiten rennen, meerdere krabpalen en overvloed aan speelgoed. Deze raken hun energie wel kwijt.

Uiteraard een eigen keuze en de ene is niet beter dan de ander, maar bij je gemaakte keuze hoort een voor jou aanvaardbaar risico.
Warme groet, Mariska

Nora, Teun & Tilly
Karel 2000-2017 & Yoki 2000-2018
Miepse
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 nov 2016 14:06

Re: Nachtmerrie

Bericht door Miepse »

Zodra ze terugzijn gaat het hek om onze tuin hermetisch dicht. We hebben nog 2 oudere dames rondlopen maar die willen de tuin niet uit, gelukkig.
Maar ik durf het nu nog niet af te sluiten omdat ze dan niet meer naar binnen kunnen als ze misschien, hopelijk, ooit terugkomen.
Ik weet nog niet hoe lang ik het ga uitstellen, de wens om ze terug bij me te hebben is nog groter dan de angst dat de andere 2 aan de wandel zouden gaan.
Maar je hebt gelijk, onze tuin is groot genoeg en elke keer als ik ze over het hek zag gaan, schoot door mijn hoofd; als er maar niks gebeurd. Ik heb het dus volledig aan mezelf te danken, maar kon tegelijkertijd ook heel erg genieten als ik ze in de wei voor ons huis zag rennen of struinen.
Met terugwerkende kracht kan ik mezelf wel voor mijn kop slaan dat ik niet beter naar mijn intuïtie heb geluisterd.
jessicatommy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 31 aug 2018 17:08

Re: Nachtmerrie

Bericht door jessicatommy »

Yo16Ka16No11 schreef: 21 sep 2018 18:38 Oke, als je dat vindt....calculeer je in dat je de kans loopt dat ze op een dag niet meer terugkomen om welke reden dan ook. Dit vind je dan een acceptabel risico. Ps. chippen beschermt niet tegen weglopen, ongelukken en elders opgesloten zitten. Je mag blij zijn als een chip helpt bij het gevonden worden, maar meestal is helaas het leed dan al geleden.

Ik vind voor mijzelf dat geen acceptabel risico en vandaar dat ze een prachtige kooi hebben van 60 vierkante meter en altijd beschermd tegen dit soort risico's. Drie verdiepingen op en af kunnen rennen en naar buiten rennen, meerdere krabpalen en overvloed aan speelgoed. Deze raken hun energie wel kwijt.

Uiteraard een eigen keuze en de ene is niet beter dan de ander, maar bij je gemaakte keuze hoort een voor jou aanvaardbaar risico.
ja dat klopt dat risico loop je ja. maar in het leven loop je altijd risico, als ik naar buiten ga dan loop ik ook risico om overgereden te worden, een botsing te krijgen enz, dat hoort bij het leven. ik heb liever dat mijn kat echt gelukkig is. dan maar met het risico dat ie wegloopt( wat btw heel klein is waar ik woon maar alsnog gebeurt is). want een kat die buiten kan rennen is veel gelukkiger dan een kat die binnen is en in zo'n kooi. wat ik al zei dan kan ie echt z'n energy kwijt en dat kan nooit in zo'n kooi. dat is de reden dat katten soms in 1 keer heel hard gaan rennen in huis omdat ze hun energy niet kwijt kunnen. je wil niet weten hoe hard ie buiten kon rennen en spelen en jagen. dat is zo mooi om te zien.

en met chip bedoel ik dat ie waarschijnlijk sneller gevonden zou worden wat dus nog niet gebeurd is.
Gebruikersavatar
Yo16Ka16No11
Cheetah
Cheetah
Berichten: 831
Lid geworden op: 24 aug 2016 20:35

Re: Nachtmerrie

Bericht door Yo16Ka16No11 »

Helemaal prima, jij gelukkig en je kat gelukkig.....
Warme groet, Mariska

Nora, Teun & Tilly
Karel 2000-2017 & Yoki 2000-2018
Miepse
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 nov 2016 14:06

Re: Nachtmerrie

Bericht door Miepse »

Hoe gaat het met je, Jessicatommy?
Hier geen meldingen, niks gezien oh gehoord, het is afschuwelijk stil in huis en met mij gaat het ronduit slecht.
Ik loop de godganse dag alleen maar te huilen.
Hoe doen andere mensen dit?? Hoe maken andere mensen die zoveel van hun dieren houden hun verlies draaglijk???
jessicatommy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 31 aug 2018 17:08

Re: Nachtmerrie

Bericht door jessicatommy »

heb nog niks gehoord geen telefoontjes niks. heb zaterdag nog overal op fiets gezocht wat meer buitenom maar niks gevonden. ik jank gelukkig niet de hele dag maar sowieso wel elke dag. als ik hem vind zal ik het waarschijnlijk wel een plek kunnen geven maar dat is het probleem ik weet niet waar ie is of ie nog leeft ik weet niks!ik droom ook elke nacht over gurbe. sorry dat ik dit hier allemaal deel maar heb het gevoel dat niemand mij begrijpt ook al zeggen ze van wel ik geloof er niks van. daarom zeg ik het hier. blijven hopen..
Miepse
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 nov 2016 14:06

Re: Nachtmerrie

Bericht door Miepse »

Kan ik je persoonlijk contacteren? Hier denken ze ook dat ik klaar ben voor t gesticht...
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7657
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Nachtmerrie

Bericht door Rik »

Hier delen is helemaal geen probleem hoor. Ik denk dat iedereen hier helemaal begrijpt wat je voelt en vele hebben ook te maken gehad met dat gevoel.

Het is ook de reden waarom vele van ons onze katten binnen houden of alleen in een afgesloten tuin laten. Juist om die nachtmerrie niet mee te hoeven maken en onze katten veilig te houden. De discussie over wel of niet gelukkig ga ik maar uit de weg want dat is een kwestie van wat je de kat binnen allemaal kunt geven.

Ook het niet begrijpen van je verdriet in directe omgeving komen wij vaak tegen. "Ach het is maar een kat", "dan neem je toch een nieuwe kat", "je hebt toch nog een andere kat", "wat zit je nou te snikken" zijn allemaal veel gehoorde uitspraken. Daar hoeven ze bij mij ook niet mee aan te komen. "moet je ze maar niet buiten laten", "je kunt erop wachten" zijn misschien uitspraken die je hoort van katteneigenaren die de katten binnen houden. Maar het maakt het verdriet er niet minder op. Het kan misschien de reden zijn dat je hier niet zoveel reacties krijgt omdat we dat als kattenliefhebber nou ook niet zo willen zeggen in deze tijd. Maar geloof me, we weten allemaal wat jullie doormaken.

Ik hoop dat al jullie katten toch weer snel terecht komen of dat je zekerheid krijgt over hun lot. Want die onzekerheid is slopend.

Heel veel sterke.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Miepse
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 nov 2016 14:06

Re: Nachtmerrie

Bericht door Miepse »

Slopend is het... :-(
Dikke liefs en dank voor je lieve woorden
Miepse
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 nov 2016 14:06

Re: Nachtmerrie

Bericht door Miepse »

En met “hier” bedoelde ik mijn omgeving thuis.
Er is bijna niemand die mijn verdriet kan invoelen, want het is inderdaad “maar een kat”.
Dat dat voor mij net zo intens of misschien zelfs intenser voelt dan wat ik voor de mensen om me heen voel, is vooral heel erg raar en onbegrijpelijk.
jessicatommy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 31 aug 2018 17:08

Re: Nachtmerrie

Bericht door jessicatommy »

Rik schreef: 24 sep 2018 20:27 Hier delen is helemaal geen probleem hoor. Ik denk dat iedereen hier helemaal begrijpt wat je voelt en vele hebben ook te maken gehad met dat gevoel.

Het is ook de reden waarom vele van ons onze katten binnen houden of alleen in een afgesloten tuin laten. Juist om die nachtmerrie niet mee te hoeven maken en onze katten veilig te houden. De discussie over wel of niet gelukkig ga ik maar uit de weg want dat is een kwestie van wat je de kat binnen allemaal kunt geven.

Ook het niet begrijpen van je verdriet in directe omgeving komen wij vaak tegen. "Ach het is maar een kat", "dan neem je toch een nieuwe kat", "je hebt toch nog een andere kat", "wat zit je nou te snikken" zijn allemaal veel gehoorde uitspraken. Daar hoeven ze bij mij ook niet mee aan te komen. "moet je ze maar niet buiten laten", "je kunt erop wachten" zijn misschien uitspraken die je hoort van katteneigenaren die de katten binnen houden. Maar het maakt het verdriet er niet minder op. Het kan misschien de reden zijn dat je hier niet zoveel reacties krijgt omdat we dat als kattenliefhebber nou ook niet zo willen zeggen in deze tijd. Maar geloof me, we weten allemaal wat jullie doormaken.

Ik hoop dat al jullie katten toch weer snel terecht komen of dat je zekerheid krijgt over hun lot. Want die onzekerheid is slopend.

Heel veel sterke.
eindelijk een beetje begrip. ik kwam laatst nog iemand tegen die zei: ''wil je echt niet een nieuw katje? ik heb er nog een paar. toen ik mijn paar had verloren kreeg ik een nieuwe en het deed me echt goed.'' ik zei ik hoef voorlopig nog geen nieuwe kat. niemand zou gurbe kunnen vervangen het was gewoon een kat die ''anders'' was. ik weet het het klinkt raar dat ik dit over een kat zeg maar het is zo. ik kan het niet uitleggen maar het is gewoon zo.

en ik weet dat je de discussie uit de weg wilt gaan maar ik wil toch nog even wat zeggen over het naar buiten laten gaan: ik kreeg laatst inderdaad nog een reactie van iemand dat het een risico is dat je neemt als je je kat naar buiten laat gaan. dat klopt ja het is een risico maar het risico is zo klein waar ik woon en nog gebeurd het. dus hoe groot het risico is zegt soms niks. en ik heb gewoon heel veel gedaan om te voorkomen dat ie wegloopt en ook dat als ie wegloopt ik hem makkelijk terug kan vinden. blijkbaar niet genoeg. het maakt het er inderdaad niet makkelijker op dat mensen zeggen moet je je kat maar binnen houden. bedankt voor je begrip!
Plaats reactie