Nachtmerrie

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Nachtmerrie

Bericht door Rik »

Ik vraag me af of ikzelf met het "zeggen dat het mijn kat is" ook daadwerkelijk rust zou vinden. Als ik geen zekerheid heb dan zou het toch blijven knagen. Ik denk dat ik het in dat geval toch nooit echt af zou kunnen sluiten. Het geven van een plekje zou eigenlijk gewoon de realisatie moeten zijn dat hij weg is. En hoe langer hij weg is hoe kleiner de kans dat hij terug komt. Misschien zit hij wel fijn thuis bij iemand binnen. Of misschien niet... Het niet af kunnen sluiten is nu eenmaal een aspect bij vermissing.

Maar het is natuurlijk aan jou zelf om te bepalen of jou dat zou helpen. Helpt het om te zeggen dat dat hem is, dan moet je dat natuurlijk zeker doen. Maar geloof je er dan ook in? Je zou eens op internet kunnen kijken hoe het zit met verwerking en acceptatie bij vermissingen.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
jessicatommy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 31 aug 2018 17:08

Re: Nachtmerrie

Bericht door jessicatommy »

Ik zal morgen even heenbellen om te vragen of ze dat kunnen zien. Ook al kunnen ze dat moeilijk zien denk ik, de kat die ik een tijdje geleden ergens had gevonden konden ze het geslacht ook niet van zien. En ik heb al gekeken voor tips voor verwerking maar toch bedankt voor de tip. En mijn kat heeft een wit vlekje bij zijn kruis, maar van deze kat is van de vacht bijna niks meer over.

En iedereen bedankt voor de reacties en de steun!
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Nachtmerrie

Bericht door Zotvanpoezen »

Als er van de vacht niet meer veel van over is kan het wel zijn dat de kleur veranderd is. De ondervacht is namelijk altijd lichter dan de deklaag. Toen er bij mijn zwarte kat haar weggeschoren moest worden, was die onderlaag ook donkergrijs.
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
jessicatommy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 31 aug 2018 17:08

Re: Nachtmerrie

Bericht door jessicatommy »

Lieselotje schreef: 06 dec 2018 18:04 Och wat een dilemma voor je.
Is het misschien een idee om hem bij de dierenarts nog eens na te laten kijken? Zij kunnen het geslacht misschien vaststellen.
Als het dan niet hetzelfde geslacht heeft als jouw kat zou je hem daar achter kunnen laten.
Dan snap ik dat je nog steeds hopelois bent en je eigen diertje wil terugvinden. Wie weet lukt dat, want die is toch gechipt?
Haal er maar hilp bin want het is voor jou niet te doen. Je blijft anders duizend vragen houden.

Verstuurd vanaf mijn LG-D855 met Tapatalk
ben naar de dierenarts geweest en je raad het nooit: het bleek geen kat te zijn :-o ! ik dacht eerst ook al is het wel een kat? maar goed ik ben woensdag naar een andere dierenarts geweest, die heeft gewoon een chipreader erover heen gehaald. en die zei helemaal niks! dus wel een opluchting het is niet mijn kat. of eigenlijk helemaal geen kat. al die 2 dagen stress voor niks! en ik wil je echt bedanken lieselotje, als jij het niet gezegt had was ik nooit heen gegaan! ik heb mijn kat nog niet terug maar in ieder geval ben ik uit het is het mijn kat of niet.
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Nachtmerrie

Bericht door Sansan »

Wat?!? Wat was het dan?
Gebruikersavatar
Lieselotje
Panter
Panter
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 jan 2017 08:48

Re: Nachtmerrie

Bericht door Lieselotje »

Jeetje zelfs geen kat, nou mooi dan hou je hoop!
Fijn dat dit nu opgelost is voor je.
We duimen dat je lieverd ineens weer bij je opduikt.
Graag gedaan hoor, het is eigenlijk iets eat ik zelf gedaan zou hebben. Blijf op je gevoel afgaan.

Verstuurd vanaf mijn LG-D855 met Tapatalk

jessicatommy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 31 aug 2018 17:08

Re: Nachtmerrie

Bericht door jessicatommy »

Het was een bever of een otter of iets ik weet het niet meer ik was zo verbaasd erover. Maar goed dat ik nog een x heen ben gegaan en naar een andere dierenarts. En alsnpg bedankt want zelf was ik anders niet heen gegaan omdat ik niet veel vertrouwen had dat ze het geslacht konden zien.

En nog nieuws over die andere 2 katten trouwens?
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Nachtmerrie

Bericht door Dinky »

Wel heel fijn dat er nu duidelijkheid is wat betreft het gevonden dier. Wel heel bijzonder dat een da niet ziet wat voor dier het is....
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
KiwiNL
Poema
Poema
Berichten: 235
Lid geworden op: 04 dec 2017 11:38

Re: Nachtmerrie

Bericht door KiwiNL »

jessicatommy schreef: 08 dec 2018 01:06 Het was een bever of een otter of iets
En dat verschil zagen zowel jij als de eerste dierenarts niet? :uunk:
Bowie & Floyd (oktober 2017)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Nachtmerrie

Bericht door Rik »

KiwiNL schreef: En dat verschil zagen zowel jij als de eerste dierenarts niet? :uunk:
Reken er maar op dat als zo'n beest een maandje of twee in het water heeft gelegen er weinig te herkennen overblijft.

Maar inderdaad, een dierenarts zou met een wat nauwkeurig onderzoek het verschil toch wel moeten zien. Vandaar dat mijn eerste opmerking ook was om de DA het geslacht te laten bepalen. Want zelfs als dat van buitenaf niet te zien is kan hij met een kleine snede toch zo zien wat het was.

Kan me de verbazing dan wel voorstellen dat het dan een otter blijkt. (Een bever heeft wat andere karakteristieke eigenschappen die wat makkelijker te herkennen zijn)

Afbeelding
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
jessicatommy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 31 aug 2018 17:08

Re: Nachtmerrie

Bericht door jessicatommy »

Het kan ook een ander dier zijn geweest dat weet ik niet precies meer. En mij verbaasde het ook dat de 1e dierenarts het niet zag, omdat de 2e het namelijk meteen zag. En ik zat zelf ook te twijfelen maarja ik vertrouwde de 1e diere arts. En hij lijkt inderdaad wel wat op de foto.
Miepse
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 nov 2016 14:06

Re: Nachtmerrie

Bericht door Miepse »

Och meis, wat zal je in spanning hebben gezeten...
Het niet kunnen afsluiten na een vermissing is echt niet te doen.
Ik was al een tijdje niet op de site omdat ik het simpelweg niet trok.
Ook hier geen nieuws, geen Mannes of Fluitje, alleen maar winter, kou, nattigheid, wind en vorst en dat maakt dat de zorgen en het verdriet niet minder maar erger worden.
De zekerheid van hun dood zou zoveel zachter zijn...
Plaats reactie