Weglopen poes

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
Plaats reactie
Marlies_van_dijk
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jun 2018 19:28

Weglopen poes

Bericht door Marlies_van_dijk »

Hoi,

Ik heb een vraag over onze poes. Ze komt sinds 3 weken buiten. Ze is nu 4 jaar. In die 3 weken is ze 2 keer weggelopen en kwam ze niet meer uit zichzelf thuis. Ze zit dan een hofje verderop. Dat hofje lijkt exact op oNa hofje. De eerste keer hebben we haar na 4 dagen opgehaald en de tweede keer na een week. Het gekke is dat onze kater van 9 jaar ook buiten loopt en wel gewoon thuis komt, maar onze poes dus niet. Hoe kan dit en wat kunnen we eraan doen? Ik gun haar het buiten zijn, maar ik heb geen zin om steeds bij het andere hofje te moeten zoeken en roepen.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Weglopen poes

Bericht door Rik »

Reden waarom de meeste van ons een afgesloten tuin of kennel hebben.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Hawk
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 17 jun 2017 09:24

Re: Weglopen poes

Bericht door Hawk »

Het mooie is wel dat je weet waar ze naar toe gaat en dat ze zich laat meenemen terug naar huis. Het afsluiten van de tuin kan in sommige tuinen prima te doen zijn maar voor andere tuinen toch weer niet. Het voormalige huis van mijn moeder haar tuin kan bijvoorbeeld met geen mogelijkheid worden afgesloten.
Niet wetende hoe je tuin eruit ziet en of het kan worden afgesloten kan je je afvragen wat de mogelijke oorzaak van het weglopen is. Is de kater dominant en veroorzaakt hij stress bij de poes? Zijn er in je buurt meerdere mensen met katten wie ook nog eens buiten eten krijgen? Dan kan het "eten bij de buren" natuurlijk veel lekkerder zijn. Kortom, je kan de tuin indien mogelijk afsluiten of je kan onderzoeken wat een mogelijke reden is van het niet uit haar zelf terug naar huis komen.
Anasja: 23-5-2017 Brits Langhaar poes
Rick: 20-5-2017 Brits Korthaar kater
Sahara: 21-7-2021 Siberische kat poes
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Weglopen poes

Bericht door castratenkoor »

Persoonlijk heb ik een buitenren voor de katten van 10 meter. Daar kunnen ze zelf in en uit via een kattenluik. Zo weet ik altijd waar ze (veilig) zijn en niemand heeft last van onze katten.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1050
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Weglopen poes

Bericht door Sifra »

Het kan zijn dat iemand haar daar eten geeft. Misschien kun je daar even rondvragen of iemand dat doet. Als dat zo is, kun je die persoon vragen dat niet meer te doen, omdat je je kat graag thuis hebt.
Plaats reactie