Onze ragdoll al 3 dagen weg (hiervoor nog nooit uit tuin)

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
Plaats reactie
heronova
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 sep 2016 14:48

Onze ragdoll al 3 dagen weg (hiervoor nog nooit uit tuin)

Bericht door heronova »

Onze lieve mooie ragdoll is al 3 dagen vermist. Ik weet dat 3 dagen niet extreem lang is, maar we hebben hem al drie jaar en hij is al die tijd nog nooit buiten de tuin geweest..

Er hangen flyers, ik heb hem als vermist geregistreerd, alle dierenartsen en asiels en dierenambulance gebeld. En uiteraard ook gezocht. Maarja waar zoek je een kat die nog nooit weg is geweest? Je zou denken dat hij niet ver is, omdat hij de weg niet weet.. Maar ik zie en hoor hem nergens?

Wat kan ik doen? Wie heeft er tips? Ik wordt gek van de onzekerheid. Al weten we alleen maar of hij verdwaald is, gestolen, gewond of dood.. Nu zoek ik me gek, maar ik weet natuurlijk helemaal niet welke kant hij op is gegaan.. Hoe ver gaat een kat eigenlijk? Voor visite is hij nooit schuw, maar nu is hij op onbekend terrein..
Gebruikersavatar
Leeflevi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 05 jul 2016 17:58
Locatie: Groningen

Re: Onze ragdoll al 3 dagen weg (hiervoor nog nooit uit tuin

Bericht door Leeflevi »

O jeej.. Wat een stress is dat!
Zover ik jou bericht lees heb je alles al gedaan wat je kon doen.
Mijn kat is een week weggeweest (ging ook nooit ver dachten wij)... Hij is zelf weer thuis gekomen. Wat bleek, ze zat vast in een hooischuur (denken wij, ze rook namelijk naar se boerderij)

Je zou daarom nog in de buurt kunnen vragen of ze niet ergens opgesloten zit (een schuurtje, garage).

Succes en sterkte met deze spanning
Knuffel van Frutsel en Muppie (juni '16).
Gebruikersavatar
Mariskings
Lynx
Lynx
Berichten: 113
Lid geworden op: 13 aug 2016 20:35
Locatie: Haarlem

Re: Onze ragdoll al 3 dagen weg (hiervoor nog nooit uit tuin

Bericht door Mariskings »

Onze Nyssa was 2 weken bij ons, toen ze ontsnapte via de tuindeur. Het was donker, mijn vriend wandelde heen en weer van tuin naar binnen en weer van binnen de tuin in, ik was boven, en weg was ze. Ze had daarvoor ook nog geen stap in onze tuin gezet. Ze is zwart, dus dat is ook lastig zoeken in het donker. We hebben 's nachts de tuindeur open gelaten, en diezelfde nacht is ze weer thuis gekomen om te eten.

Dus mijn tip is om de tuindeur open te houden, strooi desnoods wat van de kattengrit bij de deur zodat hij die geur herkend, en misschien het voerbakje of wat natvoer bij de deur houden zodat hij deze geur ook oppikt.

Hopelijk komt je Ragdoll snel thuis!
"Katten zijn net chocolaatjes; het is moeilijk om het er bij een te laten."

Nyssa (4) & Chloë (0)
kittentjes

Re: Onze ragdoll al 3 dagen weg (hiervoor nog nooit uit tuin

Bericht door kittentjes »

Wat vervelend, is ze er alweer?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Plaats reactie