Buurtkat

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kimm
Poema
Poema
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 okt 2015 16:55

Buurtkat

Bericht door Kimm »

Er zit een kat bij mij in de tuin, heb m wel vaker bij ons voor het huis gezien.
Nu issie (hij/zij?) in de tuin gekomen.

Enorme kroelkat. Echt enorm trouwens haha. Maar zit vol met klitten op de buik.
K weet niet zo goed wat ik er mee aan moet eigenlijk. Ik ga hem/haar in ieder geval geen eten geven. Heeft zo te zien genoeg eten.

Ligt nu bij mijn voeten te slapen.. Probeer hem dalijk wel weg te lokken. Binnen doe ik meteen andere kleding aan want weet natuurlijk niet of hij vlooien heeft..

Maargoed, hoe hou ik m dalijk uit de tuin?

Afbeelding

Edit. Ik krijg m niet meer de tuin uit. Ligt voor de achterdeur en Moes en Mila kijken geïnteresseerd toe vanachter de raam. Ben maar naar binnen gegaan. K weet ook niet hoe k m weg krijg. Lokken met snoepjes lijkt me ook niet zo'n goed plan. Want dan denkt hij altijd dat hier wat te halen valt.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groetjes Kim, en heel veel knuffeltjes van Moes en Mila
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Buurtkat

Bericht door Rik »

Ik denk gewoon negeren. Zeker als het een kroelkat is dan is het hem om aandacht te doen. Geen aandacht = niet interessant, dan gaat ie hopelijk vanzelf weg.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Buurtkat

Bericht door castratenkoor »

Inderdaad geen aandacht geven en consequent de tuin uitdrijven. Hij kan te dik zijn maar hij kan ook wormen hebben. (en vlooien). Maar hij ziet er niet bepaald uit als zwerver, dus waarschijnlijk een kat die de hele dag buiten loopt en er pas in mag als de baas thuis is.

Hij lijkt op Douwe - het zou een Britje kunnen zijn of een kruising daarvan, ook gezien de klitten.

Ik gebruik vaak een bezem om ze de poort uit te drijven. Geeft hier een stuk onrust, vreemde katten bij de ren.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Buurtkat

Bericht door Dinky »

Weet natuurlijk niet hoe je tuin er uit ziet maar je zou kunnen overwegen de tuin af te schermen om vreemde katten uit de tuin te houden, bijvoorbeeld met schrikdraad. Dat werkte bij mijn ouders in ieder geval om de katten uit de tuin te houden.
Ik ga er daarbij wel vanuit dat moes en Mila aan lijntje buiten komen en dus niet aan verkeerde kant van schrikdraad komen ;-)

Andere optie om hem uit de tuin te houden is plens water over hem heen te gooien.

Had hier van de week ook al dikke kat bij voordeur waardoor dinky niet naar binnen durfde. Die wilde ook niet weg ondanks dat ik hem met mijn benen weg duwde en onu ertussen ksssst deed om hem weg te jagen. Mijn benen kregen alleen maar meer kopjes...... op gegeven moment had ik hem wel zover weg dat dinky achter mij langs naar binnen kon. Zat totaal geen agressie in die kat.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Kimm
Poema
Poema
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 okt 2015 16:55

Re: Buurtkat

Bericht door Kimm »

Ja dit is ook een kat die eigenlijk alleen maar aandacht wilt. Echt een lieverd. Als ik m buiten tegen kom dan kriebel ik m wel eens. Maar dan blijft ie volgen en kopjes geven.

Vind het eigenlijk vooral zielig. Zo'n lieve knuffelbeer. Volgens mij zou het een echte schootkat zijn. Wou gisteren al de hele tijd op de loungebank bij me komen zitten.

Ik ben op een gegeven moment naar binnen gegaan. Toen heeft ie nog wat staan miauwen. Heb geen aandacht meer gegeven en de poort open laten staan. Na een uur wassie weer weg.

Nu weet ik dus wel waarom Moes zovaak voor de voordeur gaat zitten. Ik vond het zo raar omdat we die deur nooit gebruiken. Maar ik vermoed dus dat deze kat daar vaker zit.

Ik denk ook dat er iets van brit in zit en misschien wel iets van maine coon aangezien hij zo enorm groot is.

Maarja ik kijk het wel even aan of hij nog vaker in de tuin komt. Water over hem heen gooien zou ik echt heel zielig vinden, omdat het eigenlijk echt een lieverd is die gewoon heel veel aandacht wilt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groetjes Kim, en heel veel knuffeltjes van Moes en Mila
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Buurtkat

Bericht door castratenkoor »

Toch zou je hem echt beter weg kunnen jagen........in het belang van Moes en Mila.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Buurtkat

Bericht door Featherr »

Als Moes en Mila er geen problemen mee hebben dan hoeft dat toch niet. Wij hebben jaren ergens gewoond waar de buurkat voor ons huis liep en in onze tuinen (andere buurkat).
Dat was gewoon een soort 'ohja we horen hier allemaal en dat is prima' cultuur. Katten zaten elkaar knipoogjes te geven vanuit binnen/buiten. En als mijn katten een keer ontsnapt waren lag mijn Misty standaard in de tuin van de buurkat.

Nooit problemen gehad.
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Buurtkat

Bericht door castratenkoor »

Tsja ik ben daar toch voorzichtig mee. Angst voor vlooien, wormen, bacteriën, bacillen, virusjes enz.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Buurtkat

Bericht door Featherr »

Maar Bacillen en virusjes kunnen wij toch ook meenemen van buiten?
En ja.. Vlooien en wormen. Maar dat kunnen ze ook door buitenbeestjes krijgen. In het gras zitten die krengen ook toch ;)
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Buurtkat

Bericht door castratenkoor »

Ik verklein het risico zoveel mogelijk, schoenen gaan uit in de hal. In de buitenren zitten geen vlooien of wormen.

Maar schrikdraad om de tuin zou mij toch wel te ver gaan........
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie