Kittens in de tuin op het werk!!

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
Stikkel
Huiskat
Huiskat
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 jan 2015 17:00

Kittens in de tuin op het werk!!

Bericht door Stikkel »

Zo klein! We kunnen niet zien waar ze vandaan komen, gisteren en vandaag al gezien, hebben nu een doos met dike sjalen weggezet, gisteren op FB een melding voorbij zien komen dat er eentje was gevonden verderop in de straat, ik verwacht dat deze van hetzelfde nestje zal zijn.

Buiten het feit dat ik eerst eten meeneem voor ze, wat kan ik nu het beste doen? Overduidelijk angstig, bij elk geluidje schieten ze weg.

Ikzelf heb er nog maar 1 gezien, maar mijn collega's 2...het lijkt wel of ze aan het zoeken zijn, och gut!
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3010
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Kittens in de tuin op het werk!!

Bericht door Cari »

Neem contact op met een opvang in de buurt. Ik weet niet waar je woont? Als het goed is, kunnen zij ze met een vangkooi vangen. Als je eten geeft, doe dat dan op 1 plek, een plek waar het veilig is en het liefst ook op een bepaalde tijd. Een doos voor een warm droog plekje is heel goed gedaan. Heb je geen mamapoes gezien?
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Stikkel
Huiskat
Huiskat
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 jan 2015 17:00

Re: Kittens in de tuin op het werk!!

Bericht door Stikkel »

Ik woon en werk in Roosendaal, in het centrum, moet vanavond toch naar de DA zal gelijk telefoonnr van opvang vragen. Mamapoes is dus niet te zien. Maar omdat ze allemaal nog zo heel klein zijn ben ik bang dat er iets met mamapoes aan de hand is...
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: Kittens in de tuin op het werk!!

Bericht door kansarmedieren »

Snel ingrijpen de kittens kunnen nog niet zonder moeder met deze regen en kou worden ze gauw ziek je kan ook de dierenambulance bellen die brengt ze naar het dierenasiel.
Carrie

Re: Kittens in de tuin op het werk!!

Bericht door Carrie »

Stikkel, ik wil niet lullig doen maar moet je nou ECHT naar de DA voor het tel.nr. van de dierenambulance en een opvang o.i.d. in de buurt?
Je kan hier toch ook je verhaal doen?? Dus heb je internet tot je beschikking, je zit zelfs op facebook te zoeken terwijl dat niets met vermiste dieren te maken heeft.

Bel de dierenambulance, gebruik GOOGLE en google op opvang, amivedi enz. wie weet loopt het baasje van de poes met kittens in paniek te zoeken naar zijn of haar hoogzwangere poes die besloten heeft dat ze ergens buiten wilde bevallen...
En eten neerzetten?
Zulke kleintjes hebben hun moeder en haar melk nodig.

Wie weet staat de moederkat overal als vermist opgegeven maar van constateren op facebook en hier op het forum dat er piepjonge kittens door de tuin wandelen wordt niemand wijzer.

Komt mss hard over maar ik snap echt die houding niet, wel hier je verhaal doen maar niet bij relevante instanties... zucht.... ook kan een dierenambulance wellicht info hebben over een verongelukte poes, het is niet te hopen maar ik kan er niet over uit dat je zo laconiek bent!! :(
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kittens in de tuin op het werk!!

Bericht door Rik »

Of even een half uurtje door de straat (blok) wandelen en overal even aanbellen of ze weten van een nét bevallen poes. Ik kan me niet voorstellen dat de kleintjes zo'n grote afstand af kunnen leggen. Als dat niets oplevert inderdaad direct hulp inschakelen.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Kittens in de tuin op het werk!!

Bericht door Ilone »

Daarnaast, wat voor eten ga je meebrengen voor ze, brokjes? Blik? Dat eten ze nog niet als ze zo klein zijn ;-) Beter inderdaad een opvang of dierenambu inschakelen, vanavond nog. Succes, hoop dat het goedkomt met de kleintjes.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3010
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Kittens in de tuin op het werk!!

Bericht door Cari »

Vanaf 4 weken beginnen kittens al vast (nat)voer te eten en niemand heeft gezegd dat deze kittens jonger zijn. Als ze zo jong al overal aan de wandel gaan, is mama er waarschijnlijk niet meer, dus ik zou zeker eten neerzetten. Ik weet zo geen goede kattenopvang in de naaste omgeving, maar de dierenambulance of dierenbescherming moet verder kunnen helpen, zo niet met direkte hulp, dan wel met doorverwijzing.
Heb je al iets kunnen bereiken, Stikkel?
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Kittens in de tuin op het werk!!

Bericht door Ilone »

Niemand heeft ook gezegd dat ze ouder zijn. Ik denk ook alleen maar mee. Zoveel informatie krijgen we niet..
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Stikkel
Huiskat
Huiskat
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 jan 2015 17:00

Re: Kittens in de tuin op het werk!!

Bericht door Stikkel »

Ik vraag alleen maar om extra tips! Ik heb reeds contact opgenomen met opvang. Gisteravond zelf teruggegaan en applaws natvoer voor kittens weggezet. Dit was vanochtend opgegeten. Vanavond zal de opvang de situatie inschatten en inderdaad zonodig een vangkooi wegzetten. Want inderdaad, ik weet dus niet waar het beestje vandaan komt, maar heeft duidelijk wat hulp nodig.

Carrie, ik bewonder je begaandheid met katten, maar als je goed gelezen had, zag je dat ik sowieso al naar DA moest, ik ben niet laconiek, ik heb naar mijn beste weten gehandeld! Niet alleen hier lopen rondstrooien!
Stikkel
Huiskat
Huiskat
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 jan 2015 17:00

Re: Kittens in de tuin op het werk!!

Bericht door Stikkel »

Bij Amivedi gecheckt, geen overage kittens of moederpoes in de omgeving vermist, heb kitten (Marius) zelf wel aangemeld.
Carrie

Re: Kittens in de tuin op het werk!!

Bericht door Carrie »

Lieve Stikkel, ik heb je verhaal juist wel goed gelezen en zag dat je je oproepje aan het begin van de middag had geplaatst; toen zei je: 'moet vanavond toch naar de DA zal gelijk telefoonnr van opvang vragen'.

Ik vroeg me alleen af waarom je zou wachten tot in de avond voor het tel.nr. van een opvang, dierenambulance o.i.d. terwijl je toch achter een computer zat ;).
Het leek alsof je er gewoon in de consternatie niet aan dacht dat je het tel.nr. zelf even op kon zoeken, en daarom dacht: ik vraag het de DA vanavond.

Niet lullig bedoeld, ik zei het al (en dat meen ik!!) maar meer omdat je m.i. ontzettend in de rats zat over de kleintjes (anders zet je geen doos met bekleding en voer neer toch??) en daardoor op de verkeerde plaats hulp zocht.
Op dit forum, op facebook daarom dacht ik: waarom wachten tot de avond en niet meteen bellen; die is helemaal in paniek.... ik heb geen seconde gedacht dat het je niets kon schelen.
Nogmaals: als het je niets kon schelen had je al die moeite niet gedaan, mijn complimenten daarvoor en excuses als ik je gekwetst heb want dat was niet de bedoeling. :pdthb:

Ik hoop echt dat alles in orde komt, de moeder gevonden wordt want je weet het nooit.

Pas nog een verhaal gehoord van een poes die 60(!!) km van huis gevonden was, hoogstwaarschijnlijk 'meegelift' met een auto, wie weet hoe dit in elkaar steekt.
De poes die 60 km verderop teruggevonden werd en dankzij de chip weer naar haar radeloze baasje terugkon ging zelden of nooit verder dan honderd meter van huis, de meest logische verklaring is dat ze in de auto gesprongen is bij een pakketdienst terwijl het pakje werd afgeleverd, er waren meerdere pakjes bezorgd in de straat die dag.
De mensen die haar hadden gevonden wilden haar bijna houden omdat ze zo lief en mooi is; gelukkig hebben ze toch Amivedi gebeld en haar chip laten controleren anders was ze ook nooit meer gevonden.

Ik wilde je echt niet beledigen maar dacht echt: als ze NU belt kunnen ze mss vanavond al een vangkooi neerzetten; als je wacht tot na de DA gaat er weer een nacht overheen en het was zo koud gisteren.. ik heb echt niet getwijfeld aan je goede bedoelingen!! Juist lief dat je zo je best doet maar in je paniek kan je soms de meest voor de hand liggende oplossing even over het hoofd zien, dat wilde ik ermee zeggen.. :oops:
Stikkel
Huiskat
Huiskat
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 jan 2015 17:00

Re: Kittens in de tuin op het werk!!

Bericht door Stikkel »

Oh, wat een lieve reactie! Ik zit dus ook echt met een knoop in mijn maag; contact gehad met dierenambulance; die brengen de kittens dus naar Arduin, dat is dus niet waar je ze hebben wil; bij Amivedi aangemeld, bevestiging gekregen met de link en als ik die aanklik zegt ie 'link niet gevonden' zucht...maar, ik heb vanaf nu dus vakantie, gelukkig heb ik twee collegaatjes die ook begaan zijn met t diertje; hun regelen het verder contact met Canina; opvang in Essen. Bij alle omliggende buren id straat al navraag gedaan; niemand zegt t iets...en waar ik dacht dat t er om twee zou gaan, gaat t echt dus maar om een katje. Mijn collega heeft vanochtend een grote bench meegenomen, ik extra eten en een dikke schapenvacht, hij hij zichzelf vanochtend nog laten zien, schaaltje voer opgegeten en daarna niet meer gezien, zodra we buiten komen loopt ie gauw weg. Vanaf een afstandje ziet ie er in ieder geval wel alert uit, heldere oogjes, oortjes recht omhoog en een glanzend vachtje.
Carrie

Re: Kittens in de tuin op het werk!!

Bericht door Carrie »

Meer kan je niet doen, probeer het los te laten en zonder knoop in je maag van je vakantie te genieten!!
En als ik mijn eerste bericht teruglees schaam ik me dood... geen idee wat me bezielde behalve een slechte dag maar dat is geen excuus; ik snap zelf niet waarom ik niet nog even goed gelezen heb wat er stond en hoe irritant dat toontje was tegen jou.
Je collega's houden het zo te lezen goed in de gaten, het zou geweldig zijn als het gewoon een heel klein katje is voor zijn leeftijd, ouder dan hij lijkt én gechipt is.
Gelukkig eet hij goed, ziet er gezond uit en echt lief dat jullie zo begaan zijn met hem, het word gelukkig beter en warmer weer, hopen dat het met een sisser afloopt.

Hele fijne vakantie en ik beloof plechtig voortaan met mijn vingers van de pc af te blijven als ik me niet zo goed voel, ik zou zelf boos worden als iemand zo'n toontje tegen me aanslaat. Ik hoop nog eens te lezen dat het goed afgelopen is; jij en je collega's hebben in ieder geval alles gedaan wat mogelijk is in zo'n situatie!!
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3010
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Kittens in de tuin op het werk!!

Bericht door Cari »

En.... hoe is de situatie nu?
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Plaats reactie