product om katten te localiseren

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
Plaats reactie
Ket69
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 nov 2014 16:21

product om katten te localiseren

Bericht door Ket69 »

Hallo Allemaal,

ik ben momenteel aan het onderzoeken om een product te lanceren die in staat is om o.a.
katten te lokaliseren op het moment dat zij bv 70 meter bij u vandaan zijn.

Dit betreft een sensor ter grote van een euro muntstuk, die om de nek van uw kat moet worden gedragen. Zodra uw kat zich buiten de door u opgegeven range ( zoekafstand) begeeft dan ontvangt u een melding op uw smartphone en een straten overzicht ( a la Google maps ) waar uw kat zich op dat moment bevindt. U kunt de zoek range vergroten door het plaatsen van "meerdere"" sticker sensoren waardoor u de range kunt vergroten naar max 2 km.

Op het moment dat de kat buiten de door u opgestelde range is krijgt u een melding op uw smartphone met de locatie ( straat) waar uw kat zich op dat moment bevind, Hiervoor moet wel een App voor worden gedownload. De vraag prijs zal rond +/- 39,- euro per sensor bedragen


Mijn vraag is of dit een interessant product kan zijn kattenbezitters?
- Is de zoek range van 70 meter voldoende?
- Biedt dit voor u toegevoegde waarde als uw kat reeds is voorzien van een chip?
- wat vind u van de prijs van 39, Euro?

Mocht u nog aanvullende opmerkingen hebben dan zie ik ook die graag tegemoet


Alvast bedankt voor uw response
Ket69
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: product om katten te localiseren

Bericht door Dinky »

Hoe zou ik die sticker sensoren voor mij moeten zien?
Heb je ook nagedacht over de gevaren van een halsband waar het 'muntstuk' aan moet hangen?
Hoe wordt de data verwerkt (beveiliging)?

Mijn poes draagt geen halsband (heeft wel chip) en blijft over het algemeen voor ons huis als ze naar buiten gaat dus voor mij heeft het geen meerwaarde.
Onze vorige poes struinde wel echt rond maar denk dat je dan al snel over de 70 meter heen gaat?
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: product om katten te localiseren

Bericht door castratenkoor »

Mijn katten hebben een chip - ik hou niet van halsbandjes, veel te riskant. Ze komen buiten in een ren van 10 meter, dus hier geen klant voor je artikel.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3010
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: product om katten te localiseren

Bericht door Cari »

Ik heb geen smartphone en ben geen fan van halsbandjes, maar los daarvan, vind ik het wel heel interessant. En geen gekke prijs, lijkt me. Ik zou best wel eens willen weten hoe ver mijn katten struinen. Het bos ligt op 80 meter, gaan ze erin? Ik weet 't niet...
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Renatevanderveer

Re: product om katten te localiseren

Bericht door Renatevanderveer »

Hier is die 70 meter al met het einde van ons weiland verstreken..
Daarbij worden hier geen halsbandjes gedragen, vind het veel te riskant.
Ze dragen hier allebei een chip en ik vind dat op dit moment prima.
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3010
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: product om katten te localiseren

Bericht door Cari »

Er is natuurlijk wel een groot verschil. Een chip is leuk, maar dan moet je kat wel eerst gevonden worden. Dit produkt zou juist in staat moeten zijn om je kat te vinden. Toch?
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: product om katten te localiseren

Bericht door Dinky »

Zo lees ik het ook cari ;-)
Chip is om te identificeren, dit apparaat om de kat te lokaliseren (maar het is mij onduidelijk of het met GPS werkt of alleen bepaalde punten)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: product om katten te localiseren

Bericht door Rik »

Waarschijnlijk vergelijkbaar (of identiek) aan iBeacons:
http://www.shareforce.eu/nl/blog/ibeaco ... -en-simpel
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3010
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: product om katten te localiseren

Bericht door Cari »

Ja, lijkt me ook. Zelfs de prijs komt overeen ;-) .
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: product om katten te localiseren

Bericht door Rik »

Yup... iBeacon is een verzamelnaam (trademark van Apple) voor Bluetooth-chips om deze tot een afstand tot 70 meter te lokaliseren. In het buitenland schijnt het dus al toegepast te worden op huisdieren. Zie ook StickNFind Bluetooth Locator Sticker for Cats (van StickNFind) en iFind maar er zijn er nog meer. Het zal hier dus waarschijnlijk gaan om het introduceren van één van deze producten in Nederland.

Ik weet niet in hoeverre dit handig is voor katten omdat er vaak geadviseerd wordt om geen halsband om te doen (en dat is bij dit product toch echt wel nodig). Voor mij is het sowieso niet interessant. Mijn 18+'er is eigenlijk altijd een binnenkat geweest en als ze naar buiten mocht dan was dat altijd onder begeleiding (en nu komt ze de schutting niet meer over dus mag ze zelf een paar rondjes tuin doen).

Wat ik me wel af vraag is of het met het beoogde product ook mogelijk is de map op te roepen wanneer de kat nog binnen de 70 meter is?? Met eventueel een mogelijkheid voor opname van locatie-historie?? Dat lijkt mij (naast het alarm op 70 meter) n.l. ook heel interessant. Dan kun je eens bekijken hoe groot en waar het territorium van je kat is. Als je ziet dat je kat altijd binnen bijvoorbeeld 30 meter blijft dan kan dat ook een gerust gevoel geven. Ik moet er niet aan denken dat je een avonturier hebt en om de havenklap dat alarm af gaat. Verder vraag ik me dus ook af hoe accuraat deze technologie is wat betreft positie in het buitengebied (omdat deze techniek volgens mij gebruik maakt van omgevings-technologie voor positiebepaling). Als je kat het bos in rent wil je natuurlijk wel weten waar hij er ongeveer in gegaan is.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3010
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: product om katten te localiseren

Bericht door Cari »

Ik zou het vooral leuk vinden om gewoon eens te zien waar ze uithangen en dan inderdaad ook graag binnen de 70 mtr. Ik zou het nooit permanent om doen, maar zo af en toe eens een keertje voor één van de 3 vrijbuiters, gewoon om een idee te hebben. Liever ook zonder alarm, want ze gaan 's nachts op stap en dan doe ik geen oog meer dicht :lol: . Ik heb liever een mogelijkheid om de volgende dag hun gemaakte wandeling te volgen ;-) .
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Plaats reactie