katertje 14weken Den Bosch-Noord gevonden

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

katertje 14weken Den Bosch-Noord gevonden

Bericht door achtpuntzes »

hoi,

Gisteren in de namiddag (30-07) heb ik een klein angstig katertje gevonden bij mij bij de flat.
het beestje was helemaal in paniek, stijf tegen de muur van de flat opgekropen, bibberend en jankend. ik kon het katje daar niet laten zitten, en heb me over hem ontfermd.

het katertje is ongeveer 14 weken oud, grijs-cypers, met witte pootjes en snuit.

vindplaats: de Bokkelaren in Den Bosch (Noord)

voor inlichtingen: dierenasiel Bommelerwaard,
Steenweg 8, 5314 LE Bruchem
tel 0418 643 129

jammergenoeg neemt het dierenasiel in Den Bosch geen gevonden dieren (meer?) op, dus heb ik haar naar de aangrenzende gemeente gebracht, het dierenasiel waar ik zelf vrijwilliger ben.

ik ben daar net nog wezen kijken, het jonge, bange katertje blijkt een heel sociaal speels knuffelig en brutaal beestje te zijn. een bijzonderheid is dat hij een dikke staart op zet bij het knuffellen/spelen. hij gaat vandaag of morgen naar een van de gastgezinnen, en als de eigenaar niet wordt gevonden, gaan we hem zelf plaatsen.
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: katertje 14weken Den Bosch-Noord gevonden

Bericht door Adriana »

hopelijk meldt de eigenaar zich snel en hardstikke goed dat je gelijk actie hebt ondernomen!
en anders succes met het vinden van een zacht, warm mandje voor deze dreumes..

(hoe is t intussen met je eigen tijgers?)
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: katertje 14weken Den Bosch-Noord gevonden

Bericht door achtpuntzes »

hoi adriana :)

met mijn tijgers gaat het hartstikke goed, hoewel ze maar erg lui zijn met dat warme weer. maar daar hebben er wel meer last van. ;)

ja, ik hoop dat de eigenaar zich meldt, het is duidelijk geen zwerfkitten, maar een sociaal speels halfwasje, te jong nog om buiten te laten, dus of ontsnapt en de weg kwijt, of van een balkon gevallen (er staan hier nogal veel flats) zo niet, zal ze zeker geplaatst gaan worden. het is een goed jaar op ons dierenasiel, weinig katten (het beginnen er inmiddels wat meer te worden) en maar 55 kittens in de gastgezinnen. (normaal hebben we rond deze tijd van het jaar minstens het dubbele) dus het S-je (we zijn bij de S, qua letters, maar nog geen naam gegeven) zal zeker een goed onderdak vinden mocht de eigenaar zich niet meer melden.

dan wil ik nog even van de gelegenheid gebruik maken om mijn gal te spuwen over het beleid van het Dierenasiel in Den Bosch. het opvangen en herplaatsen van gevonden dieren lijkt me toch een van de kerntaken te zijn van een asiel, maar om redenen die ik niet begrijp doen ze daar dus niet aan in Den Bosch.
ook Amivedi Den Bosch (meldpunt gevonden dieren) ben ik een beetje boos op, die adviseerde mij om het katje gewoon weer terug te zetten op de plaats waar ik hem vond.

gelukkig zijn er ook nog mensen die wel het belang van de dieren voorop hebben staan (dierenasiel Bommelerwaard) :)
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Cerna

Re: katertje 14weken Den Bosch-Noord gevonden

Bericht door Cerna »

Jaren geleden heb ik ook eens een katje gevonden wat tegen het naast-ons-gelegen flatgebouw was gekropen. Heb hem mee naar huis genomen en een affiche gemaakt en deze in de hal van de bewuste flat opgehangen.

Nog geen uur later meldde de dolgelukkige eigenaresse zich. Kat was uit het raam van de derde verdieping gevallen.
Misschien dat je dat ook zou kunnen doen? Zo'n jong katje kan niet van heel ver komen (tenzij hij er neergezet is).
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: katertje 14weken Den Bosch-Noord gevonden

Bericht door Dinky »

Dat terugzetten heb ik vaker als advies langs zien komen van een opvang. Zelfs keer met een kat die duidelijk verzorging nodig had..... Ze hopen dat de kat dan alsnog weg naar huis terug vind. Scheelt de opvang weer geld....
(Doet mij ergens denken aan mijn discussie met webwinkel. Ik had mail gestuurd dat mijn wasdroger nu na 2,5 jaar stuk is. Krijg mail terug dat garantie 2 jaar is en fijne dag verder. Ik mail terug gestuurd en ze gewezen op conformiteit en bijbehorende wetsartikel. Krijg ik antwoord dat mijn probleem wordt doorgezet naar consumentenbelangen, dan kan er ineens wel verder actie ondernomen worden...)

Naar mijn idee slaat asiel alleen door wanneer zo'n jong kitten wordt geweigerd of een duidelijk zieke/verwaarloosde kat wordt geweigerd...
Inderdaad ook flyeren in en om de flat ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: katertje 14weken Den Bosch-Noord gevonden

Bericht door achtpuntzes »

hoi Cerna & Dinky :)

uiteraard heb ik al geflyerd in de omgeving van de vindplaats. (o.a. hal en lift van flats in de omgeving) en die gaan later nog vervangen worden door flyers met foto van het katertje.
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: katertje 14weken Den Bosch-Noord gevonden

Bericht door achtpuntzes »

er heeft zich helaas nog niemand gemeld voor het katertje. :(

maar goed, hij is nu samen met 4 leeftijdsgenootjes naar een gastgezin, waar hij het goede voorbeeld mag geven voor de andere 3 die een stuk minder sociaal zijn. dus hij komt nog van pas ook!
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: katertje 14weken Den Bosch-Noord gevonden

Bericht door achtpuntzes »

jammer is ook dat er iemand genoegen in schept om mijn opgehangen briefjes te verwijderen. helaas wonen er een paar mensen in mijn flat die schijt hebben aan alles, en geen enkele mogelijkheid onbenut laten om een ander te jennen, zodat ik aan de gang blijf met overal briefjes op te hangen.
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: katertje 14weken Den Bosch-Noord gevonden

Bericht door Dinky »

Dat is wel zeer jammer van de moeite inderdaad :-(
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: katertje 14weken Den Bosch-Noord gevonden

Bericht door achtpuntzes »

helaas heb ik de eigenaar niet kunnen achterhalen, maar het katertje is inmiddels wel geplaatst. :)
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3010
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: katertje 14weken Den Bosch-Noord gevonden

Bericht door Cari »

Eind goed, al goed :grin: .
Ik lees je bericht nu pas en snap ook al lang niets meer van alle zogenaamde dierenvrienden bij asiels, dierenambulances, amivedi en ga zo maar door... Gelukkig zijn er ook nog goeie, maar het is soms best even zoeken. Dankzij jou heeft het S-kereltje tenminste een mooi leven voor de boeg :-).
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: katertje 14weken Den Bosch-Noord gevonden

Bericht door Dinky »

Ach, je hebt je best gedaan om eigenaar te achterhalen.
Belangrijkste is dat het katertje (weer) een fijn huis heeft :D
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie