Binkie vermist :( (tips???)

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
Plaats reactie
xAngela
Huiskat
Huiskat
Berichten: 95
Lid geworden op: 24 jul 2013 21:01

Binkie vermist :( (tips???)

Bericht door xAngela »

Wij zijn ten einde raad..
De lieve kat van mijn moeder, Binkie is namelijk al sinds 25 mei vermist.
Alles wat we kunnen doen hebben we (volgens mij) gedaan. Namelijk:

- Binkie aangemeld bij amivedi
- Asiel gebeld om te vragen of hij daar is
- Dierenambulance meerdere malen gebeld
- Op de site van de dierenambulance een foto + info geplaatst van/over Binkie
- Flyers opgehangen
- Op facebook gezet
- En natuurlijk héél veel zoektochten

Is er iets wat wij nog kunnen doen om Binkie terug te vinden?
Alle hulp is welkom..

(Binkie is trouwens gecastreerd en gechipt)
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Binkie vermist :( (tips???)

Bericht door Kattebeest »

In dit topic een foto plaatsen met bijzonderheden over Binkie en in welke stad hij vermist geraakt is, op welk moment etc.

Een van de grootste nachtmerries voor baasjes/personeel.....
Hoop dat jullie hem snel terug vinden!
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
xAngela
Huiskat
Huiskat
Berichten: 95
Lid geworden op: 24 jul 2013 21:01

Re: Binkie vermist :( (tips???)

Bericht door xAngela »

Afbeelding

Afbeelding

Dit is Binkie, hij is 9 jaar oud
Binkie is graag buiten maar als hij thuis is, is Binkie een hele lieve en aanhankelijke kat. Hij komt graag lekker kroelen op schoot.
We missen hem daarom ook heel erg en we vragen ons af wat er met hem gebeurd is! Het laat ons niet los.
Binkie is gechipt en gecastreerd.
Hij is vermist sinds 25 mei, hij is 's morgens voor het laatst thuis geweest.
Omgeving Veenendaal(west)
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Binkie vermist :( (tips???)

Bericht door Kattebeest »

Ontzettend lieve kater...
Duimen draaien voor jullie.

Misschien nog een kleine tip (heb het al eerder in vermissingstopics geschreven).
Mijn kater is tot twee keer toe niet thuisgekomen, de eerste keer toen hij 10 was. Vergelijkbare leeftijd met Binkie, al die jaren daarvoor niets aan de hand. Net als jij alles gedaan behalve bij mijn buren aangebeld. De eerste keer bleek hij heel dichtbij te zitten en was dagenlang opgesloten in de garage van een directe buurman.
De tweede keer meteen bij buren aangebeld om te vragen of hij misschien in (een) van hun schuurtjes zat. Een buurman heeft die avond/nacht zijn schuurdeur open gelaten, om 04.00 uur kwam Kasper thuis....

Zou het flyeren en zoeken zeker nog niet opgeven. Nieuwe ronde flyers ophangen en in de buurt rondbrengen. Liefst met iets andere tekst en nieuwe foto.
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Binkie vermist :( (tips???)

Bericht door Dinky »

Ik zou inderdaad ook flyers bij buren in de brievenbus gooien (of aanbellen en overhandigen, werkt nog beter).
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Binkie vermist :( (tips???)

Bericht door Ilone »

Bij buren aanbellen, niet alleen naaste maar ook van verder.
De kat van mijn moeder zat een keer op zolder bij de buren...En de kat van mijn broer en schoonzus zat in de schuur van de buren opgesloten.
Sterkte en succes met zoeken!
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
xAngela
Huiskat
Huiskat
Berichten: 95
Lid geworden op: 24 jul 2013 21:01

Re: Binkie vermist :( (tips???)

Bericht door xAngela »

Hartstikke bedankt voor de tips, we gaan morgen gelijk even flyeren in de buurt.
xAngela
Huiskat
Huiskat
Berichten: 95
Lid geworden op: 24 jul 2013 21:01

Re: Binkie vermist :( (tips???)

Bericht door xAngela »

Nog een vraagje, mijn moeder heeft contact gehad met een ''helderziende'', zij zegt dat Binkie is weggelopen omdat hij heel erg ziek is. In hoeverre moet ik dit serieus nemen? Binkie heeft nooit de indruk gewekt ziek te zijn, en als dit wel zo zou zijn dan zou Binkie toch ook ergens moeten zijn en dan zou de dierenambulance hem toch gevonden moeten hebben? Iemand ervaring met katten die zijn weggelopen omdat ze ziek bleken te zijn?
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Binkie vermist :( (tips???)

Bericht door Dinky »

Katten zijn meesters in het verbergen van pijn en kunnen zich terugtrekken om te sterven, het zou dus waar kunnen zijn.
Wanneer hij zich heeft terug getrokken in de struiken valt hij natuurlijk minder op om te vinden, bovendien is het met dit weer zo dat een lijk heel snel opgegeten wordt (van mijn konijn was na 1 dag al niet meer over dan botjes met vachtje, vlees was allemaal opgegeten door maden).
Heb zelf geen ervaring met weggelopen kat (en hoop ik ook zo te houden) maar duim heel hard dat jullie hem terugvinden!
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Binkie vermist :( (tips???)

Bericht door Kattebeest »

Vind het een lastige vraag.
Is de kater weggelopen omdat hij ziek is en ergens rustig wilde sterven of is het voor hem moeilijker thuis te komen omdat hij ziek of wat ouder (minder sterk en vitaal) is?

Als hij zo ziek zou zijn hadden jullie wel wat gemerkt. Niet eten, juist veel eten, stilletjes wegkruipen, wankel op de pootjes, erg veel slapen, erg veel drinken, ander kattenbakgedrag, etc.
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Binkie vermist :( (tips???)

Bericht door Dinky »

Het is moeilijk om inderdaad helder te zeggen wat die helderziende precies heeft door gekregen. Het zou ook kunnen dat hij bijvoorbeeld tijdens zijn zwerftocht gewond is geraakt maar nog wel in leven is. Of zoals Nancy al wat zegt, dat hij ziek thuis zal komen.

Zo heb ik zelf een droom (nachtmerrie) gehad over een poes op dit forum, bleek ook een helderziende droom waarvan ik achteraf juist meer kan plaatsen. Maar het is niet iets dat ik op zou kunnen roepen, het overkwam me.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
xAngela
Huiskat
Huiskat
Berichten: 95
Lid geworden op: 24 jul 2013 21:01

Re: Binkie vermist :( (tips???)

Bericht door xAngela »

We hebben echt helemaal niks aan hem gemerkt, hij deed gewoon zoals hij altijd al was. Ik maak me nu alleen nog maar meer zorgen. Arm beestje :( Vanavond zijn we weer wezen zoeken, maar het is echt alsof je een speld in een hooiberg aan het zoeken bent. Zo frustrerend.

Het is ook best wel raar, want voordat hij vermist was ging hij nooit ver van huis. Hij liep altijd wel ergens in de buurt. Hij liep wel altijd met ons mee als we ergens naar toe gingen maar als we verder weg gingen zorgde we ervoor dat hij binnen zat of in ieder geval niet de kans kreeg om mee te lopen.
En daardoor heb ik sterk het gevoel dat 'ie ergens in de buurt moet zijn, maar we hebben de hele buurt (inclusief bosjes) al zo'n beetje gehad. Behalve de buren, daar gaan we morgen mee verder. :roll:
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Binkie vermist :( (tips???)

Bericht door Kattebeest »

Ja, vooral doen.
Focus op garages, schuurtjes, leegstaande panden. Met het mooie weer laten mensen eerder de deuren open staan, ook van schuurtjes.
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: Binkie vermist :( (tips???)

Bericht door Anne87 »

Ik heb hem nog niet voorbij zien komen op De Hereniging (facebook pagina). Misschien daar ook aanmelden? Ik kom zelf uit Wageningen en deel alle foto's van vermiste dieren in mijn regio. Informatie verspreiden. ;-)
Plaats reactie