Lief klein zwart katertje gevonden

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
Gebruikersavatar
Tweetykraai
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 13 mei 2014 16:19

Re: Lief klein zwart katertje gevonden

Bericht door Tweetykraai »

Adriana schreef:als je van je kat, je huisdier bedoel ik, een buitenkat maakt dan moet je vooraf het risico accepteren dat hij/zij gevaar loopt, iedere minuut dat hij/zij buiten is.
en sneu als dat je dan ook nog overkomt maar dat is het risico dat je bewust hebt genomen.
heb altijd medelijden met het betreffende dier en hoop dat het niet geleden heeft..

en ongecastreerde katzels m/v/ hebben de neiging om de hort op te gaan op zoek naar open katers/krolse poezen. en die verdwalen en komen doorgaans niet terug.
maar het dier kan ook zijn gedumpt.. enne die verschrikkelijk verdrietige eigenaar heeft tot dusver nog niet de moeite genomen het beestje aan te melden bij amivedi, dus ik ben bang dat het met die verdrietige eigenaar wel losloopt.
nee, asiel is hier het allerbeste, zeker als je van het betr diertje uitgaat en die vindt supersnel een nieuw thuis..
We zien hier wel eens verwaarloosde en verwilderde poezen en katers komen. Deze gaan ook linea recta naar het asiel. Deze ziet er heel verzorgd en gezond uit. Maar inderdaad daar heb je gelijk in deze is niet gecastreerd en is wellicht gaan lopen om bij een groep te willen horen. Zoals je wel eens op Animal planet ziet met leeuwen die bij een groep willen horen
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Lief klein zwart katertje gevonden

Bericht door Dinky »

Wat betreft de snelheid van het verdwijnen van een dier: in de zomer is een konijn binnen 24 uur opgegeten door maden en zijn er alleen nog botjes en een vacht over ;-)
Qua botten lijken katten en konijnen sterk op elkaar.
Daarbij inderdaad nog de reinigingsdienst die niet op chip controleert en de kat kan ondanks chip geruisloos verdwijnen...
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Tweetykraai
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 13 mei 2014 16:19

Re: Lief klein zwart katertje gevonden

Bericht door Tweetykraai »

Ms Maaike schreef:Niet iedereen weet van Amivedi hoor... Misschien is de eigenaar al geweest bij het asiel en loopt de communicatie helemaal door elkaar. Ook dat heb ik van dichtbij meegemaakt. Waarom iemand z'n kater niet castreert en los laat lopen begrijp ik echt niet, dus wellicht is deze eigenaar inderdaad niet zo verdrietig.
Ja Maaike n de buurt zitten ook seizoenarbeiders (voornamelijk uit Polen, Tsjechie) we hebben bij de supermarkten zelfs huisarts enz. daarom ook flyers opgehangen in de Engelse en Poolse taal. Want weet niet of die Poolse ,Tsjechische enzovoorts mensen de weg wel zullen vinden naar forums als deze of Amevedi. En onder die Poolse mensen zullen ook beslist wel mensen zijn die hun katje zullen gaan zoeken.

Daarnaast werden we door sommigen er op gewezen dat hier in de buurt een asiel als omstreden te boek staat. Waarheid zal ergens in het midden liggen. Kan me wel voorstellen dat mensen die zo over dat asiel denken niet naar het asiel gaan maar alleen posters rond lantaarnpalen, bomen supermarkten enz. plaatsen. Want dat zie ik ook regelmatig met heel erge teksten dat ze het katje/poesje zo erg missen.
Gebruikersavatar
Tweetykraai
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 13 mei 2014 16:19

Re: Lief klein zwart katertje gevonden

Bericht door Tweetykraai »

Dinky schreef:Wat betreft de snelheid van het verdwijnen van een dier: in de zomer is een konijn binnen 24 uur opgegeten door maden en zijn er alleen nog botjes en een vacht over ;-)
Qua botten lijken katten en konijnen sterk op elkaar.
Daarbij inderdaad nog de reinigingsdienst die niet op chip controleert en de kat kan ondanks chip geruisloos verdwijnen...
Oke Dinky bedankt voor je uitleg. Maar ander vraag is wat het landelijk beleid van de Dierenambulances in deze is. Of verschilt dat per Dierenambulance? Wordt er gecontroleerd of er een chip aanwezig is zodat de eigenaar op de hoogte kan worden gesteld van het overlijden? Want een kat kan ook ontsnapt zijn. Dit zelf meegemaakt met onze (inmiddels overleden) kat Moesje. Moesje zat altijd aan een elastiek met tuigje. Maar met de verbouwing was onze kat zo geschrokken van het gehamer en gebonk en vreemde bouwvakkers dat hij zich uit het tuigje heeft vermurwd. Zo paar weken spoorloos. Gelukkig toen zelf teruggevonden.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Lief klein zwart katertje gevonden

Bericht door Dinky »

Dierenambulance zal in principe wel scannen op chip wanneer ze zelf bij de kat zijn lijkt mij? Hier werd ik vrij vlot gebeld toen onze vorige poes is aangereden (vrij snel overleden toen ze haar bij da hadden gebracht) en die medewerkster was ook zeer betrokken (vond het vreselijk zo'n mooie poes van 3 jaar). Werd toen gebeld voordat ze vermist was. Maar zij leefde dus nog toen dierenambulance haar meenam (al moet ze meer dood dan levend zijn geweest :-( ).
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Tweetykraai
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 13 mei 2014 16:19

Re: Lief klein zwart katertje gevonden

Bericht door Tweetykraai »

Ms Maaike schreef:Niet iedereen weet van Amivedi hoor... Misschien is de eigenaar al geweest bij het asiel en loopt de communicatie helemaal door elkaar. Ook dat heb ik van dichtbij meegemaakt. Waarom iemand z'n kater niet castreert en los laat lopen begrijp ik echt niet, dus wellicht is deze eigenaar inderdaad niet zo verdrietig.
HEEL GOED BERICHT :eclap:

Zojuist hebben de eigenaren van het katje zich via via telefonisch bij ons gemeld! "Ms Maaike" gaf ons nog hoop dat niet iedereen Amivedi kent en dat de eigenaren zich misschien nog zullen melden.
Zoals ze het katje via de telefoon omschreven moet ie het zijn.
Hoop dat hereniging bij het dierenasiel spoedig zal plaatsvinden.
Allen bedankt voor het meedenken en de tips :edance:
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Lief klein zwart katertje gevonden

Bericht door Kattebeest »

Fijn bericht en hoop dat het ook echt de eigenaren zijn ;-) .
Off-topic maar vind dat ze in ieder geval wel iets uit te leggen hebben........................
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Lief klein zwart katertje gevonden

Bericht door Ms Maaike »

Wow, ik had niet verwacht dat de eigenaar zich nog zou melden! Dat is in elk geval positief! Ben het verder eens met Nancy.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Lief klein zwart katertje gevonden

Bericht door Adriana »

http://www.licg.nl/22s/praktisch/wetgev ... eving.html

hier staat alles met betrekking tot verlies en vinden van huisdieren keurig, inclusief termijnen en wetgeving, op een rijtje.

hoop dat de baasjes hun lieverdje nu heel snel laten castreren en chippen en dit verhaal is hopelijk goed afgelopen!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie