zeer oude zwerfkat

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
Rennie90
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 11 sep 2013 14:15

Re: zeer oude zwerfkat

Bericht door Rennie90 »

Zo, nou even een update,
We zijn net terug van de da. de kat had een chip die geregistreerd stond in een stad verderop, maar helaas werkte het nummer niet (buiten gebruik). we hebben toen samen met de da alle dierenartsen in die stad en omgeving gebeld om te vragen of hij daar geregistreerd stond. helaas ook niet.
Ze heeft hem toen snel even nagekeken en er was toch heel wat mis. Hij zat onder de vlooien, wormen en andere parasieten. mistte half zijn gebit (n er zaten zelfs gaten in zijn kaakslijmvlies waar je zo tegn ontstoken bot aankeek) , was erg vermagerd en zwaar uitgedroogd en had een kans op fip en fiv. wij wilden eerst voor hem zorgen en de basiszorg op ons nemen, maar we wlden onze katten ook niet blootstellen aan een eventueel virus. uiteindelijk hebben we in overleg met dea de dierenambulance gebeld. hij word morgen opgehaald en we hebben gevraagd of ze ons op de hoogte willen houden van wat er met hem gaat gebeuren.

Met pijn in mijn hart toch wel achtergelaten bij de da waar hij nu infuus en verdere zorg krijgt. Ik hecht me te snel :(
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: zeer oude zwerfkat

Bericht door Dinky »

Lastig wanneer je hoofd en hart twee verschillende dingen willen :-(
Wel fijn dat hij weer op is komen dagen en in goede handen is ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: zeer oude zwerfkat

Bericht door Kattebeest »

Triest verhaal. Hoop dat de kat (poes of kater?) het haalt en goed terecht komt. Kan me heel goed voorstellen dat je ermee zit maar moet toch ook aan je eigen katten denken. Hij/zij is nu in ieder geval in goede handen en krijgt de zorg die nodig is.

Hoe kan een chip buiten gebruik zijn? Gegevens niet geregistreerd of bijgehouden want de chip zelf was blijkbaar af te lezen met de scanner.
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Rennie90
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 11 sep 2013 14:15

Re: zeer oude zwerfkat

Bericht door Rennie90 »

het is een hij, Frank ^^

de chip was niet buiten gebruik, maar het telefoonnummer van zijn eigenaar :(:( en helaas stond er verder geen adres of naam bij :( Nou moet ik zeggen dat hij ook niet als vermist stond opgegeven dus hoe vermist was hij dan? maar goed :(

Ik hoop dat ze hem bij het asiel alle hulp geven, en niet besluiten om hem in te laten slapen! ik hoop dat hij een lief en leuk baasje vind want het is zo'n leuk en lief beest :)
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: zeer oude zwerfkat

Bericht door Kattebeest »

Ach, leuke naam Frank.

Hier min of meer net zo'n kater. Zwerver (meer dan 3 maanden door de buurt gezworven), bij da laten controleren op chip. Ja, had hij maar niet als vermist opgegeven. Kreeg twee telefoonnummers mee. Eentje afgesloten en eentje wel gehoor maar daar wisten ze helemaal van niets. Dit jaar woont Kasper alweer 11 jaar bij mij :grin: .
Onbegrijpelijk zoiets. Hoop ook dat Frank goed terecht komt.
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: zeer oude zwerfkat

Bericht door eveline1982 »

Fijn dat Frank word opgehaald door de ambu. Of ze hem nu gaan oplappen of inslapen, jij hebt er in ieder geval voor gezorgd dat hij niet langer hoeft te lijden en dat is een dikke veer waard!
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Rennie90
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 11 sep 2013 14:15

Re: zeer oude zwerfkat

Bericht door Rennie90 »

ik ben er ook wel blij mee dat hij in ieder geval nu de zorg krijgt die hij nodig heeft. en ik hoor dinsdag wat ze met hem gaan doen. Persoonlijk hoop ik gewoon dat hij een fijn nieuw baasje krijgt. Want zoals ik al zei, het is zo'n lief dier!
bij de da ook, hij vond het maar wat spannend, dus in mn armen genomen en voor het raam gaan staan, kon hij lekker al spinnend naar buiten kijken. bedankt allemaal voor de tips en hulp :)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: zeer oude zwerfkat

Bericht door Adriana »

je hebt gedaan wat je kon doen en gelukkig is hij nu veilig en onder dak.
en als je hem in je armen kunt nemen en rustig samen naar buiten kunt kijken dan is hij te plaatsen en de mensen van de dierenambu zullen er alles aan doen om hem een kans te geven!
nu maar duimen dat hij op te lappen is en verder niks vreselijks onder de leden heeft..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie