Mollie al 3 dagen weg, advies gevraagd

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jamilla
Huiskat
Huiskat
Berichten: 45
Lid geworden op: 25 apr 2012 14:10

Mollie al 3 dagen weg, advies gevraagd

Bericht door Jamilla »

Hoi,
Mijn lieve kleine Mollie is sinds zaterdagnacht van de aardbodem verdwenen. Ik ben zo verdrietig, dit is de tweede keer dat me dit overkomt. De eerste keer is de kat nooit meer teruggevonden. Dat was in 2009 en ik begon eindelijk een beetje te herstellen van dat trauma en nu weer een poes zoek..
Ik heb uiteraard direct al het mogelijke gedaan: amivedi, flyers, savonds zoeken en roepen, gebruikt kattengrit overal gestrooid.
Ik ben alle scenarios aan t aflopen maar kan haar niet vinden.
Mollie is 6 maanden en nog niet gesteriliseerd, heel erg aanhankelijk naar alleen mij, vast knuffeluurtje als de baby op bed ligt, inclusief in mijn nek sabbelen, bang voor vreemden en komt sinds een maand buiten en sinds 3 dagen ook snachts. Ik weet dat er risicos aan zitten maar het past niet bij mij katten binnen te houden, daarvoor ben ik ook zelf teveel buitenmens. Ze bleef altijd in de buurt en ging eigenlijk nooit ver uit de tuin, hooguit over een schutting naar 1 buur.
Zaterdagnacht ging ik om 1:00 naar bed en ging ze mee naar boven. Maar kon de rust niet vinden te blijven liggen en even later hoorde ik het kattenluikje. Misschien is het nu mijn verbeelding maar ik meen een "wilde blik' in haar ogen te hebben gezien. Om 2:00 word ik wakker van hard kattengeschreeuw, duidelijk dat er katten aan t vechten waren. Ik ben nu bang dat Mollie daarbij betrokken was. Er zitten hier veel katten en ondanks dat ze allemaal gecastreerd zijn wordt hier flink gesproeid en landje-pik gespeeld. Ik probeer te bedenken wat er kan zijn gebeurd zodat ik wat beter weet waar ik haar moet zoeken.
- kan t zijn dat ze krols was of werd zonder dat ik daar iets van gemerkt heb? Ik hoop natuurlijk dat ze gewoon aan t feesten is en gewoon zelf weer thuis komt. Hoe lang zijn ze dan doorgaans weg?
- als ze inderdaad in elkaar geslagen is door 1 van die katers, hoe reageert een bange poes dan? die verstopt zich toch in de buurt?
- ik lees op sites dat katten als ze verstopt zitten ergens tussen de 8 en 11 dagen weer in beweging komen. Wat doen ze dan? Hoe zijn ze er dan aan toe? Gaan ze naar huis of juist verder?
- hoe lang overleeft ze zonder water?
- wat kan ik nog doen om haar te helpen naar huis te komen?

Ik wil mijn meisje zo graag helpen!

groetjes,
Jam
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Mollie al 3 dagen weg, advies gevraagd

Bericht door Dinky »

Het kan inderdaad zijn dat ze krols was toen ze ontsnapte en dat de katers om haar hebben gevochten. Het kan dan zo zijn dat ze vervolgens ergens op zoek gaat naar een plekje om haar nestje te werpen. Jammer dat je haar niet eerst gesteriliseerd hebt voordat ze naar buiten ging.

Heb je ook flyers bij de omringende dierenartsen en bij het asiel afgegeven? Wanneer ze gewond is of gevonden zijn dat de eerste plaatsen waar ze heen zal worden gebracht.
Weet ook niet of jij of de dierenartsen in de buurt gebruik maken van facebook maar dan zou ik daar ook een bericht op (laten) plaatsen dat jou Mollie zoek is. Wie weet delen mensen het bericht dan ook wel waardoor je een groot bereik krijgt van mensen die in elk geval op de hoogte zijn van de vermissing.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Mollie al 3 dagen weg, advies gevraagd

Bericht door Adriana »

iedereen die een beetje weet heeft van kattenverzorging zal zorgelijk met zijn hoofd schudden..
tuurlijk is ze gedekt en zwanger. je mag hopen dat ze niet besmet is met enge ziekte.
een kitten van amper 6 maanden naar buiten laten omdat je zelf een buitenmens bent?

ervaring leert dat katten zich nog wel eens dicht in de buurt willen verstoppen en niet tevoorschijn durven komen.
aan drinken buiten geen gebrek, eten zal wat lastiger worden.
ze is ook nog niet gechipt begrijp ik. dan heb je alle slordigheden (sorry..) wel op een rijtje..

rammelen met brokjesdoosje en heel vaak in de buurt zoeken, vooral s avonds..
en hopen dat ze geen verkeersslachtoffertje is geworden..

sinds 2009 eindelijk hersteld van een kattenvermissingstrauma en nu weer een kitten genomen..
mocht je ooit weer aan een kat beginnen, neem dan een wat oudere kat uit het asiel. de meeste dieren hebben niet meer zo'n drang om de wereld te verkennen en de kans bestaat dat je daar iets langer plezier van hebt..

en sorry dat ik missch niet helemaal top-aardig reageer
maar we komen hier vooral op voor het welzijn van katzels en wat minder voor dat van het personeel..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Jamilla
Huiskat
Huiskat
Berichten: 45
Lid geworden op: 25 apr 2012 14:10

Re: Mollie al 3 dagen weg, advies gevraagd

Bericht door Jamilla »

Weet je, laat maar zitten. Ik heb helemaal geen zin om hier afgebrand te worden door jullie betweterige dames (of 1 dame eigenlijk). Jullie willen helemaal niet helpen, jullie willen mensen die hier komen alleen maar vertellen dat ze het allemaal verkeerd doen. Is dat in het belang van de kat? Ik heb dat al zo vaak gezien hier op het forum en het zijn altijd dezelfde chagerijnige types . Jullie moeten je schamen, walgelijk gewoon.
En ja, Mollie is gechipt en nee Mollie is niet gesteriliseerd en dat is niet mijn eigen keuze, daar is een medische reden voor. Adriana neemt zomaar aan dat Mollie niet uit het asiel komt...dat komt ze dus wel. Katten binnenhouden is mijns insziens niet in het belang van de kat, maar in het belang van de eigenaar. dat onze maatschappij niet is ingericht op loslopende katten is voor mij geen reden om haar binnen te houden en haar de hele dag horen jammeren omdat ze niet bij die vogel kan die op t terras zit. Ja, met alle risico's van dien.
Heb een beetje respect voor je medemens en zijn of haar eigen mening en manier van handelen. Je moet niet doen alsof je alles weet, want dat is namelijk niet zo.
Mijn hart is gebroken en ik zoek haar en daar heb ik hulp bij nodig. Maar dat ga ik hier niet vinden, dat is duidelijk
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Mollie al 3 dagen weg, advies gevraagd

Bericht door Adriana »

snap je reactie wel hoor maar vind je het van jezelf niet een klein beetje riskant om zo'n klein, jong en ongecastreerd poezekitten van amper 6 maanden ook nog ongecontroleerd naar buiten te laten?

dan kun je mij wel uitfoeteren maar daar is toch geen reden voor? ik schaam me niet, ben geen chagerijnig tiepje, heb je een aantal tips gegeven, weet dat ik de wijsheid niet in pacht heb en heb je niet respectloos behandeld.
dus beetje rustig aan met je 'walgelijk' en afbranden en zo..

vind je zelf soms niet dat je een fors risico genomen hebt.. ? wens je sterkte en zal duimen dat je haar weer terugvindt..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Mollie al 3 dagen weg, advies gevraagd

Bericht door Dinky »

Weet je, met zo'n reactie terug heb ik steeds minder zin om nog op topics te reageren......
Ik geef nog een rits aanvullende tips maar nee hoor, alles is alleen maar verkeerd.
Bah....
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
paasnini

Re: Mollie al 3 dagen weg, advies gevraagd

Bericht door paasnini »

Flyeren (a4-tje met kleurenfoto in een plasticmapje, van die goedkope kantoorartikelenmapjes waar je ze ondersteboven in doet) en die overal op plakken, bij je buren in de bus doen, flyer per mail naar de dierenarts, op facebook zetten, aanmelden Amivedi en de dierenambu bellen.

Maar die tips zul je vast niet lezen omdat je hier niet meer komt omdat je niet tegen terechte kritiek kunt. Een ongeholpenpoesje met 5 maanden naar buiten doen. Je tuin of balkon afzetten is zeker ook zielig? Dat ze dan niet aangereden, mishandeld, vergiftigd of beschoten word,geen nare ziekte oploopt, in de tuin van de buren haar behoefte doet etc. is zeker net zo niet belangrijk als haar laten helpen.
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Mollie al 3 dagen weg, advies gevraagd

Bericht door Chiquita98 »

Ik snap de vragen ook totaal niet. Soms moet je vooraf de goede keuzes maken. Zeker als het je al eens eerder is overkomen. Gewoon weer dezelfde fout maken. Ik heb medelijden met de poes en niet met het baasje. Maar goed. Dit soort topics ben ik eigenlijk ook spuugzat.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
sandyd1971
Lynx
Lynx
Berichten: 160
Lid geworden op: 27 okt 2013 09:15
Locatie: Westland

Re: Mollie al 3 dagen weg, advies gevraagd

Bericht door sandyd1971 »

Sorry hoor maar ik moet hier ook even op reageren! Ook al is er een medische reden om niet te steriliseren dan zou ik zeker een paar maanden wachten met naar buiten doen. Een poesje van 5 maanden is nog niet klaar voor een nestje! En ook nog niet om naar buiten te gaan. En zeker in deze tijd als de deur dicht zit kan dat makkelijk. Die van mij zijn nu 7 maanden en die zitten best binnen. Merk niet dat ze eruit willen, ze weten niet wat het is.

En als je niet tegen kritiek kan vraag dan geen advies.

Ik hoop wel voor je dat ze snel weer thuis is.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Mollie al 3 dagen weg, advies gevraagd

Bericht door nellebel »

dat ze niet gesteriliseerd kon worden wisten we niet, des te meer reden om haar binnen te houden.
ik zag adriana's reactie en dacht , oke hoef ik niet te reageren want zij heeft het al heel netjes geformuleerd. maar de reactie die dan daarop weer komt laten mijn haren in mijn nek overeind staan.
sorry maar ik kan geen medelijden hebben met mensen die dit 2 keer laten gebeuren. ik hoop echt voor het kitten dat ze terug komt en gezond. maar als je je kitten om welke reden dan ook buiten laat, wetende wat er kan gebeuren ,dan is dat een keuze waarvoor je ook de gevolgen moet dragen. en de risico's. dus dan niet achteraf daar medelijden voor vragen.
en dus niet verbaasd staan te kijken dat een ongecastreerde poes van 6 maanden ineens verdwijnt.
en trouwens adriana hefet nooit gezegd dat dit kitten niet uit het asiel komt, ze adviseerd om eventueel bij een volgende kat een wat oudere asielkat te nemen omdat die vaak rustiger zijn.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Mollie al 3 dagen weg, advies gevraagd

Bericht door BillyJean »

Jámmer toch dat er altijd direct zo agressief gereageerd wordt op goede adviezen. Ik heb voor een aantal dames diep respect dat ze - hoewel ze al van te voren weten dat ze weer worden uitgemaakt voor alles en nog wat- steeds de energie in topics willen steken. TS moet zich diep schamen.
Ik hoop dat de poes ziektevrij weer thuis komt.
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
G+S
Poema
Poema
Berichten: 323
Lid geworden op: 16 okt 2013 16:21
Locatie: Sint- Oedenrode

Re: Mollie al 3 dagen weg, advies gevraagd

Bericht door G+S »

Ik vind het ook een beetje een rare reactie van TS.

Wat had je dan verwacht, dat we met z'n alle in onze handen zouden klappen omdat je, je kitten van 6 maanden ongecasreerd naar buiten laat en het raar vind dat ze niet terug komt terwijl je al een kat kwijt bent..

De reacties die gegeven zijn, zijn volkomen logisch en wat er in staat klopt en is alleen bedoeld om je, je ogen te openen en te helpen.

Ik hoop van harte dat mollie veilig, kitten- en ziekteloos weer thuis komt. Ik vrees alleen het ergste.
Semmie, valentijn & doedel

*Garfield* 17-07-2013 - 05-12-2016
Plaats reactie